Vācu autoražotājs Mercedes nav pakautrējies izmantot kārtējo iespēju uzsvērt savus centienus pāriet uz elektrību, prezentējot kravas furgona konceptu ar nosaukumu “The Sustaineer”. Protams, ka šis transportlīdzeklis plānots pilnībā elektrisks, taču tas nav vienīgais interesantais aspekts.
Šis furgons uzlabo gaisa kvalitāti sev apkārt – priekšdaļā un furgona apakšā iestrādāti smalko daļiņu filtri, kuri attīra gaisu, neņemot vērā pārvietošanās ātrumu. Tiek izmantoti bremžu diski ar keramisko pārklājumu, lai samazinātu radīto putekļu daudzumu bremzēšanas dēļ un nepiesārņotu gaisu.
Tāpat “The Sustaineer” aprīkots ar saules baterijām uz jumta, kas palielina sniedzmību un samazina nepieciešamību to pieslēgt pie vada uzlādēšanai. Furgons spēj darbināt mazākas ierīces, piemēram, klēpjdatorus, elektriskos instrumentus utt. Šeit atrodamas arī citas ekoloģiskas tehnoloģijas, piemēram, īpaši efektīva klimatkontrole, kā arī plaši izmantoti otrreiz pārstrādāti materiāli.
Mercedes pagaidām neziņo, kad un vai “The Sustaineer” varētu nonākt ražošanā, taču ražotājs uzsver, ka visas konceptā prezentētās tehnoloģijas radītas ar domu par masveida ražošanu un iekļaušanu Mercedes transportlīdzekļos.
Ehhh tušdirši – labāk būtu uzlikuši KERS nevis tēlojuši, ka bremžu diska pārklājums kaut kādā veidā ietekmē bremžu kluču putekļus.
Man patiktu nerūsējoši bremžu diski – tā ir reāla problēma e-auto.
Due to its low carbon content, most stainless steel is somewhat softer than carbon steel and thus has a fairly low yield strength. This means that it’s more vulnerable to denting and bending than carbon steel.
nez, vai tam ir nozīme arī no dilšanas aspekta….ja el. auto sāktu izmantot kompozītmateriālu br. diskus, tas diezvai iepriecinātu pircējus.
Varētu tak panelī iedegt lampinu ik pēc XXX km – un tagad pabremzējiet, lai bremzes neaizmirst kādai vajadzībai ir ražotas))
Es jau tikai fantazēju par šo tēmu. Arī nospiežot bremzes, bremzē motors, ja vien nespiež “grīdā”. Bremzē arī apstāšanās pēdējā fāzē, bet tas nenožāvē diskus, un stāvot, tie pēc tam rūsē, arī tā ka kluči pierūsē klāt. Tas gan arī attiecas uz ICE auto.
Tiek izmantoti bremžu diski ar keramisko pārklājumu, lai samazinātu radīto putekļu daudzumu bremzēšanas dēļ…
——————————————
Tiek izmantoti bremžu diski ar keramisko pārklājumu, kas pirmajā bremzēšanas reizē nedaudz nodilst. Ņemot vērā, ka šādi bremžu diski ir dārgāki, tiem ir zemāka nodilumizturība, tādēļ kā ražotājs esam viennozīmīgi ieguvēji. Turpināsim šo reklāmas kampaņu, cerams mums viss izdosies..
Pēc virsraksta var saprast ka MB uztaisījuši busu kas reāli braukā pa šosejām un tur attīra gaisu. Patiesībā viss ir pavisam otrādi.