Reklāma

Amazon, iespējams, izmantojis pārdošanas datus, lai kopētu produktus un pārdotu tos kā savējos

Jaunākie raksti

Toyota savos elektroauto koncentrēsies uz cenu nevis nobraukumu ar vienu uzlādi

Salīdzinot ar lielāko daļu konkurentu, Toyota elektroauto segmentā līdz šim ievērojami stagnējusi. Autoražotājs pamazām pievērsies arī elektroauto, taču tas...

Riga TechGirls mentoru programmā pieteikušās vairāk nekā 1000 sieviešu

Darbs tehnoloģiju jomā arī sieviešu vidū ķļūst arvien pievilcīgāks, to var spriest pēc lielās aktivitātes jaunajā Riga TechGirls mentoru...

RTU zinātnieki izstrādā un licencē tehnoloģiju dabiskam termoiepakojumam

Lai aizvietotu dabai kaitīgo polistirolu, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Vides aizsardzības un siltumu sistēmu institūta zinātnieki attīsta dabisku termoiepakojuma...

Microsoft Surface Go 3 planšetdatora apskats (video)

Šovasar mēs iepazināmies ar Microsoft Surface Go 2, ko ražotājs dēvē par pašu mazāko (portablāko) Surface divi vienā tipa...

“MikroTik” plāno ziedot 20 miljonus eiro Bērnu slimnīcai

Nesen ziņojām, ka "MikroTik" (SIA Mikrotīkls) kļuvis par pirmo Latvijas privāto uzņēmumu, kam izdevies pārlekt miljarda eiro vērtībai. Tas...

Ziņu aģentūra Reuters ir publiskojusi diezgan nopietnu informāciju, kas apgalvo, ka interneta tirdzniecības gigants Amazon Indijas tirgū pēdējos gados ir kopējis platformā pārdotos produktus. Pēc tam tos pārdodot no sava brenda un iejaucoties godīgā konkurencē.

Reuters rokās ir informācija un pierādījumi, ka Amazon ir sistēmātiski ievākusi pārdošanas datus Indijā, atklājot kuras preces ir populārākās šajā platformā. Pēc tam uzņēmums pat ir sazinājies ar tiem pašiem ražotājiem, lai izveidotu savas produktu replikas. Šī kopēšana ir sniegusies tik tālu, ka tikuši izmantoti pat identiski izmēri. Pēc tam cena tikusi samazināta par 10-15%, un Amazon produkti sarakstā ievietoti kā otrie vai trešie. Līdz ar to pārdošanas gigants tīri veiksmīgi ir spējis promotēt savus produktus, bet it kā ne pārāk tiešā veidā.

Protams, pats Amazon noliedz šo informāciju, kaut arī pagājušajā gadā, kad Džefs Bezoss piedalījās noklausīšanā par negodīgu konkurenci ASV, minēja, ka nevar simtprocentīgi apgalvot, ka uzņēmums nekad nav izmantojis pieejamos pārdošanas datus, lai uzlabotu savu produktu pozīcijas meklētājā. Tieši Indijas tirgus šobrīd ir visstraujāk augošais Amazon platformā, jo februārī tajā darbojās vairāk nekā 400 000 pārdevēju, kā arī pavasarī tas ir audzis trīsreiz ātrāk nekā Ziemeļamerikā.

Papildu šim, uzņēmumam joprojām norisināsies līdzīgu lietu izpēte gan Eiropas, gan ASV tirgos. Amazon pagājušajā gadā jau saņēma 888 miljonu dolāru sodu, pārkāpjot Eiropas Savienības datu aizsardzības regulējumus.

AvotsGizmodo
Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
11 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ciba
15.10.2021 10:52

Ha, tač jau te vienreiz komentierēju ka šī ir noklusējuma bezosa taktika – nokopē ejošu preci, dempingo tirgu lai apsistu konkurentus un dzīvo monōōōōpōōōlāāā dēls!

Elektriķis
15.10.2021 11:50

Gribētu gan redzēt, par kādiem produktiem te ir runa?

KKTK
15.10.2021 12:57
Reply to  Elektriķis

Vai tad neesi redzējis amazon sd kartiņas un kabelīšus?

Elektriķis
15.10.2021 17:36
Reply to  KKTK

Tie jau parasti produktiņi, kā Rimi piens. Gribēju redzēt ko unikālu. Echo un Kindle taču nav nosperti, vai kaut ko nezinu?
p.s. Amazonu neaizstāvu, gribu saprast, vai nedraud briesmas.

KKTK
15.10.2021 20:41
Reply to  Elektriķis

Nopietnāki produkti ir piesegti ar patentiem, tieši uz šādiem vienkāršiem paņem ar atpazīstamību. Daudz ko meklējot pēkšņi parādās, amazon brendots (jau aizmirsās citi piemēri) un pēc atsauksmēm pērk viņus kā karstus pīrādziņus, jo tak amazon, nevis kaut kāds ķīnietis. Kā tam pretoties? Nepirkt amazonā, bet nopirkt pie ražotāja. Ja cena nepatī, kad var tak pakaulēties. Amazona cenu nedabūt, bet procentiņu neiedot amazonam nu jau vajadzētu būt labajam stilam.

wils
15.10.2021 21:44
Reply to  Elektriķis

Te redzamas mēbeles – pa kreisi Williams-Sonoma produkcija, pa labi Amazon kloni –comment image

Hašvaldis Blokčeins-Halvenings (HBH)
15.10.2021 12:09

Bezoss ir pilnīgs klauns

Aigars
15.10.2021 13:40

wow. tad nu gan mega jaunums.vai neliekas, ka mūsu Rimčiks dara tieši to pašu? :)

Skābene
15.10.2021 13:53

RIMI un MAXIMA jau dara to pašu, rebrendo ar Optima līnijas vai Rimi Selct nosaukumu un tirgo mazliet lētāk.

ggggg
15.10.2021 14:41

Amazon savā interneta veikalā zem sava brand name pārdod teju visu, kas nav līdz ausīm nopatentēts ne funkciju, ne dizaina ziņā. Ja kaut kāds nieciņš pārdosies labi, Amazon sāks pārdot tieši to pašu, tikai zem Amazon logo, nepadarot produktu ne labāku, ne funkcionālāku. Brutāli taranē mazos brendus, jo Amazon brends ir slavens visā pasaulē. Apple un Google savos appstore arī liek savus produktus, kas konkurē ar jau esošo piedāvājumu, bet šo kompāniju produkti ir savā ziņā unikāli. Izskatās, ka Amazon vēlas vienkārši nopelnīt ar jebkādiem līdzekļiem. Pats pārdodu sevis radītu produktu Amazon interneta veikalā, no Amazon konkurences baidos un uzskatu,… Read more »

nnjhh
15.10.2021 19:08

iespējams? ir neskaitāmi stāsti, kā amazone nobano pārdevēju, un sāk ražot līdzīgu produktu zem sava brenda, piem. kameru statīvus.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: