Reklāma

Audi spiests ievērojami samazināt ražošanas apjomus

Jaunākie raksti

Kas notiek otrā pusē, kad sazināmies ar banku? Saruna ar klientu apkalpošanas vadītāju

Katram, visdrīzāk, ir bijusi situācija, kad bez zvanīšanas vai jebkādas citas saziņas ar savu banku nevar iztikt. Protams, var...

MKBHD parodē jaunāko Intel reklāmu, kas aicina boikotēt Apple datorus

Oktobra sākumā uzņēmums Intel izlaida visai neviennozīmīgi vērtējamu video, mēģinot pārliecināt esošus Apple datoru lietotājus par to, ka viņiem...

Volkswagen noliedz runas, ka ražotājam, iespējams, nāksies atlaist 30 tūkstošus darbinieku

Vācijas autobūves koncerns Volkswagen noraidīja iepriekš izskanējušo informāciju, ka tam varētu nākties likvidēt līdz pat 30 000 darbavietu, ja...

Sony papildina savu bezvadu austiņu klāstu ar WF-C500 un WH-XB910N

Sony laiž klajā divus jaunus bezvadu austiņu modeļus WF-C500 un WH-XB910N, lai mūzikas klausīšanās būtu vēl patīkamāka un ērtāka....

Klajā nākusi Garmin DriveSmart – navigācija drošākai un ērtākai braukšanai

Garmin nācis klajā ar jaunu, portatīvo GPS satelīta navigācijas sistēmu Garmin DriveSmart, kas autovadītājiem brauciena laikā sniedz vēl nebijušu...

Vācu autoražotājs kļuvis par nu jau kārtējo upuri vispasaules pusvadītāju deficītam – divās rūpnīcās Vācijā šonedēļ faktiski apturēta ražošana. Problēmas skārušas Audi rūpnīcas Ingolštādē un Nekarsulmā.

Ingolštādē tiek salikti Audi nosacīti lētākie, izmēros mazākie modeļi – “A3”, “A4”, “A5” un “Q2”. Lielākas problēmas ir Nekarsulmas rūpnīcā, kur ražo “A6”, “A7” un “A8”. Pagaidām ražošana tiek turpināta tikai “A8”, kuru ražo viena maiņa, savukārt pārējo modeļu ražošana šobrīd pilnībā apturēta. Vienīgi “R8” un “e-tron GT” ražošana turpinās kā plānots. Šie divi modeļi gan tiek salikti citviet.

Šie ir lielāki ražošanas traucējumi pēdējo mēnešu laikā, lai arī vasarā atsevišķas maiņas nestrādāja un uz nedēļu nācās apturēt vairākas ražošanas līnijas. Arī šobrīd skarto līniju darbinieki pārvirzīti pildīt citus uzdevumus līdz brīdim, kad viņi varēs atgriezties pie saviem ierastajiem pienākumiem. Līdzīgas problēmas ik pa brīdim ir arī citiem ražotājiem, kas neiepriecina klientus, kuriem savas mašīnas jāgaida mēnešiem ilgi.

AvotsCarBuzz
Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Vienu nesaprotu, kas liedz paaugstināt to pusvadītāju ražošanas apjomus, ja jau daudzi autoražotāji izjūt deficītu. Un tas jau ir ilgstoši, kaut ko taču jau varēja izdarīt. Ekonomikas pamatprincips, ja pēc kaut kā ir pieprasījums, konkrēts un neapsīkstošs, tad automātiski resursi novirzās, lai apmierinātu šo pieprasījumu

Trūkst silīcija plāksnes, kuras izmanto visiem pusvadītājiem. Tās nevar uzaudzēt momentā. Tesla esot samaksājusi priekšapmaksu saviem pusvadītāju piegādātājiem un tādējādi “ieliekot kāju durvīs”.

Tās plāksnes ražo tikai vienā ķīnas ciemā? Līdzīgi kā ar eiropas gāzes tirgu, kur viens piegādātājs-RUS?

Apmēram tā – Ķīnā un Taivānā.
Tagad kaut kādas jaunas šausmas ar magnija ieguvi. Izrādās ka ķīnieši faktiski ir monopolisti šajā jomā un taisās apturēt eksportu, sakarā ar enerģijas nepietiekamību.
Tas arī varētu skārt autobūvi.

Pie deficīta auto tirgū ir vainīgi paši auto ražotāji, jo viņu analītiķi pirms covid pandēmijas ir devuši kļūdainas prognozes. Līdz ar to auto ražotāji ir samazināšu pasūtījumus, bet pusvadītāju ražotāji pārslēgušies uz citiem pasūtītājiem. Šobrīd attiecīgi pusvadītāju ražošana ir pārslēgusies tikai uz auto, tā kā deficīta patiesība nav. Auto ražotāji paši imitē deficītu, lai noturētu paaugstinātas cenas saviem auto, kamēr paši veido uzkrājumus.
Nevajag ticēt pirmajai dzeltenai presei, ko izlasāt.

Resursi automātiski nenovirzās nekur. Vienmēr cilvēki pieņem lēmumu, vai ir vērts novirzīt resursus. Un par resursiem – ar pliku naudu jau vairs neko neizdarīsi. Lai uzceltu rūpnīcu, vajag iekārtas. kurām vajag pusvadītājus, kuru nav, ….

Reklāma
Reklāma
Reklāma