Reklāma

Latvijā ieradies pilnībā elektriskais Mercedes-Benz EQV minivens

Jaunākie raksti

Ķirurgi pirmo reizi veiksmīgi savienojuši ģenētiski modificētas cūkas nieri ar cilvēka organismu

Zinātnieki spēruši platu soli cūku orgānu transplantācijā. Pirmo reizi pētnieki ģenētiski modificētas cūkas nieri veiksmīgi savienojuši ar cilvēka organismu....

Razer uzsāk piedāvāt procesora dzesētājus, korpusa ventilatorus un barošanas blokus

Razer izziņojis jaunus datora aksesuārus un pat svarīgas detaļas, kas arī tiks aprīkotas ar Razer RGB izgaismojumu. Razer Kunai...

“Facebook Messenger” grupu videozvanos ienes papildinātās realitātes efektus

Turpinot attīstīt konceptu par metaversa kompāniju, "Facebook" nācis klajā ar jaunām funkcijām, kas "Messenger" grupu zvanus izkrāsos košākus, ienesot...

Videospēle Among Us gada beigās būs pieejama Xbox un PlayStation konsolēs

Par visai patīkamie jaunumiem paziņojuši šobrīd aktuālās videospēles Among Us izstrādātāji Innersloth, jo sākot no 14. decembra tā būs...

Sony izziņo Alpha A7 IV pilna kadra matricas fotoaparātu

Sony Alpha A7 IV ir jaunākais ražotāja pilna kadra matricas fotoaparāts. Alpha A7 IV fotoaparāts izmanto 33 megapikseļu Exmor...

Mercedes-Benz EQV ir pirmais augstākās klases minivens ar pilnībā elektrisku piedziņu. Ar sasniedzamību līdz pat 418 kilometriem, EQV nosaka etalonu savā klasē. Tas piedāvā tādu pašu interjera daudzpusību un funkcionalitāti kā V klase ar iekšdedzes dzinēju, vienlaikus to apvienojot ar priekšrocībām, ko sniedz bezizmešu transporta līdzeklis. Līdz ar to EQV ir vienlīdz labi piemērots gan ģimenes un atpūtas vajadzībām, gan kā prestižs uzņēmuma transportlīdzeklis VIP pārvadāšanai.

“EQV ir unikāla automašīna, kam pagaidām nav līdzvērtīgu konkurentu. Šī automašīna no A līdz Z ir būvēta kā daļa no elektriskās mobilitātes ekosistēmas, iekļaujot aktīvu sasniedzamības pārvaldību un plašu mākoņlietotņu pakalpojumu klāstu,” stāsta Vitālijs Ročans, SIA “Domenikss” valdes loceklis. “EQV tāpat kā V klasei ir no 6-8 pasažieru sēdvietām, kā arī MBUX sistēma (Mercedes Benz User Experience) un plašs papildus aprīkojuma klāsts. Pateicoties tam, ka akumulators šai automašīnai atrodas zem grīdas, bagāžas nodalījums sasniedz iespaidīgu ietilpību līdz 1410 litriem, un automašīnai tiek nodrošināts optimāls smaguma centrs, kas savukārt atspoguļojas lieliskā dinamikā ar nelielu enerģijas patēriņu.”

EQV – kluss un dinamisks

Kombinētais EQV enerģijas patēriņš ir 26,3–26,4 kWh / 100 km, maksimālais griezes moments – 362 ņūtonmetri. Savukārt elektromotora maksimālā jauda ir 150 kW, jeb 204 zirgspēki. Elektroenerģiju motoram piegādā ar ūdeni dzesējama litija jonu baterija ar lietderīgo jaudu 90 kWh.

Optimālam enerģijas patēriņam ir pieejama AIRMATIC pneimatiskā balstiekārta, kas automātiski regulē klīrensa austumu. Pie lielāka ātruma to pazeminot, samazinās pretestība, līdz ar to pozitīvi ietekmējot elektroenerģijas patēriņu un sasniedzamību.

Apdāvināts ar inteliģentu navigācijas un mākoņpakalpojumu paketi

EQV vadības centrs ir informācijas un izklaides sistēma MBUX ar īpašu EQ izvēlni, ko, atrodoties transporta līdzeklī, pārvalda ar augstas izšķirtspējas 10,25 collu skārienekrānu starpniecību. Taču maršrutu iespējams plānot arī iepriekš attālināti, izmantojot Mercedes me aplikāciju.

“Tas nozīmē, ka, atrodoties, piemēram, pie brokastu galda, jūs izvēlaties galamērķi un izbraukšanas laiku. Ierodoties automašīnā, tā ir gatava, ieskaitot komfortablu temperatūru salonā. Brauciena sākumā MBUX atjaunina maršrutu, ko Mercedes me lietotne nosūtījusi transportlīdzeklim, ņemot vērā aktuālo satiksmi un laika apstākļus, maršruta topogrāfiju, pašreizējo akumulatora uzlādes līmeni un pieejamās uzlādes stacijas,” turpina V. Ročans, “Domenikss” valdes loceklis. “Inteliģentā navigācijas sistēma nepārtraukti reaģē uz izmaiņām, piemēram, vadītāja braukšanas stilā, kas ietekmē patēriņu, un vienmēr izvēlas maršrutu ar vairākām uzlādes vietām, dodot priekšroku ātrās uzlādes stacijām. Tāpat tā jau savlaicīgi sagatavo akumulatoru uzlādes procesam.”

Uzlādes iespējas ir integrētas ikdienas rutīnā

EQV standartaprīkojums paredz iespēju uzlādēt akumulatoru gan ar maiņstrāvu, piemēram, mājās vai publiskās uzlādes stacijās ar jaudu līdz 11 kW, gan ar līdzstrāvu ātrās uzlādes stacijās ar jaudu līdz 110 kW.

Uzlāde ar maiņstrāvu no 0–100% norit mazāk nekā 10 stundās. Savukārt uzlādei ar līdzstrāvu ātrās uzlādes stacijā no 0 līdz 80% būs nepieciešamas vien 45 minūtes.

“Šie parametri liecina, ka EQV spēj pilnvērtīgi funkcionēt gan garākos pārbraucienos Baltijas mērogā, gan pilsētas un piepilsētas ietvaros, uzlādes veicot starp pārbraucieniem,” tā V. Ročans.

Braukšanas režīmi – no ierastā komforta līdz maksimālai sasniedzamībai

Mercedes-Benz EQV ir līdz sīkākajai detaļai pārdomāta automašīna, braukšanas režīmus ieskaitot. Kopumā to ir četri.

D, jeb Drive, ir efektīvākais no braukšanas režīmiem, kad automašīna optimāli izmanto jaudu saskaņā ar iestatīto līmeni. D režīmā maksimālā pieejamā jauda (150 kW) tiek kombinēta ar rekuperāciju, jeb enerģijas atguvi. Tā notiek, mašīnai kustoties brīvgaitā. Savukārt D+ līmenī enerģija tiek taupīta, izmantojot motora bremzēšanas spēku, nevis rekuperāciju, bet D – – līmenī motors nodrošina maksimālo rekuperatīvo spēku – 2 m/s.

C, jeb Comfort, iestatījums nodrošina pilnu piedziņas jaudu un maksimālo griezes momentu kopā ar augstu apkures un gaisa kondicionēšanas veiktspēju.

E, jeb Economy, piedāvā gan optimizētu jaudas patēriņu (100 kW), gan optimizētu apkures un gaisa kondicionēšanas režīmu. Savukārt E + programma nodrošinās lielāko iespējamo sasniedzamību, jo motors strādās ar samazinātu jaudu (80 kW), un arī apkure un gaisa kondicionēšana būs ievērojami samazinātas.

Visbeidzot S, jeb Sport, režīms liek uzsvaru uz labāko akseleratora atsaucību, izmantojot maskimālo jaudu un griezes momentu, apvienojumā ar jaudīgu apkuri un gaisa kondicionēšanu.

Reklāma

9 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
9 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

360Nm? tik lielai kastei? man šķiet ka viņu minimālajam 2.1 dīzelim ir tik pat.

Gaidām 1000km testu.

Beidzot viens rakstiņš, kurā kā galvenais parametrs netiek minēts “cik tālu var aizbraukt” :)

Jā, taisnība, tik ļoti sapriecājos ka aizmiglojās acis :)
Sarēķināju: 90kWh/ 26.3kWh/100km=342km, kas ir jūtami mazāk kā sākumā minētie 418km.

Byron testā šim dampim baigi smagi gāja. Patēriņš pāri 40 …

Un ko viņi lej par spc e-mašīnu ??!! LOL Viņam pat dyzela bākas vāks vēl saglabājies – deploy air brakes LOL

Lūk ar šādu varētu paceļot! Iesēdies kožā, paņem dzērienu no ledusskapja, klusums, uzliec mūziku vai PS5 uz ekrāna un uzspēlē kaut ko. Jautrā bariņā ar draugiem būtu tieši precīzi, ik pa laikam apstāties “uztankok” bāriņu +WC un pie reizes baterija palādējas. Jābrauc uz kalnu slēpot? Auto pēc brokastīm jau uzsilis – gaida :}

Reklāma
Reklāma