Viltus atsauksmes par produktiem un pakalpojumiem ir problēma, ar ko saskaras arvien vairāk tieši lielo un ietekmīgo uzņēmumu. Viens no tādiem ir “Amazon”, nesen paziņojot, ka 2020. gadā izdzēsis vairāk nekā 200 miljonus viltus atsauksmju. Šis skaitlis savākts pa visām “Amazon” vietnēm visā pasaulē, kas parāda šīs problēmas nopietnību un milzīgo aptveri.
Zināms, ka dažās valstīs, piemēram, Vācijā e-komercijas uzraudzības padome ierosinājusi 30 tiesas prāvas pret uzņēmumiem, kas pielikuši savu roku lielākās daļas viltus atsauksmju radīšanā. Šādi uzņēmumi bieži vien sola atmaksāt visu produkta cenu, ja klients atsauksmē atstāj visas piecas zvaigznītes. Tā kā šāda veida krāpnieki darbojas globālā mērogā, cīņa ar tiem ir sarežģīta un juridiski neko daudz nav iespējams panākt.
Tā kā viltus atsauksmju skaits “Amazon” strauji pieaug, uzņēmums apņēmies ieguldīt ap 700 miljoniem dolāru gan programmatūrā, gan darbiniekos, lai cīnītos ar šo problēmu. Vienlaikus tiešsaistes mazumtirgotāju platformas, protams, nav vienīgais krāpnieku mērķis. Ar šādu problēmu patiesībā saskaras diezgan daudzi, ieskaitot tiešsaistes ceļojumu aģentūras. Taču ne visi uzņēmumi var atvēlēt tik daudz naudas kā “Amazon”, lai cīnītos ar šādām likstām.