Reklāma

Itālijas muzeji izmanto kameras, lai novērtētu mākslas darbu pievilcību

Jaunākie raksti

Foxconn haoss Apple varētu izmaksāt 6 miljonus nesaražotu iPhone 14

Jau iepriekš rakstījām, ka Foxconn ražotnē, kura uzskatāma par lielāko iPhone rūpnīcu Ķīnā, izcēlušies masveida nemieri. Šī rūpnīca saliek...

“Meta” saņem 265 miljonu eiro sodu par pusmiljarda “Facebook” lietotāju datu noplūdi

Īrijas Datu aizsardzības komisija nākusi klajā ar paziņojumu, ka tehnoloģiju gigantam "Meta" nolēmusi piespriest 265 miljonu eiro lielu naudassodu...

Vēl vairāk jaudas: Audi RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance

Jaudīgāki un ātrāki par visiem līdzšinējiem RS 6 un RS 7: jaunie Audi RS 6 Avant performance un RS...

Aizvadīts hakatons “Skola skolēnam”

Aizvadītās nedēļas izskaņā norisinājās hakatons “Skola skolēnam”, kurā skolēni no visas Latvijas risināja aktuālus skolu izaicinājumus un radīja idejas...

Go3 viedtelevīzija plāno sasniegt pusmiljonu klientu

Uzsākot darbību Baltijā, nākamās paaudzes televīzijas Go3 klientu auditorija gada laikā no 65 000 palielinājās uz 200 000. Savukārt...

Māksla ir ļoti subjektīva joma, tāpēc vienmēr ir interesanti uzzināt otra cilvēka viedokli par konkrēto mākslas darbu. Tikmēr Itālijas pētniecības un attīstības aģentūra izstrādājusi mūsdienīgu risinājumu, kā novērtēt vispārējo cilvēku interesi par mākslas darbiem un pat salīdzināt, kurš no tiem apmeklētājiem simpatizē vairāk. Atsevišķos Itālijas muzejos izvietotas kameras, kuras mēra to, cik ilgi cilvēks vēro konkrēto mākslas darbu un cik tuvu pie tā atrodas.

Pētnieki norādījuši, ka apkopotā informācija galu galā nosaka mākslas darbu “pievilcības vērtību”. Risinājums, kam dots nosaukums “ShareArt”, tiek uzskatīts par veidu, kā palielināt apmeklējumu muzejos un galerijās. Iegūtie rezultāti varētu palīdzēt veidot izstādes, īpaši izcelt labākos mākslas darbus, kā arī dot norādes, kā labāk izgaismot vai novietot gleznas un skulptūras.

No datiem, kas līdz šim iegūti, jau tagad iespējams gūt zināmu priekšstatu par to, kā cilvēki uztver un mijiedarbojas ar mākslu. Atklāts, ka, piemēram, vidējais mākslas darba vērošanas laiks ir četras līdz piecas sekundes, un ļoti maz ir tādu, kurus vēro ilgāk par 15 sekundēm. Pētnieki atklāj, ka, atceļot prasību nēsāt sejas maskas, varētu analizēt arī apmeklētāju sejas izteiksmi, protams, ievērojot, privātuma apsvērumus.

Lai arī “ShareArt” patiesībā nemaz tik jauns nav, jo sistēma tika izveidota pirms pieciem gadiem, daudzi muzeji to tikai tagad sākuši lietot, lai primāri risinātu apmeklētāju skaita problēmu, kas radusies pandēmijas iespaidā.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma