General Motors koncerna vadītāja Marija Barra intervijā CNBC nesen izteikusies, ka viņa ir pārliecināta par “GM” elektrifikācijas plāniem. Barra prognozē, ka General Motors jau līdz 2025. gadam panāks un pat apsteigs Tesla elektroauto segmentā, pateicoties tieši ieviestajam elektrifikācijas plānam.
Līdzīgi kā daudzi citi autoražotāji, General Motors iepriekš izziņoja desmitiem miljardu vērtu investīciju plānu, kā rezultātā autoražotājs plāno sagatavoties pilnvērtīgai pārejai tikai uz elektroauto ražošanu.
Barra norāda, ka viņa ir pilnīgi pārliecināta par sevis vadītā uzņēmuma spējām to tik tiešām realizēt, jo pagaidām Tesla ir tālu priekšā saviem konkurentiem. “Esmu ļoti pārliecināta, jo, kad cilvēki iesēžas šajās mašīnās, viņi ir sajūsmināti. Mēs plānojam šo mašīnu ražošanu un tās viena pēc otras arī nonāks ražošanā. Turpināsim strādāt, lai mēs kļūtu par Nr.1 elektroauto zīmolu un iegūtu lielāko tirgus daļu,” stāsta Barra.
General Motors nākamo dažu gadu laikā tirgū grasās nogādāt 30 pilnībā elektriskus modeļus. Viens no pirmajiem būs elektriskais “Hummer”, bet tam drīzumā sekos arī citi koncerna paspārnē radītie elektroauto.
GM ir vidēji-zema līmeņa ražotājs. Vadoši tikai pliekanā kompromisā. Vienīgais viņu veiksmīgais aktuālais projekts ir jaunā Korvete. Auto ar iekšdedzes dzinēju.
Klauni.
Bateriju tehnoloģija un arī fuel cell tehnoloģija vieņiem ir, bet viņi vairak pelna ar vecajiem v8 dzinējiem un tāpēc viņiem nav bijis stimula ražot milzu apjomos elektroauto.
Tesla ir cits stāsts viņi ražo tikai elektroauto.
Skatoties uz iPhone un “pārējiem” mobilo ražotājiem, vajadzēs vairāk laika, kamēr fani pieaugs un sāks izdarīt racionālu izvēli, un arī tad reti kurš viens no pārējiem var turēt līdzi vai pārspēt iPhone. Ar Teslu ir līdzīgi – vispirms faniem ir jāizaug tik tālu, lai saprastu, ka tā ir tikai mašīna, un arī tad ne visi no Teslas steigsies pāriet uz GM :)
Tesla ir gadžets uz riteņiem, kur uzsvars tiek likts uz tehnoloģijām, nevis braukšanas komfortu un erganomiku. Tas būtu tas pats kas, jaunais Iphone lētā plastmasas korpusā, kas laiž ūdeni un putekļus. :)
Šobrīd ir maz pieredzes ar 10 un vairāk gadus veciem EV, un kas vispār notiek pēc 5 un vairāk gadu lietošanas. Vai nebūs tā pat kā ar 5gadīgu viedtālruni, kas ir ne tikai tehniski, bet arī morāli novecojis.
Ar GM ražošanas kvalitāti? Nu, nu…