Mercedes prezentējis nu jau kārtējo “EQ” elektroauto saimes modeli – par jaunpienācēju kļuvis “EQE”, kas ir elektrisks E-klases analogs. Vācu autoražotājs sola, ka ar vienu uzlādi mašīna spēs veikt aptuveni 640 kilometrus.
Prezentējot jaunus elektroauto, Mercedes izvēlējušies sākt ar saviem dārgākajiem modeļiem, pamazām virzoties uz lētākiem auto. Vizuāli jaunā mašīna ir acīmredzami līdzīga “EQS”, autoražotajam ieturot vienotu dizaina līniju. Salonā mašīna ir krietni lielāka nekā parastā E-klase, jo elektriskie jaudas agregāti aizņem daudz mazāk vietas nekā iekšdedzes dzinējs un citas “parasto” mašīnu komponentes. Salons lielos vilcienos ir ārkārtīgi līdzīgs “EQS”, pārņemot gan vizuālos risinājumus, gan cenšoties atdarināt “lielā brāļa” greznību.
Tehniski auto būs aprīkots ar bateriju, kuras lietojamā kapacitāte ir 90kWh, kas WLTP ciklā ļauj nobraukt līdz pat 660 kilometriem. Ātrās uzlādes iespējas gan ir mūsdienu standartiem salīdzinoši viduvējas – ar līdzstrāvu auto varēs lādēties ar 170kW. Mašīnai būs over-the-air atjauninājumu iespējas un tas būs aprīkots ar visiem jaunākajiem Mercedes braukšanas palīglīdzekļiem. Tiek prognozēts, ka ražošana sāksies jau tuvākajā laikā, bet sākumcena varētu būt ap 60 tūkstošiem eiro.
Hyundai gatavo fuel cell sporta mašīnu, tad mercedes varēs ar Elonu kopā vizināties, jo daudzi varētu pāriet uz Hyundai https://www.autocar.co.uk/car-news/industry-news-environment-and-energy/hyundai-leads-hydrogen-push-671bhp-fuel-cell-sports
No kurienes tāda pārliecība ka “visi pāries”?
Fascinē kā “ekoloģijas aizstāvji” un “fosilās degvielas” kauninātāji ar prieku salec transportā ar draņķīgu lietderības koeficientu, kam degvielu ražojot, ogļskābā gāze proporcionāli iegūtajam ūdeņraža apjomam ir tiešs procesa rezultāts.
Nu attiecībā uz HES neefektīvi ir palu laikā liet ūdeni pa tukšo pāri slūžām, jo nav gribētāju uzlādēt savu ļoti efektīvo batereju elektroauto. Bet tikmēr ar palu ūdeni var ražot ūdeņradi un uzkrāt to un uzglabāt pat uz vairākām desmitgadēm un izmantot kad nepieciešams “neefektīvā” Fuel cell mašīnā.
Ar lielo vēja parku attīstību šī problēma pieaugs vēl vairāk, jo kad elektrības cena biržā krīt lielākā daļa vēja parku nobremzē savas turbīnas, lai nav jāpārdod elektrība pa lēto. Un šis ir tas brīdis kad ar vēja elektrību var ražot produktu ar pievienoto vērtību – ūdeņradi un pārdod to kad vien vēlies.
Nu kura mašīna tad ir efektīvāka?