Web Analytics
More
    Reklāma

    “Facebook” saka, ka pēdējo deviņu mēnešu laikā uz pusi samazinājis naida runu savā platformā

    Jaunākie raksti

    Mēneša sākumā rakstījām, ka bijusī “Facebook” produktu vadītāja Fransisa Hāgena atklāti norādīja, ka uzņēmums pelna uz lietotāju drošības un labklājības rēķina un patiesībā tikai veicina naida runas izplatību, šādi radot lielāku aktivitāti platformā. Šī atzīšanās “Facebook” nav atstājusi vienaldzīgu, un uzņēmums cenšas mainīt šīs tēmas virzienu. Šajā ziņā piesaistīts konsultāciju sniedzēja ētikas jautājumos “Integrity” viceprezidents Gajs Rozens. Viņš aktīvi aizstāv “Facebook” un apgalvo, ka naida runas redzamības ierobežošana esot svarīgāka par šāda satura esamību. Rozens arī atklāj, ka pēdējo deviņu mēnešu laikā šāds saturs “Facebook” esot samazināts gandrīz uz pusi. Reālākos skaitļos – tikai pieci no 10 000 pārbaudīto ierakstu platformā satur naida runu.

    Rozens apgalvo, ka esot “nepareizi” koncentrēties uz satura noņemšanu kā vienīgo rādītāju un norāda, ka ir arī citi veidi, kā cīnīties pret naida runu. Viņš piebilst, ka bez satura noņemšanas nepieciešams arī rūpīgi izvērtēt un ierobežot to lietotāju, grupu, lapu pieejamību, kas pārkāpj platformas politiku.

    Reklāma

    Vienlaikus “Facebook” rūpīgi jāapsver ikkatra ieraksta noņemšana un satura veidotāju, izplatītāju ierobežošana, jābūt pārliecībai, ka tie tik tiešām saistīti ar naida runu. Šeit jāpiebilst, ka “Facebook” nācies saskarties ar situācijām, kad ieraksti kļūdaini atzīmēti kā naida runu saturoši. Tāpēc agresīva, masveida satura noņemšana var novest pie vēl lielākām šādām problēmām un lietotāju neapmierinātības.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma