Reklāma

Lexus iepazīstina ar jauno NX pašuzlādes hibrīdu un uzlādējamo Plug-in hibrīdu, kas drīzumā būs pieejami arī Latvijā

Jaunākie raksti

Volvo investēs 1,25 miljardus eiro elektroauto rūpnīcā Slovākijā

Slovākijas ekonomikas ministrs Ričards Suliks pavēstījis, ka zviedru autoražotājs Volvo valsts austrumdaļā plāno būvēt jaunu elektroauto rūpnīcu. Kopējās investīcijas...

Huawei pēc šķiršanās no Leica izziņo XMAGE

Huawei paziņojis, ka turpmāk pie viedtālruņu kameru tehnoloģijām strādā ar XMAGE zīmolu. Šāds paziņojums nāk neilgi pēc Huawei un...

Jaguar ap 2025. gadu iepazīstinās ar trim elektriskiem SUV

Britu sporta auto ražotājs Jaguar 2025. gadā iepazīstinās ar trim pilnībā elektriskiem SUV, ziņo Autocar. Tas nozīmē, ka vismaz pagaidām...

Apple Watch 7 izturības reklāma varētu būt priekšvēstnesis izturīgāka modeļa iznākšanai

Iesākot jūliju, Apple izlaidis sava stila košu un produktus slavinošu reklāmu, šajā reizē norādot uz Apple Watch Series 7...

Samsung Galaxy S22 Ultra pārdošana pārsniedz jebkuru Note sērijas modeli

Samsung, iespējams, paši bija vainīgi pie zemiem Galaxy Note sēriju pārdošanas apjomiem, jo Galaxy Note bija lielāka izmēra viedtālruņi,...

Pilnīgi jaunais NX esošajam modeļu klāstam piedāvā jaunu spēka piedziņu – Lexus pirmo uzlādējamo  elektrisko hibrīdu jeb Plug-in versiju. Jaunais modelis izceļas ar ievērojamiem uzlabojumiem, piemēram, nākamās paaudzes multimediju sistēmu, kā arī progresīvu tehnoloģiju izmantošanu augstākam drošības, komforta un ērtības līmenim.

Jaunais NX nomaina Eiropā esošo populāro modeli, kas tika pārdots vairāk nekā 170 000 eksemplāros kopš tā izlaides 2014. gadā. Lielākā daļa pircēju bija jaunie Lexus klienti, kas veicināja zīmola izaugsmi reģionā.

“Lai turpinātu šos sasniegumus un piedāvātu jaunu, pārliecinošu produktu klientiem, kuri no sava transportlīdzekļa sagaida daudz vairāk, Lexus ir pilnībā atjaunojis NX – 95% transportlīdzekļa detaļu ir jaunas. Mūsu ambīcijas un apņemšanās ir atspoguļotas veikumā, darbā un efektivitātē,” norāda Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs (Raigo Kaseorg).

NX ir līdzsvarotas spēcīgas proporcijas ar iespaidīgu ceļa saķeri. Salīdzinot ar pirmās paaudzes NX, kopējais auto garums ir palielinājies par 20 mm, riteņbāze – par 30 mm, platums – par 20 mm, bet augstums – par 5 mm. Šie izmēri nodrošina optimālu salona ietilpību, tostarp plašāku telpu aizmugurē sēdošiem pasažieriem.

Jaunajam modelim ir četru cilindru 2,5 litru dzinējs un uzlādējams litija jonu akumulators ar 18,1 kWh (augstākā jauda savā klasē). Papildu aizmugures elektromotors nodrošina pilnu visu riteņu piedziņu. Jaunais modelis ar uzlādējamo sistēmu ražo 306 DIN ZS, un paredzams, ka paātrinājumu no 0–100 km/h tas sasniedz nedaudz vairāk kā 6 sekundēs.

Uzlādējamo hibrīdu var uzlādēt gan no mājas barošanas avota, gan uzlādes stacijās visā valstī. Akumulatora izmērs un ietilpība apvienojumā ar Lexus zināšanām par elektrificētu efektivitāti nodrošina klasē vadošo elektromobiļa braukšanas diapazonu – 65 km. Garākos braucienos tas automātiski pārslēdzas uz pašuzlādes hibrīda režīmu.

