Reklāma

Itālijas muzeji izmanto kameras, lai novērtētu mākslas darbu pievilcību

Jaunākie raksti

Canyon Puncher GM-20 spēlēm paredzētās datorpeles apskats

Vai datorspēlēm paredzētiem aksesuāriem jābūt dārgiem? Ne obligāti, jo šoreiz izmēģināšanai atbraukusi pagaidām lētākā spēlēm paredzētā datorpele, kādu esam...

Ukrainas centrālā banka tagad oficiāli var emitēt digitālo valūtu

Arī Ukraina gluži kā dažas citas valstis sper pirmos soļus centralizētas digitālas valūtas ieviešanā. Par to liecina fakts, ka...

ASUS izziņo ROG Desk Mount Kit monitoru stiprināšanai pie galda

ASUS izziņojis ROG Desk Mount Kit, kas apredzēts ROG spēļu monitoru stiprināšanai pie galda virsmas. ROG Desk Mount Kit...

Apple no App Store izņem lietotni Unjected, kas veicina antivakseru iepazīšanos

Apple no sava lietotņu veikala App Store ir izņēmis lietotni Unjected, kas veicinājusi to cilvēku iepazīšanos un informācijas izplatīšanu...

ES privātuma regulators “Amazon” uzlicis 888 miljonu dolāru lielu soda naudu

Luksemburgas datu aizsardzības komisija paziņojusi, ka tehnoloģiju gigantam "Amazon" piespriež 888 miljonu ASV dolāru lielu sodu par GDPR noteikumu...

Māksla ir ļoti subjektīva joma, tāpēc vienmēr ir interesanti uzzināt otra cilvēka viedokli par konkrēto mākslas darbu. Tikmēr Itālijas pētniecības un attīstības aģentūra izstrādājusi mūsdienīgu risinājumu, kā novērtēt vispārējo cilvēku interesi par mākslas darbiem un pat salīdzināt, kurš no tiem apmeklētājiem simpatizē vairāk. Atsevišķos Itālijas muzejos izvietotas kameras, kuras mēra to, cik ilgi cilvēks vēro konkrēto mākslas darbu un cik tuvu pie tā atrodas.

Pētnieki norādījuši, ka apkopotā informācija galu galā nosaka mākslas darbu “pievilcības vērtību”. Risinājums, kam dots nosaukums “ShareArt”, tiek uzskatīts par veidu, kā palielināt apmeklējumu muzejos un galerijās. Iegūtie rezultāti varētu palīdzēt veidot izstādes, īpaši izcelt labākos mākslas darbus, kā arī dot norādes, kā labāk izgaismot vai novietot gleznas un skulptūras.

No datiem, kas līdz šim iegūti, jau tagad iespējams gūt zināmu priekšstatu par to, kā cilvēki uztver un mijiedarbojas ar mākslu. Atklāts, ka, piemēram, vidējais mākslas darba vērošanas laiks ir četras līdz piecas sekundes, un ļoti maz ir tādu, kurus vēro ilgāk par 15 sekundēm. Pētnieki atklāj, ka, atceļot prasību nēsāt sejas maskas, varētu analizēt arī apmeklētāju sejas izteiksmi, protams, ievērojot, privātuma apsvērumus.

Lai arī “ShareArt” patiesībā nemaz tik jauns nav, jo sistēma tika izveidota pirms pieciem gadiem, daudzi muzeji to tikai tagad sākuši lietot, lai primāri risinātu apmeklētāju skaita problēmu, kas radusies pandēmijas iespaidā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma