Reklāma

Bateriju ražotājs “BYD” plāno par 20% palielināt litija jonu bateriju cenu

Jaunākie raksti

Nothing Phone (1) apskats – parunāsim par neko!

Ilgi domāju, kā lai latvisko angļu vārdu "Hype", tad metu kaunu pie malas un ļāvos Google tulkotājam. Ažiotāža. Patiešām...

Tesla kārtējās problēmas ar varasiestādēm par Autopilot sistēmas mārketingu

Elektroauto ražotājs Tesla kārtējoreiz iekūlies nepatikšanās ar varasiestādēm par to, kā tiek reklamēta "Autopilot" sistēma - šoreiz Tesla ir...

Samsung varētu oficiāli atbrīvoties no “Z” burta lietošanas salokāmo tālruņu nosaukumus

Esam tikai dienas attālumā no tā, kad tikss izziņoti nākamās paaudzes Samsung salokāmie viedtālruņi un sagaidāms, ka to nosaukumu vairs...

NIO bateriju maiņas stacijas tiks ražotas Ungārijā

Ķīniešu elektroauto ražotājs NIO turpina paplašināšanos Eiropas tirgū un tagad uzņēmums ziņo, ka Eiropā tiks saliktas NIO elektroauto bateriju...

McLaren tagad piedāvās 450 dolāru vērtus sporta apavus

Auto zīmols McLaren cer pavērt jaunus biznesa un mārketinga apvāršņus, piedāvājot sporta apavus, kurus rotās uzņēmuma vārds. Jaunais skriešanas apavu...

Tīmeklī parādījušās ziņas, ka ķīniešu bateriju ražotājs “BYD” sākot ar 1. novembri plāno palielināt litija jonu bateriju cenu par vismaz 20 procentiem. “BYD” izstrādā dažāda veida baterijas un uzņēmums šobrīd ir otrais lielākais ķīniešu bateriju ražotājs, atpaliekot tikai no “CATL”.

Medija The Securities Times rīcībā nonākusi iekšējai lietošanai paredzēta vēstule, kurā izskaidroti cenu palielināšanas iemesli un principi. Šāds lēmums tiek skaidrots ar pieaugošajām izejvielu cenām, kas nepieciešamas, lai ražotu baterijas. Kā liecina ziņojums, litija jonu bateriju katoda materiāli sadārdzināsies pat par 200%. savukārt elektrolīti un anodi par vismaz 150 procentiem.

Pagaidām šīs ir tikai neoficiālas ziņas un pats uzņēmums tās nav komentējis, skaidrojot savu pozīciju. Ņemot vērā izejvielu sadārdzināšanos, arī pašu bateriju cenai jāaug, lai ražotāji spētu segt izmaksas. Tāpat tiek skaidrots, ka piegādes ķēdēs šobrīd ir problēmas un piegādes var kavēties, tā rezultātā vēl vairāk sadārdzinot ražošanu. “BYD” pēdējā laikā arvien straujāk paplašinājis bateriju ražošanu tieši elektroauto, piegādājot baterijas, piemēram, Ford “Mustang Mach-E”.

Reklāma

10 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
10 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Usinss
28.10.2021 09:58

Un tagad var saprast, ka Elons iegrābās iepriekšpārdodot 100 000 teslas, kur ir fiksētas cenas….

Haralds
28.10.2021 11:22

BYD akumulatorus vajag pašiem savai produkcijai un vairs negrib citiem konkurentiem par pusvelti atdot. Labāk ražot pašiem…

Slikti ka BYD Eiropas tirgu nav nopietni uztvēruši. Cerams, ka kaut kad viņi nopietni ienāks arī Eiropā. Ņemot vērā Dolphin cenu Ķīnā un Austrālijā iespējams Dolphin šeit maksātu zem 20k Eur

Fimis
28.10.2021 11:52

Arī agrāk skaidas gateri meta ārā, pat bija gatavi aizvest līdz tavam stallim, lai tikai tiktu vaļā, kā sākās granulu bums, tagad skaidu ir defecīts.
Šo pašu redzēsim ar baterijām.
Tāpēc arī Toyota saka ka baterijas nav vienīgais risinājums tīrai mobilitātei.

