Reklāma

BMW un Mercedes iesūdzēti tiesā par nevēlēšanos atteikties no iekšdedzes dzinējiem

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

Vācu autobūves milži BMW un Daimler koncerns iesūdzēti tiesā, jo abi uzņēmumi nav nosprauduši ļoti konkrētus termiņus, kuros tie plāno atteikties no iekšdedzes dzinēju lietošanas. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters, nevalstiskā organizācija “Deutsche Umwelthilfe” vērsusies tiesā pret abiem ražotājiem.

Vasarā Eiropas Savienība izteica piedāvājumu līdz 2035. gadam pārtraukt ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu jauno auto tirdzniecību tās teritorijā. Vācu dabas draugu organizācija uzskatīja, ka šāds termiņš nav gana labs, tāpēc pašmāju ražotājiem tika izteikts ultimāts piedāvāt konkrētus plānus iekšdedzes dzinēju ražošanas pārtraukšanai līdz 2030. gadam. Ne BMW, ne Daimler nav piekāpušies šīm prasībām, tāpēc “Deutsche Umwelthilfe” iesniegusi prasību tiesā pret abiem autoražotājiem. Tiesa, gan BMW, gan Daimler koncerns intensīvi strādā pie sava piedāvājuma elektrifikācijas un abu ražotāju piedāvājumā līdz 2030. gadam lielākā daļa mašīnu tik un tā būs elektriskas.

Vācu autoražotāji pēdējo gadu laikā iesaistīti dažādos skandālos par krāpšanos ar rezultātiem kaitīgo izmešu testos. Skaļākais no tiem ir “dīzeļgeita”, taču arī BMW un Daimler koncerna paspārnē esošais Mercedes saskāries ar savām problēmām. Tieši Mercedes un BMW ir divi no lielajiem vācu autoražotājiem, kuri vēl nav nosprauduši termiņu brīdim, kad pilnībā tiks apturēta iekšdedzes dzinēju lietošana jaunās mašīnās.

AvotsReuters
Reklāma

17 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
17 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
digitalk(@ciparnieks)
23.09.2021 11:48

tl;dr zaļo teroristu kaktu kantoris, kuru kāds anonīmi dāsni finansē, bez nozieguma sastāva, bet par nepakļaušanos viņu nelikumīgajām, ultimatīvajām prasībām, iesūdz tiesā BMW un Daimler.

Janis Murnieks(@murnieks_janis)
23.09.2021 12:21

Zaļie pajoliņi ir attīstījuši, vai ieguldījuši resursus, zināšanas izlietoto akumulatoru pārstrādē , vai dabai nekaitīgā litija u.c. materiālu ieguvē.
minēšu – Nav …

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
23.09.2021 12:25
Reply to  Janis Murnieks

Vismaz vidējā termiņā vecos akumulatorus ir kur likt. No mašīnām izvāc laukā un var izmantot enerģijas uzglabāšanā mājās vai citos objektos. Tā īsti nav problēma.

BTR
23.09.2021 13:12

Un atkal atkal loģikas 0. Nomainot visus auto uz akumiem, būs lielas problēmas. Nemaz nerunājot cik kaitīga ir elektro auto un elektrības ražošana.

Kursors.lv
Kristaps Skutelis(@krizdabz)
23.09.2021 15:12
Reply to  BTR

Es nedomāju, ka mēs savās dzīvēs piedzīvosim to brīdi, kad “visus auto nomainīs uz akumiem”. Visdrīzāk paralēli attīstīties arī citas tehnoloģijas. Ne velti, Toyota un BMW grupa raugās arī ūdeņraža virzienā.

Elektroauto ražošana ir mazāk kaitīga par parasto auto ražošanu un elektrība kā tāda var tikt iegūta arī dabai draudzīgā veidā. Tas nav tik viennozīmīgs jautājums.

25.09.2021 07:25
Reply to  BTR

Akmulātoru ražošana nemaz nav zaļa un pastrādāt viņus 100% nav iespējams…
Aizmirsu,tie zaļie uzskata ,ka pastrādājot atkritumus iegūt enerğiju un pēc tam uzglabājot pārpalikumus cisternās pazemē ir zaļi ir saspieduši galvu…

Leons Skams
23.09.2021 12:36
Reply to  Janis Murnieks

Tak atslābsti, Elons visu aizsūtīts kosmosā vienā rāvienā.

digitalk(@ciparnieks)
23.09.2021 12:42
Reply to  Leons Skams

būtu labi, ja varētu bez paagstināta riska radioaktīvos atkritumus no atomstacijām laist uz Sauli.

Janis Murnieks(@murnieks_janis)
23.09.2021 16:09
Reply to  Leons Skams

Ou Yess! Dikti lēts, drošs un praktisks veids :D

BTR
23.09.2021 13:26

Žēl, ka tikai divi ražotāji nedaudz spirinās pret šito visu sviestu, vēl jau Porše un arī Tojota palikuši.
A visus šos tiesātājus lūgums, lai rāda piemēru un izpeldina savus tuviniekus, bērnus izlietotajā kodoldegvielā, ja tik zaļi jūtas :D

Fujaks
24.09.2021 01:00

Viss ir ok. Bet elektrība daļēji arī nav laba, jo tas ir laika jautājums priekš cilvēka veselības. Gadiem dzīvojot gandrīz 24/7 dzīvojot klātbūtnē ar elektrības magnētiskajiem laukiem, cilvēkam(-iem) var rast traucējumus un mūsu pēcnācējiem. Es iebilstu, ka dīzeļu un benzīnu motoru ražošana jaunajos modeļos būtu jāaptur pilnībā. Jo ir cilvēki, kuri nevar izturēt magnētisko lauku un jautājums ar ko viņi brauks piemēram 2100.gadā, ja iekšdedzes motori sen kā neražošses un veciem iekšdedzes modeļi maksās kosmosu un parasts iedzīvotājs pa 20-30k nevarēs iegādāties jo tas būs top retums. Labāk 70% elektriskie un 30% iekšdedzes ražo. Tāpat ar laiku arī šādi samazināsies… Read more »

Skabene
24.09.2021 08:25
Reply to  Fujaks

Vecīt, zeme ir apaļa, tā griežas un tai ir savs magnētiskais lauks! :)
No tā ka tu vai kāds cits iebilst, viņa nepārstās griezties un magnētiskais lauks nekur neizzudīs!

Elektriķis
24.09.2021 08:47
Reply to  Skabene

Un ja izzudīs, tad Fujaks sajutīs īstās “veselības problēmas” :)

Visvaldis
24.09.2021 09:56
Reply to  Fujaks

Esošais elektriskais un magnētiskais lauks nekādi neietekmē veselību. Tas pats jautājums, kas bija par 5G. Bet jā, elektriķis labi pateica. Ja nebūtu mag. lauka, tad jau parīt staigātu ar krabīti.

Ciba
24.09.2021 10:03
Reply to  Fujaks

Tu par to magnētisko lauku salasījies no tām pašam FB grupām kur apspriež medicīnu?

KKTK
24.09.2021 10:43
Reply to  Fujaks

Es tev ieteiktu iegādāties magnētiskā lauka neitralizējošo uzlīmi. Tādu uzlīmē uz saviem elektromotoriem un dzīvo veselīgi. Strādā tāpat kā uzlīmes telefoniem. Lifehack – ar vienu uzlīmi telefonam tu neitralizē ne tikai 5G starojumu, bet arī telefona vibromotora radīto magnētisko starojumu #namaste ;)

digitalk(@ciparnieks)
24.09.2021 11:30
Reply to  KKTK

hipsteriem var piedāvāt arī kaktusu!

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: