Reklāma

LMT izziņo 2021. gada pirmās puses finanšu rezultātus

Jaunākie raksti

Canyon Puncher GM-20 spēlēm paredzētās datorpeles apskats

Vai datorspēlēm paredzētiem aksesuāriem jābūt dārgiem? Ne obligāti, jo šoreiz izmēģināšanai atbraukusi pagaidām lētākā spēlēm paredzētā datorpele, kādu esam...

Ukrainas centrālā banka tagad oficiāli var emitēt digitālo valūtu

Arī Ukraina gluži kā dažas citas valstis sper pirmos soļus centralizētas digitālas valūtas ieviešanā. Par to liecina fakts, ka...

ASUS izziņo ROG Desk Mount Kit monitoru stiprināšanai pie galda

ASUS izziņojis ROG Desk Mount Kit, kas apredzēts ROG spēļu monitoru stiprināšanai pie galda virsmas. ROG Desk Mount Kit...

Apple no App Store izņem lietotni Unjected, kas veicina antivakseru iepazīšanos

Apple no sava lietotņu veikala App Store ir izņēmis lietotni Unjected, kas veicinājusi to cilvēku iepazīšanos un informācijas izplatīšanu...

ES privātuma regulators “Amazon” uzlicis 888 miljonu dolāru lielu soda naudu

Luksemburgas datu aizsardzības komisija paziņojusi, ka tehnoloģiju gigantam "Amazon" piespriež 888 miljonu ASV dolāru lielu sodu par GDPR noteikumu...

Latvijas Mobilais Telefons (LMT) 2021. gada pirmajā pusē kāpinājis apgrozījumu līdz 119,5 miljoniem eiro, kas ir par 10,3% vairāk nekā 2020. gada pirmajos sešos mēnešos. Strauji audzis LMT klientu interneta patēriņš, tāpēc uzņēmums pirmajā pusgadā turpināja investēt tīkla attīstībā ievērojami vairāk nekā konkurenti – 11,8 miljonus eiro.

“Pandēmijas ietekmē strauji digitalizējot gan uzņēmumu darba procesu, gan mājsaimniecību ikdienu, ko nosaka nepieciešamība strādāt vai mācīties attālināti, interneta patēriņš ir ievērojami audzis. Vienlaikus tas radījis arī arvien pieaugošu pieprasījumu pēc mūsdienīgiem, inovatīviem biznesa risinājumiem efektīvākai uzņēmumu darba organizēšanai. LMT nodrošina tehnoloģijas un servisu, kas daļēji atslogo darbiniekus un ļauj pārvirzīt resursus sarežģītāku funkciju pildīšanai, tā atvieglojot ikdienā veicamos uzdevumus un palīdzot veicināt biznesa izaugsmi,” stāsta Juris Binde, LMT prezidents.

Rīgas starptautiskajā autoostā (RSA) uzstādīta LMT izstrādāta inovatīva reisu vadības sistēma, kas turpmāk ļaus lielāko daļu ar pasažieru pārvadājumiem saistītās informācijas apstrādāt digitālajā vidē. Līdz šim RSA reisu vadību nodrošināja dispečeru dienests, lielu daļu aktivitāšu veicot manuāli. Jaunā sistēma spēj automatizēt un modernizēt vairākus autoostas darbības procesus, būtiski atvieglojot autoostas darbinieku ikdienu. Tagad visu aktuālo informāciju no “Autotransporta direkcijas” (ATD) un pārvadātājiem sistēma apstrādā automātiski, visus autoostas teritorijā esošos autobusus atpazīstot un fiksējot ar mākslīgā intelekta un datorredzes palīdzību.

Biznesa risinājumu attīstībā būtisks pienesums varētu būt arī plānotā Baltijas datu pārraides tīklu un IT drošības risinājumu uzņēmumu grupas Santa Monica Networks (SMN) iegāde. 31. maijā LMT un SMN vadība parakstīja kapitāla daļu iegādes līgumu, kas paredz, ka LMT kļūst par 100% SMN īpašnieku. Darījums, kuru vēl vērtē Latvijas un Lietuvas konkurences uzraugi, abiem uzņēmumiem ļaus ātrāk un efektīvāk ieviest piektās paaudzes tīkla risinājumus. LMT prezidents Juris Binde: “LMT sen jau vairs nav tikai sakaru operators, mēs izstrādājam sarežģītus biznesa transformācijas uzdevumus ar IT risinājumu palīdzību. Ar SMN mūs vieno inovatoru DNS. Apvienojot LMT pieredzi mobilo sakaru risinājumos ar jaudu, kas piemīt pieredzējušam datu pārraides tīklu un IT drošības risinājumu izstrādātajam, mēs kļūsim par digitālās transformācijas līderi un labāko partneri digitalizācijas procesos jebkurā publiskās pārvaldes institūcijā vai privātā uzņēmumā.”

2021. gada pirmajos sešos mēnešos LMT mērķtiecīgi turpinājis nākamās paaudzes datu pārraides – 5G – ieviešanu Latvijā. Maijā pie pirmajiem klientiem nonākuši LMT un MikroTik sadarbībā radītie 5G interneta rūteri. “LMT mērķtiecīgais ieguldījums 5G tīkla attīstībā un risinājumu radīšanā turpinās ar jaunu tehnoloģiju produktu – Latvijā ražotie 5G rūteri aizsāk jaunu ēru Latvijas tehnoloģiju inovāciju nozarē un vēlreiz apliecina, ka Latvijas IKT nozare spēj radīt inovatīvus produktus, kuri nav jāiepērk no ārvalstīm, bet tieši otrādi – ir eksportējami,” uzsver Juris Binde.

LMT apgrozījums 2021. gada pirmajos sešos mēnešos bija 119,5 miljoni eiro, par 10,3% pārsniedzot pagājušā gada pirmā pusgada rādītājus, savukārt rentabilitāte (EBITDA) palielinājusies par 9,3% līdz 38,7 miljoniem eiro. LMT klientu pieslēgumu skaits pieaudzis līdz 1,34 miljoniem.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Būtu viedtelevīziju sataisījuši!

Ak ta pie šiem varēs dabūt produktus! Diez, pirms vai pēc tie būs transformēti digitālā vidē?
Lasot šo rakstu man ar radās idejiska doma nopublicēt savus finanšu rādītājus par pirmo pusgadu. Bet mans nemākslīgais intelekts tam kkā nepiekrīt. :-)

Reklāma
Reklāma
Reklāma