Bats
28.10.2021 19:54
Reply to  Fimis

Toyota nosauca arī kādas ir alternatīvas? Ūdeņradis? Nav nedz “tīrs”, nedz konkurētspējīgs izmaksās ar bateriju tehnoloģiju, kurā elektrība pa taisno no tīkla tiek iepildīta automašīnā bez elektrolīzes un pārveidošanas ar kolosāliem enerģijas zudumiem procesa katrā solī. No sagūstīta CO2 reģenerēta degviela? Atkal problēma – tā nav nedz tīra (jo sadegot rodas piesārņojums un atkal atmosfērā izplūst tas pats CO2), nedz jebkad varēs konkurēt ar elektrību no tīkla – tā paša iemesla dēļ, ka oglekļa dioksīda sagūstīšanai un pārveidošanai par degvielu jāpatērē daudz vairāk enerģijas nekā vienkārši braukšanai ar elektrību. Tātad, nē – kamēr nebūs izgudroti kompakti un droši kodolreaktori, esam… Read more »

SIA
28.10.2021 20:50
Reply to  Bats

Pag, vai tu nupat pateici ka kompaktie kodolreaktori būs automašīnās?

Bats
30.10.2021 13:11
Reply to  SIA

Tur jau tā lieta, ka nebūs. Vismaz ne pārskatāmā nākotnē. Tātad ekumulatori viena vai otra veida ir te uz palikšanu.

Priam
29.10.2021 11:09
Reply to  Bats

Problēma, ka skaiti elektrības cenu ūdeņradim no savas mājas rozetes, bet lielie onkuļi, kas ir H2 biznesā skaita elektrības cenu no vēja parka, kas atrodas kaut kur āfrikas krastā, un kā to elektrību atgādāt līdz piemēram Eiropai vai japānai un, tad nav lētāka veida pagaidām kā nogādāt elektrību no viena pasaules gala uz otru kā H2 stāvoklī. Tas pats ar saules enerģiju sahāras tuksnesī, līdz Eiropa tā nāks kā H2. Ar lielo vēja parku attīstību H2 cena nokrīt līdz 1$ par 1kg. Pirmie kas izmantos šo lēto H2 ir ražošana – minirālmēsli un metālražošana. Kad tie visu rūpniecību pārvedīs uz… Read more »

Bats
30.10.2021 22:55
Reply to  Priam

Šis nenotiks. Lielie onkuļi nav burvji, kas var teleportēt ūdeņradi uz Latviju bez maksas. Lai ūdeņradis DUS pistolē maksātu $1/Kg, tā ražošanas cenai jābūt $0, sarežģītas transportēšanas līdz kuģim cenai jābūt $0, metriskās tonnas kuģošanas cenai ar šim speciāli pielāgotu tankeri jābūt nezkāpēc zemākai nekā beramājām kravām (lai arī kuģošanas cena nemitīgi kāpj), transportēšanai no kuģa uz uzpildes staciju jābūt $0 un uzpildes stacijas darbiniekiem jāstrādā par brīvu, nemaksājot nodokļus. Cik uzpildes stacija paņem par to lai iepildītu 1 litru bākā, neieskaitot pašas degvielas cenu? Šobrīd aptuveni 0,80EUR/litrā. (1Kg šķidra ūdeņraža ir aptuveni 14 litri) Lai saprastu kā dēļ enerģijas… Read more »

Joņs
31.10.2021 09:44

Hehe, kur tagad palika elektroauto evaņģēlisti, kā piemēram Ļaunerts, kas deklarēja, ka baterijas paliks aizvien lētākas?…

Bats
31.10.2021 09:57
Reply to  Joņs

Joņ, paliek jau arī. Šobrīd elektroauto tiek komplektēti ar 62+ kWh akumulatoriem, pirms 8 gadiem par šo naudu varēja dabūt 22-24kWh, pirms pieciem 30-40kWh. Tikmēr pašu elektroauto cenas nav pieaugušas trīskārt līdz ar akumulatoru ietilpību. $/1kWh izmaksas turpina samazināties. BYD paziņojums uz kopējā resursu nepietiekamības un piegādes ķēžu iziršanas fona ir likumsakarīgs un nav pretrunā kopējai tendencei.

Reklāma