Lielāks multivides ekrāns un ātrāks centrālais procesors

Jaunais NX iezīmē pilnīgi jaunas Lexus multimediju platformas ieviešanu, kas, salīdzinājumā ar pašreizējo, transformē veiktspēju, nodrošina vienmērīgu darbību un vairāk līdzinās planšetdatoram. Jaunajā platformā ieviesti viedie risinājumi, kas sniedz reāllaika informāciju par braucienu un satiksmi. Sistēmā iekļauts arī jauns Hey Lexus asistents, kas reaģē uz dabiskām balss komandām tā, it kā vadītājs sarunātos ar auto.

Kamēr Lexus Link Connect standarta sistēmā izmantots 9,8 collu displejs, Lexus Link Pro sistēma paredz jaunu 14 collu displeju – vienu no lielākajiem savā klasē. Tas ir standarts augstas kvalitātes modeļiem un pieejams kā papildaprīkojums arī jaunajos NX. Augstas izšķirtspējas ekrāns nodrošina skaidru grafiku visos apgaismojuma apstākļos, savukārt CPU (centrālā procesora vienības) ātrums ir 3,6 reizes ātrāks nekā pašreizējai sistēmai.

Pirmais modelis ar Tazuna konceptu un trešās paaudzes drošības sistēmu

Jaunais NX iezīmē pirmo Lexus jaunā Tazuna koncepta pielietojumu vadītāja kabīnes dizaina izstrādē. Tas vērsts uz to, lai vadītājam būtu tieša, intuitīva kontrole pār transportlīdzekli. Viens no intuitīvās kontroles piemēriem, kas ir šīs koncepcijas centrālais elements, ir skārienjūtīgie slēdži uz stūres, ko var pielāgot vadītāja vēlamo funkciju veikšanai. Kad slēdzis tiek izmantots, tā forma tiek parādīta augšējā ekrānā, tādēļ vadītājam nebūs jāskatās uz stūri, lai pārbaudītu funkciju, ko viņš vēlas izmantot.

Jaunais NX ir arī pirmais modelis, kurā ietverta trešās paaudzes Lexus Safety System+. Standarta aprīkojumā tajā iekļauts visaptverošu aktīvās drošības un autovadītāja palīgsistēmu kopums, kas nosaka jaunu etalonu negadījumu risku atklāšanas un novēršanas pasākumiem.

Uzlabojumi, kas ieviesti jaunā NX drošības sistēmās, vēl vairāk paplašina sadursmes novēršanas sistēmas iespējas, lai noteiktu motociklus un objektus, kas atrodas automobiļa ceļā, piemēram, kokus, sienas un ceļazīmes. Vienlaikus izveidota arī jauna funkcija, kas identificē sadursmes riskus ar pretimbraucošajiem auto vai ceļu šķērsojošiem gājējiem, veicot pagriezienu krustojumā. Ņemot vērā jaunākos sasniegumus, tiek lēsts, ka sadursmes novēršanas sistēma spēj atpazīt un palīdzēt izvairīties no 36% vairāk negadījumu kā iepriekš.

Jaunā NX cena ir no 46 300 €, un Latvijā šis modelis būs pieejams 2022. gada februārī.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Ac/dc
06.10.2021 08:22

Kārtējie pašuzlādes murgi… perpetuum mobile :D

Elektriķis
06.10.2021 09:28

Interesanta skaiļu sakarība: procesora ātrums 3,6x lielāks un sadursmes novēršanas sistēma spēj atpazīt par 36% vairāk… Pēdējie pieminētie procenti savā ziņā arī ir interesanti ar savu precizitāti -labi ka nav vēl kaut kas aiz komata :)
Un atkal kārtējais trieciens fizisko podziņu piekritējiem: arī konservatīvais Lexus ieguvis skārienjūtīgas pogas uz stūres.

Kursors.lv
06.10.2021 09:46
Reply to  Elektriķis

Jā, tas mani pārsteidz. Tāpat kā tas, ka Lexus paši savos preses foto multimediju displejā rāda Apple Carplay nevis savu sistēmu. Acīmredzot, saprot, cik tā ir novecojusi un briesmīga.

Oicis
06.10.2021 20:45
Reply to  Elektriķis

Podziņas uz stūres tomēr izskatās normāli spiežamās

Elons*
06.10.2021 09:50

dzinējs un uzlādējams litija jonu akumulators ar 18,1 kWh (augstākā IETILPĪBA savā klasē). Papildu aizmugures elektromotors nodrošina pilnu visu riteņu piedziņu.
vārds “pilnu” ir lieks ;)

Nē, nepirkšu tādu :)

Reklāma