Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW un Mercedes iesūdzēti tiesā par nevēlēšanos atteikties no iekšdedzes dzinējiem

    Jaunākie raksti

    Vācu autobūves milži BMW un Daimler koncerns iesūdzēti tiesā, jo abi uzņēmumi nav nosprauduši ļoti konkrētus termiņus, kuros tie plāno atteikties no iekšdedzes dzinēju lietošanas. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters, nevalstiskā organizācija “Deutsche Umwelthilfe” vērsusies tiesā pret abiem ražotājiem.

    Vasarā Eiropas Savienība izteica piedāvājumu līdz 2035. gadam pārtraukt ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu jauno auto tirdzniecību tās teritorijā. Vācu dabas draugu organizācija uzskatīja, ka šāds termiņš nav gana labs, tāpēc pašmāju ražotājiem tika izteikts ultimāts piedāvāt konkrētus plānus iekšdedzes dzinēju ražošanas pārtraukšanai līdz 2030. gadam. Ne BMW, ne Daimler nav piekāpušies šīm prasībām, tāpēc “Deutsche Umwelthilfe” iesniegusi prasību tiesā pret abiem autoražotājiem. Tiesa, gan BMW, gan Daimler koncerns intensīvi strādā pie sava piedāvājuma elektrifikācijas un abu ražotāju piedāvājumā līdz 2030. gadam lielākā daļa mašīnu tik un tā būs elektriskas.

    Reklāma

    Vācu autoražotāji pēdējo gadu laikā iesaistīti dažādos skandālos par krāpšanos ar rezultātiem kaitīgo izmešu testos. Skaļākais no tiem ir “dīzeļgeita”, taču arī BMW un Daimler koncerna paspārnē esošais Mercedes saskāries ar savām problēmām. Tieši Mercedes un BMW ir divi no lielajiem vācu autoražotājiem, kuri vēl nav nosprauduši termiņu brīdim, kad pilnībā tiks apturēta iekšdedzes dzinēju lietošana jaunās mašīnās.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    17 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    23.09.2021 11:48

    tl;dr zaļo teroristu kaktu kantoris, kuru kāds anonīmi dāsni finansē, bez nozieguma sastāva, bet par nepakļaušanos viņu nelikumīgajām, ultimatīvajām prasībām, iesūdz tiesā BMW un Daimler.

    Janis Murnieks
    23.09.2021 12:21

    Zaļie pajoliņi ir attīstījuši, vai ieguldījuši resursus, zināšanas izlietoto akumulatoru pārstrādē , vai dabai nekaitīgā litija u.c. materiālu ieguvē.
    minēšu – Nav …

    Kursors.lv
    23.09.2021 12:25
    Reply to  Janis Murnieks

    Vismaz vidējā termiņā vecos akumulatorus ir kur likt. No mašīnām izvāc laukā un var izmantot enerģijas uzglabāšanā mājās vai citos objektos. Tā īsti nav problēma.

    BTR
    23.09.2021 13:12

    Un atkal atkal loģikas 0. Nomainot visus auto uz akumiem, būs lielas problēmas. Nemaz nerunājot cik kaitīga ir elektro auto un elektrības ražošana.

    Kursors.lv
    23.09.2021 15:12
    Reply to  BTR

    Es nedomāju, ka mēs savās dzīvēs piedzīvosim to brīdi, kad “visus auto nomainīs uz akumiem”. Visdrīzāk paralēli attīstīties arī citas tehnoloģijas. Ne velti, Toyota un BMW grupa raugās arī ūdeņraža virzienā.

    Elektroauto ražošana ir mazāk kaitīga par parasto auto ražošanu un elektrība kā tāda var tikt iegūta arī dabai draudzīgā veidā. Tas nav tik viennozīmīgs jautājums.

