Lielbritānijas elektroauto uzlādes uzņēmums “Char.gy” uzsācis gadu ilgus testus bezvadu risinājumam, kas ļaus uzlādēt mašīnas, tās nepieslēdzot kabelim kā līdz šim. Uzņēmums izstrādājis īpašu induktīvu bloku (pad), kas iestrādāts ceļa virsmā un ļaus vieglāk lādēt mašīnas tiem cilvēkiem, kuriem nav savas privātās garāžas vai citu iespēju, kur uzlādēt savu elektroauto. Mašīna sāks lādēties, auto atrodoties virs šī bloka.
Uzņēmums norāda, ka šai tehnoloģijai jau veikti plaši izmēģinājumi testu poligonā, taču tagad laiks pāriet pie izmēģinājumiem reālos apstākļos. Risinājumu palīdzējuši izstrādāt Varvikas Universitātes (University of Warwick) speciālisti sadarbībā ar “IPT Technology”.
Testiem tiks izmantotas 10 “Renault Zoe” mašīnas, kuras būs aprīkotas ar speciālu bezvadu uzlādes komplektu. Mašīnas būs pieejamas “car-sharing” servisā un cilvēki tās varēs izīrēt par 1 mārciņu stundā (plus apdrošināšana). Tāpat “Zoe” uzlādei joprojām varēs lietot arī parasto uzlādes kabeli. Pagaidām šīs tehnoloģijas izmēģinājumi sākti Marlovas pilsētā Bekingemšīrā, kur uzstādīts viens šāds uzlādes bloks. Plānots, ka sekos vēl deviņas jaunas vietas, kur notiks šīs tehnoloģijas izmēģinājumi.
Ja ar induktīvo saiti uzlādē telefonu, tad zudumi daudzus īpaši neuztrauc, šeit situācija varētu būt savādāka. Ļoti gribētos redzēt kādu skaitli šajā sakarā.
Šiem jēga būtu kopā ar RFID, kas atpazīst auto. Apstājies uz tāda pleķa un pēc 3-5min. stāvēšanas sākas lādēšana, vienlaikus attēlojot to auto dispī un īpašnieka (jeb autorizētās personas) telefonā.
Idejas pamatprincips ir labs.
Realitātei gluži vienkārši traucēs slaviks ar savu bemberi- ja na pjaķ minut zaidu.
Slavikam nekas netraucē savu tačku nolikt arī vadu uzlādes vietās.
Pie reizes varēs uzcept kādu olu pabāžot indukcijas plītij paredzētu pannu zem mašīnas.
“uzcept kādu olu”
ar bekonu. es uzstāju! :)