Web Analytics
More
    Reklāma

    Inovatīvi un pielāgoti risinājumi apdrošināšanā dod papildu labumus bankas klientiem

    Raksts tapis sadarbībā ar Citadeles banku.

    Jaunākie raksti

    BTA ir otrs lielākais apdrošināšanas uzņēmums Latvijā un tirgus līderis Baltijā. Tas ir inovatīvs apdrošinātājs un citu vidū atšķiras ar to, ka izvēlas drosmīgus ceļus, piedāvājot ne tikai tradicionālus, bet arī unikālus apdrošināšanas pakalpojumus. BTA, jau vairākus gadus sadarbojoties ar Citadeli, bankas klientiem un darbiniekiem ir izstrādājusi un piedāvā visatbilstošākos apdrošināšanas pakalpojumus – X prime karšu turētājiem un hipotekārā kredīta, kā arī līzinga ņēmējiem. Par to, kādas iespējas klientiem sniedz Citadeles un BTA sadarbība un kuras no tām šobrīd ir īpaši aktuālas, atklāj BTA Valdes priekšsēdētāja vietnieks Oskars Hartmanis.

    Apdrošinātājs, kas ar inovācijām ir uz “Tu”

    O. Hartmanis stāsta, ka BTA ir kļuvis par pionieri vairāku apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanā, no kuriem daļu saņem arī Citadeles klienti. Piemēram, jau pirms pieciem gadiem uzņēmums sāka piedāvāt velosipēda apdrošināšanas pakalpojumu. Tas ir unikāls ar to, ka BTA tajā iekļāvis uzreiz trīs apdrošināšanas veidus:

    Reklāma

    1. iespēja apdrošināt pašu velosipēdu;
    2. apdrošināšana gadījumā, ja klients ar savu velosipēdu nodarīs kaitējumu citam jeb civiltiesiskā atbildība;
    3. nelaimes gadījuma apdrošināšana pašam velosipēda vadītājam.

    Velosipēdu apdrošināšana nav vienīgais pakalpojums, kuru BTA ir ieviesusi kā pirmā un piedāvā savu unikālo redzējumu. Uzņēmums kopš jūnija sniedz arī mākslīgā intelekta tehnoloģijā balstītu pakalpojumu “Drive X”, kas paredzēts automašīnas apdrošināšanas polises noformēšanas procesā nepieciešamajai transportlīdzekļa fotofiksācijai. Tas dod iespēju klientam jebkurā sev ērtā laikā pašam ātri sabildēt auto, sekojot līdzi rīkā minētajiem soļiem, un mākslīgais intelekts noteiks galvenās nianses fotogrāfijā, tostarp, vai ir radīti kādi tīši vai netīši bojājumi. Apdrošināšana stājas spēkā ar brīdi, kad klients foto ir iesniedzis un saņēmis apstiprinājumu.

    Savukārt jūlijā uzņēmums ieviesa transportlīdzekļu apdrošināšanas abonēšanas pakalpojumu. Iegādājoties OCTA un KASKO, klients pats var noteikt uz kādu termiņu to vēlas. Tas strādā līdzīgi kā, piemēram, straumēšanas serviss “Spotify” – lietotājs katru mēnesi maksā par abonementu ar iespēju jebkurā laikā no tā atteikties. “Ātrums un inovācijas ir tas, uz ko mēs šobrīd strādājam, kā klientam apdrošināšanu padarīt ērtāku” – uzsver BTA Valdes priekšsēdētāja vietnieks Oskars Hartmanis.

    Citadeles sadarbība ar BTA klientiem sniedz mūsdienīgas un pielāgotas iespējas

    Runājot par sadarbību ar finanšu iestādēm, O. Hartmanis atklāj, ka banka Citadele ir BTA stratēģiskais finanšu partneris jau kopš 2014. gada. Šajā laikā no sadarbības ieguvušas abas puses. BTA Citadeles darbiniekiem sniedz veselības, nekustamā īpašuma, biroju, naudas, bankomātu un citus bankai nepieciešamos apdrošināšanas pakalpojumus. Savukārt Citadeles klientiem BTA jau vairākus gadus piedāvā maksājumu karšu apdrošināšanas pakalpojumus ar dažādām papildu iespējām. Citadeles X prime kartes apdrošināšana sniedz plašāko risku segumu, iekļaujot ceļojumu apdrošināšanu, velopolisi, mājokļa palīdzības komplektu un pirkuma apdrošināšanu. Ceļojumu apdrošināšana ļauj bez bēdām doties pārrobežu braucienos arī pandēmijas laikā un sniegs palīdzīgu roku tad, ja tieši pirms ceļojuma vai ceļojuma laikā gadījies saslimt ar Covid-19. Velopolise, savukārt, dod iespēju apdrošināt savu velosipēdu pret bojājumiem un zādzībām. Apdrošināta tiks arī civiltiesiskā atbildība, ja brauciena laikā klients nodara zaudējumus trešajai personai. Mājokļa apdrošināšanas pakalpojums sniedz drošības sajūtu pašu mājās, pasargājot neparedzētās situācijās, novēršot un ierobežojot negadījuma sekas. Savukārt pirkuma apdrošināšana paredz to, ka ikviens pirkums, kas apmaksāts ar X prime karti, ir apdrošināts pret zādzības vai bojājumu risku 120 dienas no pirkuma brīža.

    BTA ir izveidota cieša sadarbība ar bankas Citadele hipotekāro kredītu ņēmējiem. Kopdarbā tiek izstrādāts detalizēts risinājums, kādā veidā aizsargāt klienta nekustamo īpašumu. Svarīgi atcerēties, ka BTA atlīdzinās zaudējumus saistībā ar apdrošinātā nekustamā īpašuma bojājumu, bojāeju vai zudumu, ja tas iestājies apdrošināšanas līgumā norādītajā mājokļa atrašanās vietā jebkādu pēkšņu un neparedzamu ārējas iedarbības apstākļu rezultātā. Saskaņā ar noteikumiem – kā nekustamais īpašums netiek apdrošināta zeme. Īpašuma apdrošināšana sniedz drošības sajūtu gan klientam, gan bankai – ja ar ģimenes jauno mājokli notiks neparedzēts gadījums, apdrošinātājs būs pirmā palīdzīgā roka, lai dzīves skumjo brīdi pēc iespējas ātrāk atgrieztu ierastajās, priekpilnajās sliedēs.

    Savukārt ar Citadeles līzinga ņēmējiem BTA ir cieša sadarbība tieši transporta apdrošināšanas jomā, iegādājoties gan KASKO un OCTA apdrošināšanas polises, gan specializēto tehniku – ūdenstransportu, traktorus, kombainus, noliktavu tehniku – jebkāda veida tehniskās iekārtas, uz ko līzings piešķir finansējumu.

    Karšu apdrošināšana – atbalsts neparedzētās situācijās

    Apdrošināšanas pakalpojumi gluži kā daudzas citas jomas pēdējo gadu laikā piedzīvo ievērojamu transformāciju, fokusējoties uz klienta interešu aizsardzību. Šobrīd tas izteiktāk redzams, piemēram, ceļošanā, jo atvaļinājuma plānus var izjaukt Covid-19. Taču labā lieta, ko saņem Citadeles X prime kartes turētājs – ja Covid-19 saslimšanas dēļ nav iespējams doties ceļojumā, tā anulēšanas izmaksas sedz BTA. Tas ietver zaudējumu atlīdzināšanu par medicīniskajiem izdevumiem, kas saistīti ar Covid-19, tostarp medicīnisko evakuāciju, kā arī izdevumiem par transporta biļešu pārreģistrēšanu, ja saslimšanas dēļ nav iespējams atgriezties paredzētajā laikā.

    Ievērojot pandēmijas noteiktos ierobežojumus ceļošanai uz ārvalstīm, pieaug vietējais tūrisms, līdz ar to BTA rada jaunu risinājumu Citadeles X prime kartes apdrošināšanas pakalpojumiem, ceļojot pa Latviju. Lai šāds ceļojums tiktu apdrošināts, brauciena attālums no dzīvesvietas standarta 95 km vietā līdz šā gada septembra beigām ir samazināts līdz 50 km, un apdrošināšanai atbilstošais nakšņošanas ilgums samazināts uz vienu nakti apmaksātā naktsmītnē. Līdz ar to arī neilgiem ceļojumiem tepat Latvijā darbojas apdrošināšana pret nelaimes gadījumiem, medicīniskiem izdevumiem un skaidras naudas zādzību.

    Vasaras mēnešos ievērojami pieaug velosipēdu tirdzniecība, jo liela daļa izvēlas doties uz  darbu ar riteni sabiedriskā transporta vietā, kā arī nepieciešams meklēt alternatīvas atpūtas iespējas iekštelpu izklaidēm. Attiecīgi pieaug arī velosipēdu zādzību skaits. Lai palīdzētu saviem klientiem šādās ķibelēs, X prime kartes apdrošināšanas ietvaros līdz septembra beigām tiek piedāvāta īpaša velopolise, kas paredz apdrošināšanu gan kartes īpašniekam, gan viņa ģimenes locekļiem.

