Dienvidkorejas autoražotāji Hyundai un Kia paziņojuši, ka noslēgts sadarbības līgums ar “Factorial Energy” par sadarbību cietvielu bateriju (solid-state batteries) attīstībā un izstrādē. ASV bāzētais uzņēmums strādā pats pie savas cietvielu bateriju tehnoloģijas, taču tagad tam būs ļoti nopietni sadarbības partneri.
Cietvielu baterijas ir viena no gaidītākajām inovācijām elektroauto jomā tuvākajos gados. Autoražotāji šobrīd meklē dažādus veidus, kā paātrināt izpētes un izstrādes procesu, lai tās pēc iespējas ātrāk ieviestu elektriskajās mašīnās. Ja ticam viņu pašu teiktajam, Toyota varētu kļūt par pirmo autoražotāju, kas šīs baterijas ieviesīs sērijveida ražošanā, bet citi negrasās atpalikt.
Oficiālajā preses relīzē norādīts, ka “Factorial” izstrādātā bateriju tehnoloģija varētu uzlabot mašīnu sniedzamību ar vienu uzlādi par 20 līdz 50 procentiem, salīdzinot ar mašīnām, kuras izmanto litija jonu baterijas. Hyundai un Kia neprecizē, cik daudz kilometru tas varētu būt, bet uzlabojums pat par 50 procentiem izklausās gana daudzsološi.
Viena ļoti svarīga lieta, kas preses relīze nav pieminēta ir termiņi, proti, kad šo visu ieraudzīsim dzīvē abu korejiešu ražotāju mašīnās. Toyota sola, ka jau tuvākajā laikā viņi demonstrēs savu prototipu, BMW to sola paveikt līdz 2025. gadam, arī citiem ražotājiem šajā jomā noteikti kaut kas ir azotē.
Skatījos viena poupulāra norvēģu puiša “testa atskaiti” par MB elektrisko autobusu. Tikai apgalvots ka tam uz jumta ir cietvielu akumulatori, un tos nevarot ātri uzlādēt, tas jādarot visu nakti.
https://insideevs.com/news/537511/solid-state-battery-mercedes-ecitaro/
Tam MB uz jumta ir Litija Metālpolimēr (LMP) akumulatori, kas īsti nav uzskatāmi par cietvielu akumulatoriem.