“SpaceX” boss Īlons Masks dalījies ar jaunākajiem datiem, kas saistīti ar ātrgaitas satelītu interneta projektu “Starlink”. 29. jūlija sarunā ar Federālās komunikāciju komisijas (FKK) amatpersonām Masks atklājis, ka “Starlink” lietotāju skaits šobrīd sasniedz ap 90 000, piemetinot, ka pakalpojums nu jau pieejams 12 valstīs.
Lietotāju skaits, kas, visticamāk, apzīmē mājsaimniecības, kuras iegādājušās “Starlink” ātrgaitas internetam nepieciešamo tehnisko aprīkojumu, mēneša laika pieaudzis par 20 000. Jūnija beigās Īlons paziņoja, ka aktīvo “Starlink” lietotāju skaits sasniedzis viņam stratēģiski nozīmīgo 69 420 slieksni.
Sarunā ar FKK Masks arī atklājis, ka pašreiz “Starlink” pakalpojumu rezervējuši vairāk nekā pusmiljons klientu, kuri gaida to brīdi, kad viņu dzīvesvietā tas būs pieejams. Sagaidāms, ka 2022. gadā “Starlink” būs sasniedzis globālu pārklājumu, un pakalpojumu varēs saņemt ikviens gribētājs.
Līdz šim “SpaceX” orbītā nogādājis ap 1700 “Starlink” satelītu, kas dod iespēju pakalpojumu izmantot 12 valstīs ieskaitot ASV, Kanādu, Lielbritāniju, Jaunzēlandi, Austrāliju. Lai izvērstu šo projektu ātrāk, drīzumā orbītā plānots sūtīt jaunākās paaudzes satelītus, kuri sniegs ātrāku datu pārraidi, zemāku latentumu un spēs apkalpot vairāk klientu. Līdztekus tam izmaiņas būs arī pašu satelītu nogādāšanā, kur tiks iesaistītas krietni lielākās “Starship” raķetes. Ja šobrīd ar “Falcon 9” raķeti vienā reizē orbītā var nogādāt 60 satelītus, ar “Starship” tie būtu līdz pat 400 satelītu.
par starlink biznesa modeli un citaam lietaam
https://www.youtube.com/watch?v=2vuMzGhc1cg
Reāli, pirmie 5 gadi parādīs kas ir kā. Bet jā, pagaidām švaka sistēma, lai atpelnītos. Pagaidām uz labdarības viss griežas.
Kas tur švaks?
Jā, pagaidām, var teikt, zaudējumi ir diezgan lieli, precīzus ciparus uzreiz nepateikšu. Masks pat bija apsvēris atteikties no šī biznesa, bet tagad jau vairs nav vērts, kad tik daudz tajā ieguldīts.
Ja nu tā, tad lai neaizmirst savākt savu drazu. :D Bet gan jau lūžņu savākšana ir ierēķināta, cerams.
viņi jau nevāc, bet nomanevrē zemajā orbītā, lai tie sadeg atmosfērā. degviela tiek ierēķināta, bet gadās arī kāzusi, kad aparāts vairs neatsaucas uz komandām. tad likvidācijas process pamatīgi ievelkas, laikam aprēķinos figurēja 5+ gadi?..
Ja cena būtu 3 reizes zemāka, būtu laba alternatīva mobilo sakaru pakalpojumu sniedzējiem.
Bet uz kuģiem un lidmašīnām īsti alternatīvu nav.
Ir vēl viens faktors – neatkarīgs kanāls, kurš strādās arī tad, kad apkārtnē nebūs elektrības, un kad vietējā vara izdomās kaut ko no satura bloķēt.