    25.09.2021 07:25
    Reply to  BTR

    Akmulātoru ražošana nemaz nav zaļa un pastrādāt viņus 100% nav iespējams…
    Aizmirsu,tie zaļie uzskata ,ka pastrādājot atkritumus iegūt enerğiju un pēc tam uzglabājot pārpalikumus cisternās pazemē ir zaļi ir saspieduši galvu…

    Leons Skams
    23.09.2021 12:36
    Reply to  Janis Murnieks

    Tak atslābsti, Elons visu aizsūtīts kosmosā vienā rāvienā.

    digitalk
    23.09.2021 12:42
    Reply to  Leons Skams

    būtu labi, ja varētu bez paagstināta riska radioaktīvos atkritumus no atomstacijām laist uz Sauli.

    Janis Murnieks
    23.09.2021 16:09
    Reply to  Leons Skams

    Ou Yess! Dikti lēts, drošs un praktisks veids :D

    BTR
    23.09.2021 13:26

    Žēl, ka tikai divi ražotāji nedaudz spirinās pret šito visu sviestu, vēl jau Porše un arī Tojota palikuši.
    A visus šos tiesātājus lūgums, lai rāda piemēru un izpeldina savus tuviniekus, bērnus izlietotajā kodoldegvielā, ja tik zaļi jūtas :D

    Last edited 2 years ago by BTR
    Fujaks
    24.09.2021 01:00

    Viss ir ok. Bet elektrība daļēji arī nav laba, jo tas ir laika jautājums priekš cilvēka veselības. Gadiem dzīvojot gandrīz 24/7 dzīvojot klātbūtnē ar elektrības magnētiskajiem laukiem, cilvēkam(-iem) var rast traucējumus un mūsu pēcnācējiem. Es iebilstu, ka dīzeļu un benzīnu motoru ražošana jaunajos modeļos būtu jāaptur pilnībā. Jo ir cilvēki, kuri nevar izturēt magnētisko lauku un jautājums ar ko viņi brauks piemēram 2100.gadā, ja iekšdedzes motori sen kā neražošses un veciem iekšdedzes modeļi maksās kosmosu un parasts iedzīvotājs pa 20-30k nevarēs iegādāties jo tas būs top retums. Labāk 70% elektriskie un 30% iekšdedzes ražo. Tāpat ar laiku arī šādi samazināsies iekšdedzes. Bet šo var apstrīdēt mūžīgi 1 par klimatu un 1 par cilvēka veselību.

    Skabene
    24.09.2021 08:25
    Reply to  Fujaks

    Vecīt, zeme ir apaļa, tā griežas un tai ir savs magnētiskais lauks! :)
    No tā ka tu vai kāds cits iebilst, viņa nepārstās griezties un magnētiskais lauks nekur neizzudīs!

    Last edited 2 years ago by Skabene
    Elektriķis
    24.09.2021 08:47
    Reply to  Skabene

    Un ja izzudīs, tad Fujaks sajutīs īstās “veselības problēmas” :)

    Visvaldis
    24.09.2021 09:56
    Reply to  Fujaks

    Esošais elektriskais un magnētiskais lauks nekādi neietekmē veselību. Tas pats jautājums, kas bija par 5G. Bet jā, elektriķis labi pateica. Ja nebūtu mag. lauka, tad jau parīt staigātu ar krabīti.

    Ciba
    24.09.2021 10:03
    Reply to  Fujaks

    Tu par to magnētisko lauku salasījies no tām pašam FB grupām kur apspriež medicīnu?

    KKTK
    24.09.2021 10:43
    Reply to  Fujaks

    Es tev ieteiktu iegādāties magnētiskā lauka neitralizējošo uzlīmi. Tādu uzlīmē uz saviem elektromotoriem un dzīvo veselīgi. Strādā tāpat kā uzlīmes telefoniem. Lifehack – ar vienu uzlīmi telefonam tu neitralizē ne tikai 5G starojumu, bet arī telefona vibromotora radīto magnētisko starojumu #namaste ;)

    digitalk
    24.09.2021 11:30
    Reply to  KKTK

    hipsteriem var piedāvāt arī kaktusu!

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Reklāma