Web Analytics
More
    Reklāma

    “Facebook” pārtrauks izmantot sejas atpazīšanas algoritmus

    Jaunākie raksti

    Uzņēmums “Meta” (“Facebook”) paziņojis, ka “tuvāko nedēļu laikā” no “Facebook” lietotnes izņems sejas atpazīšanas funkciju. Tas nozīmē, ka lietotāji vairs netiks automātiski atpazīti fotoattēlos un videoklipos. No tehniskās puses – “Facebook” pārtrauks izmantot sejas atpazīšanas algoritmus, kā arī dzēsīs vairāk nekā miljarda lietotāju sejas atpazīšanas datus.

    Izmaiņu ietvaros “Facebook” automatizētā alternatīvā teksta sistēma neredzīgajiem lietotājiem vairs nenosauks foto un video esošo cilvēku vārdus. Tāpat “Facebook” vairs neieteiks ierakstu autoriem atzīmēt lietotājus.

    Reklāma

    “Meta” atklāj, ka šādu lēmumu pieņēmis pēc “pieaugošām bažām” par sejas atpazīšanas plašāku izmantošanu, kā arī “neskaidrībām” par šīs tehnoloģijas regulēšanu. Lai gan “Meta” uzskata, ka šī funkcija varētu būt noderīga atsevišķās situācijās, piemēram, iegūstot piekļuvi bloķētam kontam, nepieciešams vairāk fokusēties uz lietotāju privātumu.

    Jāatgādina, ka jau iepriekš bijuši gadījumi, kad sejas atpazīšanas sistēma “Facebook” dārgi maksājusi. Piemēram, 2020. gadā norisinājās tiesvedība, kuras rezultātā cietušais no “Facebook” piedzina 650 000 USD. Tāpat valdības, kā arī Eiropas Parlaments pieņēmuši vai stingri apsver vismaz daļēju sejas atpazīšanas aizliegumu. Līdz ar to ir skaidrs, ka sejas atpazīšanas sistēmas nav īpaši vēlamas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    03.11.2021 10:07

    cik labi, ka ‘Picasa’ vēl strādā.

    Reklāma