    Maksājumu karšu apdrošināšana ir kļuvusi par atbalsta rīku arī ikdienas gaitās, piemēram, iepērkoties. Tā ir kā papildu aizsardzība gan iegādātajām precēm, gan finanšu līdzekļiem. Piemēram, ja prece iegādāta ar maksājumu karti, un četru mēnešu laikā no iegādes brīža tā tiek sabojāta vai nozagta, darbosies pirkumu apdrošināšana. Noderīgs būs arī X prime kartes apdrošināšanas pakalpojums – cenas aizsardzība – ja 30 dienu laikā no pirkuma iegādes brīža tā pati prece pieejama par zemāku cenu nekā par to samaksāts, tad pirkumu apdrošināšanas ietvaros tiek atmaksāta cenas starpība.

    Tāpat apdrošināšana tika pielāgota jaunajai situācijai, kad liela daļa klientu paliek mājās un strādā attālināti, ieviešot palīdzības komplektu mājoklim. Tādās situācijās kā atslēgas pazaudēšana, plīsusi caurule un citās ikdienas ķibelēs, apdrošinātājs piedāvās apmaksātu atslēgu servisu, namdara pakalpojumus, santehniķa pakalpojumus, šķidruma savākšanas pakalpojumus, apsardzes un elektriķa pakalpojumus. Taču, ja nepieciešams zinoša cilvēka padoms, droši var zvanīt pa tālruni: 26121212.

    Pāris tendences, ko apdrošināšanas jomā ienesusi Covid-19 pandēmija

    O. Hartmanis stāsta, ka tad, kad bija pandēmijas pirmais vilnis, izteikti varēja novērot, ka medicīnas pakalpojumi netika pilnvērtīgi sniegti un cilvēkiem ar hroniskām saslimšanām nebija iespēja izmantot veselības apdrošināšanas pakalpojumus. Vienlaikus novērots, ka pērn, kad  cilvēki vairāk uzturējās mājās, krietni vairāk negadījumu notika tieši tur. Līdzīga tendence vērojama arī KASKO apdrošināšanā – notiek daudz vairāk un smagāki negadījumi, salīdzinot ar pirmspandēmijas laiku. Šobrīd var redzēt sekas tam visam – diagnostika, ārstēšana, ķirurģiska iejaukšanās, laikus nepamanītu slimību ārstēšana. Strādājot kopā ar Citadeli, BTA novērojusi, ka šobrīd aktivitāte medicīnisko pakalpojumu saņemšanā ir palielinājusies un vajadzība pēc veselības apdrošināšanas pakalpojumiem ir pieaugusi.

    Saistībā ar ceļošanu privātpersonas krietni mazāk pavada laiku, dodoties atvaļinājuma braucienos, līdz ar to vērojams, ka ceļojuma apdrošināšanas pakalpojumi tiek saņemti retāk. Vienlaikus joprojām Latvijā turpina iebraukt gan viesstrādnieki un studenti, gan arī cilvēki, kuri attālināti strādā no citām valstīm – arī viņiem ir nepieciešama ceļojuma apdrošināšana. Līdz ar to kopumā vajadzība pēc ceļojuma apdrošināšanas ir samazinājusies, salīdzinot ar pirmspandēmijas laiku, taču palielinājusies, ja salīdzina ar 2020. gadu. Šīs izmaiņas vērojamas dažādos klientu segmentos.

    Attālināta pakalpojumu saņemšana ar netradicionāliem līdzekļiem

    Runājot par apdrošināšanas pakalpojumu saņemšanu, O. Hartmanis uzsver, ka mūsdienās klienti dod priekšroku multikanālu pieejai – gan mobilai lietotnei, gan tīmekļa versijai. BTA ir viens no pirmajiem apdrošinātājiem, kam ir digitālā veselības apdrošināšanas karte – caur BTA lietotni ir iespējams redzēt visu informāciju par savu veselības apdrošināšanu, kādi ir atlikumi, pieejamie limiti pakalpojumiem, zibenīgi un ērti pieteikt atlīdzību un saņemt atmaksu un citas iespējas.

    Pēdējie novērojumi liecina par to, ka arvien aktīvāk klienti izmanto BTA mobilo lietotni, nevis tīmekļa lapu, lai saņemtu veselības apdrošināšanu vai iepazītos ar informāciju par šo pakalpojumu. No Baltijas valstīm mobilo lietotni visaktīvāk izmanto Igaunijā. Taču arī Latvijā klienti to atzīst pa ērtu un parocīgu risinājumu – ap 90% no visiem pieteikumiem veselības apdrošināšanai Latvijā tiek saņemti šādi. Būtiski, ka šādu iespēju saņemt pakalpojumu izmanto ne tikai jauni cilvēki, bet arī seniori.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma