Web Analytics
More
    Reklāma

    Līdz 2050. gadam trešdaļa pasaules mašīnu būs elektriskas

    Jaunākie raksti

    2050. gadā 31% pasaules vieglo automašīnu būs pilnībā elektriskas, prognozē ASV Enerģētikas informācijas pārvalde. Absolūtos skaitļos tas nozīmē 672 miljonus elektrisko mašīnu. Šobrīd elektroauto sastāda aptuveni 1% no visām pasaules vieglajām mašīnām, tiesa, to skaits strauji palielinās.

    Organizācijas aplēses liecina, ka 2020. gadā pasaulē bija aptuveni 1,31 miljards vieglo transportlīdzekļu, taču tiek prognozēts, ka 2050. gadā to skaits būs palielinājies līdz 2,21 miljardiem. Tas saistīts ar lielāku planētas iedzīvotāju skaitu, ekonomisko aktivitāti un plašākām privātās mobilitātes iespējām. Benzīna un dīzeļa mašīnu skaits savu pīķi varētu sasniegt ap 2038. gadu, pēc tam turpinoties elektroauto straujam pieaugumam.

    Pētījumām valstis tika sadalītas divās daļās – OECD valstis un pārējās valstis. Lielākoties mašīnu skaits palielināsies tieši attīstības valstīs, kas šobrīd nav OECD dalībvalstis. Ja šobrīd šajās zemēs ir aptuveni 92 auto uz 1000 cilvēkiem, tad šis skaitlis pieaugs līdz 173 mašīnām uz 1000 cilvēkiem. OECD valstīs ir ap 530 mašīnām uz 1000 cilvēkiem un organizācija prognozē, ka tas nākotnē kardināli nemainīsies. Šādu pētījumu un prognožu gadījumā svarīgi ņemt vērā, ka dati veidoti, izmantojot pašreizējās politiskās nostādnes un tehnoloģiskās attīstības tendences. Respektīvi, netiek ņemtas vērā visas iespējamās inovācijas, kas varētu notikt 29 gadu laikā, jo skaidrs, ka tās neviens nespēj prognozēt. Tomēr kopējo iespējamo ainu šādās prognozēs varam ieraudzīt.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Tālmācības sekas
    28.10.2021 10:35

    Plāno, ka būs 31%, nevis trešdaļa. Trešdaļa būtu par 50,58 miljoniem absolūto vienību vairāk.

    Bats
    28.10.2021 19:40

    Tā prognoze paredz, ka vēl vismaz 15 gadus cilvēki turpinās pirkt jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem? Kurš? Kurš vispār varēs vēl pēc 15 gadiem atļauties pārvietoties ar iekšdedzes dzinēja auto? Un ja varēs atļauties, tad vai gribēs, pat ja 2038.gadā tādus vēl vispār piedāvās.
    Jāsaprot, ka degvielas cenas šobrīd ir zemākās kādas tās būs līdz vispār tiks piedāvāta iespēja kaut kur to iepildīt. Un katrs jauns elektroauto degvielas cenai palīdz pakāpties. Īpaši dīvains šķiet pieņēmums, ka jaunattīstības (ārpus OECD) valstīs pirks jaunus iekšdedzes dzinēju auto nevis lietotus elektroauto atdzītus no OECD bloka. Valstīs, kur IKP uz iedzīvotāju ir zemāks nekā Latvijā cilvēki ies uz salonu un pirks jaunus auto ar benzīna vai dīzeļdzinējiem 2038.gadā? Un lies tajos ko? To degvielu par “X+visi arvien pieaugošie emisiju nodokļi”/litrā?

    Skābene
    28.10.2021 20:58
    Reply to  Bats

    Kāpēc lai Saūdu Arābija neturpinātu braukt ar degvielu? Arī dzeramo ūdeni un elektrību viņi iegūst, kurinot naftu.

    myself
    28.10.2021 23:33
    Reply to  Bats

    grūti teikt kā būs, bet, kad visus nodokļus, kas tagad uzkrauti iekšdedzes mašīnām, pārliks uz elektriskajiem, un to noteikti izdarīs, jo valstīm to naudu vajag, tad elektroauto atkal kļūs pavisam neinteresanti. bet jau tagad tie ir diezgan neinteresanti, ja vien neesi ļoti bagāts. normāls elektroauto maksā ap 50 000 EUR, kas normāla līzinga gadījumā ir vismaz 800 EUR mēnesī. Piemērs – škoda enyaq no 45 000, piekomplektējot pāris lietas, bez kurām negribēsi iztikt, ātri nonāksi pie 50 000.

    Opis
    29.10.2021 08:55
    Reply to  myself

    Nu opīši ar saviem B4 audi vēl brauks un brauks, jo diez vai pēc 10 gadiem nomainīs uz 2010. gada līfu, kurš varēs nobraukt 20 km labākajā gadījumā.

    Reklāma