Web Analytics
More
    Reklāma

    Bateriju ražotājs “BYD” plāno par 20% palielināt litija jonu bateriju cenu

    Jaunākie raksti

    Tīmeklī parādījušās ziņas, ka ķīniešu bateriju ražotājs “BYD” sākot ar 1. novembri plāno palielināt litija jonu bateriju cenu par vismaz 20 procentiem. “BYD” izstrādā dažāda veida baterijas un uzņēmums šobrīd ir otrais lielākais ķīniešu bateriju ražotājs, atpaliekot tikai no “CATL”.

    Medija The Securities Times rīcībā nonākusi iekšējai lietošanai paredzēta vēstule, kurā izskaidroti cenu palielināšanas iemesli un principi. Šāds lēmums tiek skaidrots ar pieaugošajām izejvielu cenām, kas nepieciešamas, lai ražotu baterijas. Kā liecina ziņojums, litija jonu bateriju katoda materiāli sadārdzināsies pat par 200%. savukārt elektrolīti un anodi par vismaz 150 procentiem.

    Pagaidām šīs ir tikai neoficiālas ziņas un pats uzņēmums tās nav komentējis, skaidrojot savu pozīciju. Ņemot vērā izejvielu sadārdzināšanos, arī pašu bateriju cenai jāaug, lai ražotāji spētu segt izmaksas. Tāpat tiek skaidrots, ka piegādes ķēdēs šobrīd ir problēmas un piegādes var kavēties, tā rezultātā vēl vairāk sadārdzinot ražošanu. “BYD” pēdējā laikā arvien straujāk paplašinājis bateriju ražošanu tieši elektroauto, piegādājot baterijas, piemēram, Ford “Mustang Mach-E”.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    28.10.2021 09:58

    Un tagad var saprast, ka Elons iegrābās iepriekšpārdodot 100 000 teslas, kur ir fiksētas cenas….

    Haralds
    28.10.2021 11:22

    BYD akumulatorus vajag pašiem savai produkcijai un vairs negrib citiem konkurentiem par pusvelti atdot. Labāk ražot pašiem…

    Slikti ka BYD Eiropas tirgu nav nopietni uztvēruši. Cerams, ka kaut kad viņi nopietni ienāks arī Eiropā. Ņemot vērā Dolphin cenu Ķīnā un Austrālijā iespējams Dolphin šeit maksātu zem 20k Eur

    Fimis
    28.10.2021 11:52

    Arī agrāk skaidas gateri meta ārā, pat bija gatavi aizvest līdz tavam stallim, lai tikai tiktu vaļā, kā sākās granulu bums, tagad skaidu ir defecīts.
    Šo pašu redzēsim ar baterijām.
    Tāpēc arī Toyota saka ka baterijas nav vienīgais risinājums tīrai mobilitātei.

    Bats
    28.10.2021 19:54
    Reply to  Fimis

    Toyota nosauca arī kādas ir alternatīvas? Ūdeņradis? Nav nedz “tīrs”, nedz konkurētspējīgs izmaksās ar bateriju tehnoloģiju, kurā elektrība pa taisno no tīkla tiek iepildīta automašīnā bez elektrolīzes un pārveidošanas ar kolosāliem enerģijas zudumiem procesa katrā solī. No sagūstīta CO2 reģenerēta degviela? Atkal problēma – tā nav nedz tīra (jo sadegot rodas piesārņojums un atkal atmosfērā izplūst tas pats CO2), nedz jebkad varēs konkurēt ar elektrību no tīkla – tā paša iemesla dēļ, ka oglekļa dioksīda sagūstīšanai un pārveidošanai par degvielu jāpatērē daudz vairāk enerģijas nekā vienkārši braukšanai ar elektrību. Tātad, nē – kamēr nebūs izgudroti kompakti un droši kodolreaktori, esam nolemti sadzīvot ar akumulatoriem automašīnās.

    SIA
    28.10.2021 20:50
    Reply to  Bats

    Pag, vai tu nupat pateici ka kompaktie kodolreaktori būs automašīnās?

    Bats
    30.10.2021 13:11
    Reply to  SIA

    Tur jau tā lieta, ka nebūs. Vismaz ne pārskatāmā nākotnē. Tātad ekumulatori viena vai otra veida ir te uz palikšanu.

    Priam
    29.10.2021 11:09
    Reply to  Bats

    Problēma, ka skaiti elektrības cenu ūdeņradim no savas mājas rozetes, bet lielie onkuļi, kas ir H2 biznesā skaita elektrības cenu no vēja parka, kas atrodas kaut kur āfrikas krastā, un kā to elektrību atgādāt līdz piemēram Eiropai vai japānai un, tad nav lētāka veida pagaidām kā nogādāt elektrību no viena pasaules gala uz otru kā H2 stāvoklī.
    Tas pats ar saules enerģiju sahāras tuksnesī, līdz Eiropa tā nāks kā H2.
    Ar lielo vēja parku attīstību H2 cena nokrīt līdz 1$ par 1kg.
    Pirmie kas izmantos šo lēto H2 ir ražošana – minirālmēsli un metālražošana.
    Kad tie visu rūpniecību pārvedīs uz H2, tad arī pārējiem tiks H2 pa šo cenu. Un tad jau arī brauks tādas mašīnas un tiks sildītas mājas ar individuālajām elektrības un apkures iekārtām.

    Bats
    30.10.2021 22:55
    Reply to  Priam

    Šis nenotiks. Lielie onkuļi nav burvji, kas var teleportēt ūdeņradi uz Latviju bez maksas. Lai ūdeņradis DUS pistolē maksātu $1/Kg, tā ražošanas cenai jābūt $0, sarežģītas transportēšanas līdz kuģim cenai jābūt $0, metriskās tonnas kuģošanas cenai ar šim speciāli pielāgotu tankeri jābūt nezkāpēc zemākai nekā beramājām kravām (lai arī kuģošanas cena nemitīgi kāpj), transportēšanai no kuģa uz uzpildes staciju jābūt $0 un uzpildes stacijas darbiniekiem jāstrādā par brīvu, nemaksājot nodokļus. Cik uzpildes stacija paņem par to lai iepildītu 1 litru bākā, neieskaitot pašas degvielas cenu? Šobrīd aptuveni 0,80EUR/litrā. (1Kg šķidra ūdeņraža ir aptuveni 14 litri) Lai saprastu kā dēļ enerģijas transportēšana no Sahāras uz Latviju nevar būt lētāka nekā enerģijas ražošana šeit, jāsalīdzina ar citu, lētāku enerģijas veidu transportēšanu uz uzpildes staciju (piemēram ar naftas produktu, dabasgāzes). Saules paneļu elektrostacijas izbūve Āfrikas ziemeļos maksā līdzīgi kā tā maksā šeit – nav bez maksas. Viena ūdeņraža kilograma ražošana patērē 45-48kWh. Šādu daudzumu enerģijas viens saules panelis (Sahārā) saražo ~2 nedēļās. Tātad saules enerģijas izmaksas rēķinot uz 20 gadiem lietderīgas ekspluatācijas, jau ir vairāk par 1 EUR uz katru kilogramu ūdeņraža. Uz to brīdi šis kilograms vēl nav pametis tuksnesi. Pārveidot elektrību par ūdeņradi lai to no Āfrikas vestu uz Latviju un… Read more »

    Joņs
    31.10.2021 09:44

    Hehe, kur tagad palika elektroauto evaņģēlisti, kā piemēram Ļaunerts, kas deklarēja, ka baterijas paliks aizvien lētākas?…

    Bats
    31.10.2021 09:57
    Reply to  Joņs

    Joņ, paliek jau arī. Šobrīd elektroauto tiek komplektēti ar 62+ kWh akumulatoriem, pirms 8 gadiem par šo naudu varēja dabūt 22-24kWh, pirms pieciem 30-40kWh. Tikmēr pašu elektroauto cenas nav pieaugušas trīskārt līdz ar akumulatoru ietilpību. $/1kWh izmaksas turpina samazināties. BYD paziņojums uz kopējā resursu nepietiekamības un piegādes ķēžu iziršanas fona ir likumsakarīgs un nav pretrunā kopējai tendencei.

    Reklāma