Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu tehnoloģiju gigants “Baidu” uzsāk autonomo taksometru izmēģinājumus Šanhajā

    Jaunākie raksti

    Ķīnas tehnoloģiju milzis Baidu uzsācis publiskus izmēģinājumus savam autonomajam taksometram “Apollo Go”, to palaižot lielpilsētas Šanhajas ielās. Uzņēmums norāda, ka mašīna sasniegusi “Level 4” autonomās braukšanas prasības, taču, lai ievērotu vietējos likumus, visos testa braucienos klāt būs arī cilvēks, kurš uzmanīs notiekošo. “Level 4” prasības paredz, ka mašīna faktiski visos gadījumos spēj pārvietoties pati, arī ārkārtas gadījumos mašīnai pašai spējot nobraukt nost no ceļa, tiesa, vadītājs var darīt visu, kas ienāk prātā vien ierobežotā teritorijā.

    Baidu nav vienīgais tehnoloģiju uzņēmums, kas, apvienojot dažādu tehnoloģiju sniegtās iespējas, vismaz vārdos sasniedzis “Level 4” autonomās braukšanas prasības. To pašu sola arī Yandex, Waymo un citi uzņēmumi. Visos gadījumos tiek izmantotas kameras un dažādi sensori, lai mašīnas spētu droši braukt pašas.

    Pagaidām nav zināms, tieši cik šādu auto dosies pilsētas ielās, uzņēmuma pārstāvjiem atklājot vien to, ka mērķis Šanhajā ir palaist 200 autonomos takšus. Lielais mērķis ir apmēram 500 autonomi taksometri 30 pilsētās Ķīnā jau tuvākajā laikā. Baidu ir atļauja testiem arī Kalifornijā, taču uzņēmums ASV pagaidām nav ieviesis savus autonomos transportlīdzekļus, tā vietā fokusējoties uz pašmāju tirgu Ķīnā, kur ir liels pieprasījums pēc šāda veida pakalpojumiem. Uzsvars ir attīstīt tehnoloģiju, saražot daudz šādu mašīnu, nodrošinot labu lietotāju pieredzi.

    Šanhajā autonomos takšus iespējams rezervēt no 9:30 rītā līdz 11 vakarā, to izsaucot uz aptuveni 150 punktiem visā pilsētā, un braucieni ir bezmaksas, jo pagaidām notiek tehnoloģijas izmēģinājumi. Pie stūres neviens nesēž, taču priekšējā pasažiera krēslā ir cilvēks, lai vajadzības gadījumā sniegtu drošības sajūtu pasažieriem. Ilgtermiņā Baidu cer, ka nākamo divu vai trīs gadu laikā 30 Ķīnas pilsētās brauks jau ap 3000 šādu autonomo takšu. Vienas mašīnas izmaksas ir ap 75 tūkstošiem dolāru, kas visā visumā nav nemaz tik dārgi. Tāpat tiek strādāts pie dažāda veida infrastruktūras uzlabojumiem, lai nodrošinātu optimālu šo mašīnu pielietojumu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    16.09.2021 09:09

    Nu ar šitādiem auto varētu samazināt Bolt cenas vismaz 3x.

    Elektriķis
    16.09.2021 09:20
    Reply to  Skābene

    Diez vai: tajos “autonomajos” joprojām sēž uzraugs, un tagadējais Bolt lieto vismaz 10x lētākus auto.

    Skābene
    16.09.2021 09:53
    Reply to  Elektriķis

    Nu auto varbūt ir lēti, bet ne brauciens! Intereses pēc salīdzināju cenas no mājām līdz lidostai. Ar BOLT Renault megane lētākais variants sanāca ap 26 EUR, bet ar Carguru ~7Eur (ieskaitot lidostas stāvvietu).Sanāk ka mašīnas izmaksas Bolt un Carguru ir ap 6-7 euro, bet šofera pakalpojums 20 EUR.
    Ja šofera izmaksas izmet no vienādojuma, tad brauciena cena kļūst ļoti patīkama, turklāt, atšķirībā no Carguru, kur tev jāčāpo pāris kilometri līdz tuvākajam auto, šis pats piebrauks klāt pie mājām.

    Elektriķis
    16.09.2021 10:50
    Reply to  Skābene

    Baidos ka tie 20 EUR aizies dārgāka auto iegādei un tehnoloģiju izstrādei. Varbūt kādreiz, pēc 10 vai vairāk gadiem mums te sāksies kaut kas…bet vispār būtu interesati redzēt, kā tāds taksītis brauc pa Pekinas ielām. Esmu sēdējis auto šajā pilsētā – diezgan skarba satiksme. Salīdzinājumā mums te ir pīļu dīķis, kurā izpaužās tikai daži pīļtēviņi.

    SSs
    16.09.2021 19:55
    Reply to  Elektriķis

    Kāpēc tikai daži ? Muns Rīgā pilns ar pīļtēviņiem, kuri zogas ar 40km/h, pie luksafora robā liek tikai tad kad jau iededzies zaļais, gar fotoradariem un policijas auto brauc garām ar35km/h !

    Elektriķis
    16.09.2021 23:10
    Reply to  SSs

    Biju domājis agresīvos pīļtēviņus…

    Skābene
    17.09.2021 08:26
    Reply to  Elektriķis

    Uz Jūrmalas šosejas ir daudz agresīvu pīļtēviņu, kas pie zīmes 110km/h bez iemesla sit pa bremzēm, kad ierauga fotoradaru pie Latvijas naftas un sadzēšas līdz 70-80km/h, kaut varētu turpināt ceļu bez bremzēšanas, jo tāpat nesasniedz galvu reibinošo 110km/h atzīmi savā spidometrā. :)

    Elektriķis
    17.09.2021 09:49
    Reply to  Skābene

    Mēs te stresojam par katru sīkumu. Lielajā Pekinā to nevar atļauties, tur kaut kā visiem jātiek galā ar lielo plūsmu. Lai gan satiksme ir skarba, tomēr katrs no dalībniekiem jūtās kopatbildīgs par to. Nemanīju ka kāds tur kādu mācītu “pareizi braukt”. Bija interrsanti novērot kā atrisina sastrēgumu krustojumā, kur sabrauca auto kopā no visām četrām pusēm tā, ka visai garajai rindai bija jāatkāpjās, lai to atpiņķētu. Mums tur būtu lamāšanās, vainīgā meklēšana, iespītēšanās.

    Hello
    17.09.2021 10:03
    Reply to  Elektriķis

    Aziāti ir kolektīvisti, mums visi personības un individuālisti, kas sastopot kādu kas brauc 10km/h lēnāk vai ātrāk nekā pats, uzkurbulē sevi līdz pirmsinfarkta stāvoklim.

    Rudolfs
    17.09.2021 09:30
    Reply to  SSs

    Nu varbūt nebraucu pa Rīgu ar auto tik bieži, bet nu nospiedošajā vairākumā Rīgā satiksme notiek ar vismaz 10km/h virs atļautā ātruma ierobežojuma. Acīmredzot dažiem cilvēkiem ar nerviem ir tik slikti, ka kāds reizēm lēnāk braucošs auto sabojā visu mēnesi.

    Reklāma