Reklāma

Mercedes lētākos modeļos grasās izmantot vienkāršākas un lētākas baterijas

Jaunākie raksti

“Porsche Taycan” kļuvis populārāks par “Porsche 911”

2021. gads kļuva par rekordu gadu vācu sporta autoražotājam Porsche, kas pārdeva par 301 915 mašīnas, labojot pārdošanas rekordus....

ASUS izziņo jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates

ASUS izziņojis jaunas Intel Z690, H670, B660 un H610 sistēmplates, kas ir saderīgas ar jaunākajiem Intel 12. paaudzes procesoriem....

Volkswagen pērn dubultojis elektroauto pārdošanas apjomus

Neskatoties uz to, ka aizvadītājā gadā Volkswagen saskārās ar dažādām problēmām, piemēram, pusvadītāju deficītu, autoražotājs spējis dubultot pārdoto elektroauto...

ASUS izziņo Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokartes

ASUS paziņojis, ka arī piedalīsies Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB videokaršu trakumā. Nvidia GeForce RTX 3080 12 GB...

RTU sadarbībā ar SIA «Sakret» izstrādā betona maisījumu 3D drukāšanai

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) industriālais doktorants Krists Ziemelis sadarbībā ar SIA «Sakret», Baltijas reģionā lielāko sauso un lietošanai gatavo...

Vācu autoražotājs Mercedes aktīvi aizsācis savu elektrificēšanas procesu, prezentējot vairākas “EQ” līnijas mašīnas. Uzņēmuma vadītājs Ola Kaleniuss nesen atklāja, ka atsevišķus modeļus nākotnē darbinās litija dzelzs fosfāta (Lithium Iron Phosphate) baterijas.

Šī tipa baterijas ir lētākas, līdz ar to šādu bateriju izmantošana samazinās arī mašīnu gala cenu segmentos, kur cenai ir nozīme. Dārgā gala modeļiem tiks piedāvātas citas baterijas ar lielāku energoietilpību, kas nodrošinās arī lielāku sniedzamību ar vienu uzlādi.

Kā vēsta Bloomberg, šīs baterijas ap 2024. vai 2025. gadu varētu parādīties nosacīti lētajos “EQA” un “EQB” modeļos. Šobrīd tie nopērkami 66,5kWh izmantojamo bateriju kapacitāti. Kaleniuss norāda, ka nākotnē varētu būt daudz klientu, kuriem nav vajadzīgas tādas mašīnas kā E-klase, tā vietā izvēloties mazākas, pilsētai krietni piemērotākas mašīnas. Šīm mašīnām tad arī tiek izskatītas cita veida baterijas.

Mercedes nav atklājis, kas piegādās baterijas, taču autoražotājs sadarbojas ar ķīniešu bateriju ražotāju CATL, kas ir viens no lielākajiem litija dzelzs fosfāta bateriju ražotājiem pasaulē. Šāds paziņojums par lētāku bateriju izmantošanu mazākajos modeļos vai vismaz to bāzes versijās nav nekāds pārsteigums, jo tādā veidā ļoti ātri un efektīvi var samazināt cenu, tieši to pašu darot, piemēram, Tesla ar “Model 3” bāzes versiju. Tiek uzskatīts, ka lielākā daļa mašīnu ar bateriju ietilpību 60-70kWh tuvākajos gados lietos tieši šo tehnoloģiju. Lielākas baterijas kopējo svaru palielina tik ļoti, ka to ražošanai jau tiek izmantota cita veida tehnoloģija.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Name*
03.11.2021 10:09

Pirmspēdējā teikumā maza kļūda – “līelākā” rakstīts.

Krotow(@krotow_2)
03.11.2021 10:37
Reply to  Name*

… un Ctrl+Enter labošanas ieteikuma pogu kombinācija arī vairs nedarbojas.

Name*
03.11.2021 11:05
Reply to  Krotow

Kādu laiku jau nestrādā, tādēļ nākas rakstīt komentu. Savādāk nerakstītu.
Kristap, tā opcija ir noņem, jo tika spamots?

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
03.11.2021 12:01
Reply to  Name*

Bija arī spama gadījumi, bet mazskaitlīgi. Lielāka problēma bija tāda, ka pēc kārtējā atjauninājuma, tā funkcija nedarbojās korekti. Tagad ieslēdzu atpakaļ. Bet bez uzskatāma paziņojuma. Respektīvi, jūs, kas lasa šo komentāru, zināsiet un varēsiet iesūtīt kļūdu labojumus civilizētā veidā :)

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
03.11.2021 10:40
Reply to  Name*

Paldies, salabots.

Uldis
04.11.2021 08:54

Klasisks vācu autoražotāju gājiens. Vai tad šobrīd ir kaut kas savādāk?

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: