Elektroauto ražotājam Tesla pēdējā gada laikā Ķīnā bijušas zināmas problēmas ar reputāciju un mašīnu uzticamību, ražotājam pat saskaroties ar neapmierināto klientu protestiem. Ķīnā problēmas bija tās pašas, kas visur – degošas mašīnas, problēmas ar “Autopilot” sistēmu, kā arī citas kvalitātes problēmas – business as usual.
Tesla ķīniešu neapmierinātību sākotnēji centās pietušēt ar sabiedrisko attiecību darbībām, bet, redzot, ka PR gājieni īsti neiet cauri, ražotājs pārgājis uzbrukumā, iesaistot juristus un iesūdzot tiesā divus no klientiem par neslavas celšanu zīmolam.
Kā ziņo medijs South China Morning Post, Tesla iesūdzējusi tiesā kādu Hanu Čao par ierakstiem sociālās saziņas vietnēs, kuros viņš Tesla nodēvējis par “negodīgu kompāniju” un saucis ražotāju par “miskasti”. Tesla savā sūdzībā norāda, ka Hans Čao “ar darbībām tiešsaistē un arī dzīvē sniedzis tādu informāciju, kas sabiedrībā izplata negatīvu iespaidu par Tesla, tādējādi nodarot kaitējumu uzņēmuma reputācijai.”
Strīds sākās pēc tam, kad Hans Čao iegādājās Tesla mašīnu, acīmredzot, lietotu, pa taisno no paša autoražotāja. Tesla bija norādījusi, ka konkrētais auto nav cietis nopietnās avārijās, tam nav stukturālu bojājumu un tas nav cietis plūdos vai ugunsgrēkos. Pēc dažiem mēnešiem braukšanas laikā mašīna vienkārši apstājās. Klients pieprasīja nomainīt visu auto, kamēr Tesla gribēja mainīt tikai bojātās detaļas. Pēc neatkarīgas ekspertīzes noskaidrojās, ka mašīnai mainīta C-statne un Ķīnas tiesā Hans Čao uzvarēja lietā pret Tesla, iegūstot kompensāciju apmēram 155 tūkstošu dolāru apmērā. Viņš gan nelikās mierā un par savu pieredzi dalījās sociālās saziņas vietnēs, tāpēc autoražotājs tagad vērsies tiesā par neslavas celšanu un pieprasa kompensāciju apmēram 650 tūkstošu dolāru vērtībā, vienlaikus pieprasot publisku atvainošanos.
Vienlaicīgi Tesla uzsākusi vēl vienu tādu pašu lietu pret kādu citu klienti, kas autoražotāju un tā mašīnu vaino negadījumā. Arī šajā gadījumā ražotājs vēlas saņemt 650 tūkstošus dolāru un atvainošanos par neslavas celšanu. Lai arī kā tas beigsies, šādas darbības nav raksturīgas spēcīgiem zīmoliem ar vārdu, kuri šādas problēmas parasti spēj nogludināt klusu un mierīgi, šim visam liekot izskatīties slikti pašam autoražotājam.
Remember the high-profile roof-top protest incident back in April at Shanghai Auto Show. Now the protester says she is being sued by Tesla CN for defamation, demanding apology & retribution of 5 million CNY for brand damage. Separately another high-profile defamer is sued too. pic.twitter.com/ARgEIN3EdN
— Ray4Tesla⚡️🚘☀️🔋 (@ray4tesla) September 29, 2021
Te der atcerēties, ka jebkuram ir tiesības uz viedokli. Ja pirms sava kritiskā sakāmā sākumā paziņosi, ka ir viedoklis, ka Tesla..[…], tad Tesla var tiesāties cik grib!
Ja izteiksi apgalvojumu, tad būs jāatbild par saviem vārdiem!