Reklāma

“Facebook” pārtrauks izmantot sejas atpazīšanas algoritmus

Jaunākie raksti

Sony SRN-NS7 kakla skaļruņu apskats

Ikgadējā Kursora lasītāju aptaujā daļa norādīja, ka papildu tādām klasiskām ierīcēm, kā viedtālruņi un datori, lasītāji gribētu redzēt arī...

YouTube pārtrauks savu YouTube Originals programmu

Video straumēšanas platforma paziņojusi par plāniem mainīt savu stratēģiju ar speciāla satura veidošanu, kas nozīmē, ka tiks pārtraukta YouTube...

Iespējams, drīzā nākotnē ar sejas maskām varēsim izmērīt savu sirdsdarbību

Nu jau divi gadi būs pagājuši, kopš mūsu ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir sejas maskas. Pa šo laiku pētniekiem jau...

Volkswagen un Bosch plāno sadarbību elektroauto bateriju ražošanā

Divi no Vācijas lielākajiem ražojošajiem uzņēmumiem Volkswagen un Bosch parakstījuši sadarbības memorandu, lai izveidotu kopuzņēmumu un ievērojami palielinātu elektroauto...

Apple 2021. gada nogalē atkal bija lielākais viedtālruņu piegādātājs

Pēc salīdzinoši pieticīga viedtālruņu pārdošanas gada, Apple atguvis savas ierastās līderpozīcijas pagājušā gada pēdējā ceturksnī. Analītikas uzņēmums Canalys dalījies ar...

Uzņēmums “Meta” (“Facebook”) paziņojis, ka “tuvāko nedēļu laikā” no “Facebook” lietotnes izņems sejas atpazīšanas funkciju. Tas nozīmē, ka lietotāji vairs netiks automātiski atpazīti fotoattēlos un videoklipos. No tehniskās puses – “Facebook” pārtrauks izmantot sejas atpazīšanas algoritmus, kā arī dzēsīs vairāk nekā miljarda lietotāju sejas atpazīšanas datus.

Izmaiņu ietvaros “Facebook” automatizētā alternatīvā teksta sistēma neredzīgajiem lietotājiem vairs nenosauks foto un video esošo cilvēku vārdus. Tāpat “Facebook” vairs neieteiks ierakstu autoriem atzīmēt lietotājus.

“Meta” atklāj, ka šādu lēmumu pieņēmis pēc “pieaugošām bažām” par sejas atpazīšanas plašāku izmantošanu, kā arī “neskaidrībām” par šīs tehnoloģijas regulēšanu. Lai gan “Meta” uzskata, ka šī funkcija varētu būt noderīga atsevišķās situācijās, piemēram, iegūstot piekļuvi bloķētam kontam, nepieciešams vairāk fokusēties uz lietotāju privātumu.

Jāatgādina, ka jau iepriekš bijuši gadījumi, kad sejas atpazīšanas sistēma “Facebook” dārgi maksājusi. Piemēram, 2020. gadā norisinājās tiesvedība, kuras rezultātā cietušais no “Facebook” piedzina 650 000 USD. Tāpat valdības, kā arī Eiropas Parlaments pieņēmuši vai stingri apsver vismaz daļēju sejas atpazīšanas aizliegumu. Līdz ar to ir skaidrs, ka sejas atpazīšanas sistēmas nav īpaši vēlamas.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
digitalk(@ciparnieks)
03.11.2021 10:07

cik labi, ka ‘Picasa’ vēl strādā.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: