Web Analytics
More
    Reklāma

    Lexus iepazīstina ar jauno NX pašuzlādes hibrīdu un uzlādējamo Plug-in hibrīdu, kas drīzumā būs pieejami arī Latvijā

    Jaunākie raksti

    Pilnīgi jaunais NX esošajam modeļu klāstam piedāvā jaunu spēka piedziņu – Lexus pirmo uzlādējamo  elektrisko hibrīdu jeb Plug-in versiju. Jaunais modelis izceļas ar ievērojamiem uzlabojumiem, piemēram, nākamās paaudzes multimediju sistēmu, kā arī progresīvu tehnoloģiju izmantošanu augstākam drošības, komforta un ērtības līmenim.

    Jaunais NX nomaina Eiropā esošo populāro modeli, kas tika pārdots vairāk nekā 170 000 eksemplāros kopš tā izlaides 2014. gadā. Lielākā daļa pircēju bija jaunie Lexus klienti, kas veicināja zīmola izaugsmi reģionā.

    “Lai turpinātu šos sasniegumus un piedāvātu jaunu, pārliecinošu produktu klientiem, kuri no sava transportlīdzekļa sagaida daudz vairāk, Lexus ir pilnībā atjaunojis NX – 95% transportlīdzekļa detaļu ir jaunas. Mūsu ambīcijas un apņemšanās ir atspoguļotas veikumā, darbā un efektivitātē,” norāda Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs (Raigo Kaseorg).

    NX ir līdzsvarotas spēcīgas proporcijas ar iespaidīgu ceļa saķeri. Salīdzinot ar pirmās paaudzes NX, kopējais auto garums ir palielinājies par 20 mm, riteņbāze – par 30 mm, platums – par 20 mm, bet augstums – par 5 mm. Šie izmēri nodrošina optimālu salona ietilpību, tostarp plašāku telpu aizmugurē sēdošiem pasažieriem.

    Jaunajam modelim ir četru cilindru 2,5 litru dzinējs un uzlādējams litija jonu akumulators ar 18,1 kWh (augstākā jauda savā klasē). Papildu aizmugures elektromotors nodrošina pilnu visu riteņu piedziņu. Jaunais modelis ar uzlādējamo sistēmu ražo 306 DIN ZS, un paredzams, ka paātrinājumu no 0–100 km/h tas sasniedz nedaudz vairāk kā 6 sekundēs.

    Uzlādējamo hibrīdu var uzlādēt gan no mājas barošanas avota, gan uzlādes stacijās visā valstī. Akumulatora izmērs un ietilpība apvienojumā ar Lexus zināšanām par elektrificētu efektivitāti nodrošina klasē vadošo elektromobiļa braukšanas diapazonu – 65 km. Garākos braucienos tas automātiski pārslēdzas uz pašuzlādes hibrīda režīmu.

    Lielāks multivides ekrāns un ātrāks centrālais procesors

    Jaunais NX iezīmē pilnīgi jaunas Lexus multimediju platformas ieviešanu, kas, salīdzinājumā ar pašreizējo, transformē veiktspēju, nodrošina vienmērīgu darbību un vairāk līdzinās planšetdatoram. Jaunajā platformā ieviesti viedie risinājumi, kas sniedz reāllaika informāciju par braucienu un satiksmi. Sistēmā iekļauts arī jauns Hey Lexus asistents, kas reaģē uz dabiskām balss komandām tā, it kā vadītājs sarunātos ar auto.

    Kamēr Lexus Link Connect standarta sistēmā izmantots 9,8 collu displejs, Lexus Link Pro sistēma paredz jaunu 14 collu displeju – vienu no lielākajiem savā klasē. Tas ir standarts augstas kvalitātes modeļiem un pieejams kā papildaprīkojums arī jaunajos NX. Augstas izšķirtspējas ekrāns nodrošina skaidru grafiku visos apgaismojuma apstākļos, savukārt CPU (centrālā procesora vienības) ātrums ir 3,6 reizes ātrāks nekā pašreizējai sistēmai.

    Pirmais modelis ar Tazuna konceptu un trešās paaudzes drošības sistēmu

    Jaunais NX iezīmē pirmo Lexus jaunā Tazuna koncepta pielietojumu vadītāja kabīnes dizaina izstrādē. Tas vērsts uz to, lai vadītājam būtu tieša, intuitīva kontrole pār transportlīdzekli. Viens no intuitīvās kontroles piemēriem, kas ir šīs koncepcijas centrālais elements, ir skārienjūtīgie slēdži uz stūres, ko var pielāgot vadītāja vēlamo funkciju veikšanai. Kad slēdzis tiek izmantots, tā forma tiek parādīta augšējā ekrānā, tādēļ vadītājam nebūs jāskatās uz stūri, lai pārbaudītu funkciju, ko viņš vēlas izmantot.

    Jaunais NX ir arī pirmais modelis, kurā ietverta trešās paaudzes Lexus Safety System+. Standarta aprīkojumā tajā iekļauts visaptverošu aktīvās drošības un autovadītāja palīgsistēmu kopums, kas nosaka jaunu etalonu negadījumu risku atklāšanas un novēršanas pasākumiem.

    Uzlabojumi, kas ieviesti jaunā NX drošības sistēmās, vēl vairāk paplašina sadursmes novēršanas sistēmas iespējas, lai noteiktu motociklus un objektus, kas atrodas automobiļa ceļā, piemēram, kokus, sienas un ceļazīmes. Vienlaikus izveidota arī jauna funkcija, kas identificē sadursmes riskus ar pretimbraucošajiem auto vai ceļu šķērsojošiem gājējiem, veicot pagriezienu krustojumā. Ņemot vērā jaunākos sasniegumus, tiek lēsts, ka sadursmes novēršanas sistēma spēj atpazīt un palīdzēt izvairīties no 36% vairāk negadījumu kā iepriekš.

    Jaunā NX cena ir no 46 300 €, un Latvijā šis modelis būs pieejams 2022. gada februārī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ac/dc
    06.10.2021 08:22

    Kārtējie pašuzlādes murgi… perpetuum mobile :D

    Elektriķis
    06.10.2021 09:28

    Interesanta skaiļu sakarība: procesora ātrums 3,6x lielāks un sadursmes novēršanas sistēma spēj atpazīt par 36% vairāk… Pēdējie pieminētie procenti savā ziņā arī ir interesanti ar savu precizitāti -labi ka nav vēl kaut kas aiz komata :)
    Un atkal kārtējais trieciens fizisko podziņu piekritējiem: arī konservatīvais Lexus ieguvis skārienjūtīgas pogas uz stūres.

    Kursors.lv
    06.10.2021 09:46
    Reply to  Elektriķis

    Jā, tas mani pārsteidz. Tāpat kā tas, ka Lexus paši savos preses foto multimediju displejā rāda Apple Carplay nevis savu sistēmu. Acīmredzot, saprot, cik tā ir novecojusi un briesmīga.

    Oicis
    06.10.2021 20:45
    Reply to  Elektriķis

    Podziņas uz stūres tomēr izskatās normāli spiežamās

    Elons*
    06.10.2021 09:50

    dzinējs un uzlādējams litija jonu akumulators ar 18,1 kWh (augstākā IETILPĪBA savā klasē). Papildu aizmugures elektromotors nodrošina pilnu visu riteņu piedziņu.
    vārds “pilnu” ir lieks ;)

    Nē, nepirkšu tādu :)

    Reklāma