Reklāma

Ķīnā ir vairāk nekā miljons publiski pieejamu elektroauto uzlādes punktu

Jaunākie raksti

“Porsche Taycan” kļuvis populārāks par “Porsche 911”

2021. gads kļuva par rekordu gadu vācu sporta autoražotājam Porsche, kas pārdeva par 301 915 mašīnas, labojot pārdošanas rekordus....

ASUS izziņo jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates

ASUS izziņojis jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates, kas ir saderīgas ar jaunākajiem Intel 12. paaudzes procesoriem....

Volkswagen pērn dubultojis elektroauto pārdošanas apjomus

Neskatoties uz to, ka aizvadītājā gadā Volkswagen saskārās ar dažādām problēmām, piemēram, pusvadītāju deficītu, autoražotājs spējis dubultot pārdoto elektroauto...

ASUS izziņo Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokartes

ASUS paziņojis, ka arī piedalīsies Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokaršu trakumā. Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB...

RTU sadarbībā ar SIA «Sakret» izstrādā betona maisījumu 3D drukāšanai

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) industriālais doktorants Krists Ziemelis sadarbībā ar SIA «Sakret», Baltijas reģionā lielāko sauso un lietošanai gatavo...

Ķīna šobrīd ir pasaules lielākais elektroauto noieta tirgus, valstij aktīvi cenšoties atteikties no transportlīdzekļiem ar iekšdedzes dzinējiem. Ņemot vērā straujo elektroauto skaita pieaugumu, nav nekāds brīnums, ka tur ir arī lielākais publiski pieejamo elektroauto uzlādes punktu skaits pasaulē – Ķīnā publiski pieejami vairāk nekā 1 miljons elektroauto uzlādes punktu.

Ja esam pavisam precīzi, Ķīnā šobrīd ir 2,22 miljoni elektroauto uzlādes punktu, taču aptuveni 1,2 miljoni no tiem ir privātie. Gada laikā uzlādes punktu skaits valstī palielinājies par 56,8 procentiem. Tikai šā gada pirmajos trīs ceturkšņos vien Ķīnā uzstādīti 237 tūkstoši publisko uzlādes punktu un vēl 305 tūkstoši privāto uzlādes punktu.

Šādu infrastruktūras paplašināšanu attaisno arī transportlīdzekļu pārdošanas apjoms – šogad līdz šim pārdoti gandrīz 2 miljoni lādējamu mašīnu un tiek prognozēts, ka līdz gada beigām šis skaitlis pārsniegs 3 miljonus.

Aptuveni 428 tūkstoši no šiem uzlādes punktiem izmanto līdzstrāvu, bet pārējie mašīnas lādē ar maiņstrāvu. Tāpat Ķīnā ir lielākais bateriju maiņas staciju skaits pasaulē – valstī šobrīd ir 890 vietas, kur elektroauto pa ceļam var tikt nomainīta tukšā baterija, vietā ieliekot uzlādētu bateriju.

Šie skaitļi sniedz ieskatu, cik strauji attīstās infrastruktūra Ķīnā, vienlaikus atgādinot, ka Eiropa atpaliek arvien straujāk. Nemaz nerunājot par Ziemeļameriku.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Elektriķis
04.11.2021 12:49

Iespējams ka arī mēs lietosim jaunāko Ķīnas uzlādes “štepseli” CCS vietā.

https://electrek.co/2020/04/28/chademo-and-china-release-new-ev-quick-charging-standard-in-a-bid-to-leapfrog-the-industry/

Kaspars
05.11.2021 10:20

Kaut kādi skaitļi – skaidrs ka lieli, bet skaidrs, ka Ķīna ir liela valsts
Sorry, varbūt ne ar to kāju izkāpu no gultas, bet gribētos, lai šādu rakstu atverot būtu kaut cik papētīts cik Ķīnā ir cilvēki, elektro auto un cik šo staciju apjoms ir salīdzināmās mērvienībās un salīdzināt šos skaitļus ar Eiropu un Ameriku. Savādāk mēs pasakam, ka Latvijā ir 33 uzlādes stacijas, bet Krievijā 93 – un izdaram secinājumus, ka Latvija atpaliek aizviens straujāk

Nu būtu interesanti ja būtu papētīts, savādāk kāda ir raksta jēga? Aizpildīt ētēru pārpublicējot visu pēc kārtas?

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: