Reklāma

Itālijas muzeji izmanto kameras, lai novērtētu mākslas darbu pievilcību

Jaunākie raksti

“Virgin Galactic” atliek kosmosa tūrisma uzsākšanu līdz 2022. gada beigām

Miljardiera Ričarda Brensona kompānija "Virgin Galactic" nākusi klajā ar sliktām ziņām attiecībā uz kosmosa tūrisma uzsākšanu. Uzņēmums ceturtdien, 14....

Tile Ultra būs izsekošanas piekariņš, kas ļoti līdzināsies Apple AirTag un Samsung SmartTag+

Šajā nedēļā uzņēmums Tile paziņojis gan par jauniem, gan atjaunotiem produktiem savā izsekošanas piekariņu piedāvājumā, ļoti līdzinoties tam, ko...

Vīrietis Anglijā nozadzis elektrību 33 000 mārciņu vērtībā, lai “raktu” kriptovalūtas

Tapis zināms, ka 40 gadus vecam vīrietim Sendžajam Singam (Sanjay Singh) Anglijā piespriests vairāk nekā gadu ilgs cietumsods par...

“Facebook” pēta mākslīgā intelekta sistēmas, kas redz, dzird un atceras visu, ko dari

"Facebook" šobrīd sācis darbu pie visai apjomīga pētniecības projekta "Ego4D", ko vada uzņēmuma mākslīgā intelekta (Artificial intelligence - AI)...

Līdz šī gada beigām Ķīnā vairs nebūs pieejams sociālais tīkls “Linkedin”

"Microsoft" vakar, 14. oktobrī, nāca klajā ar vēsti, ka līdz šī gada beigām slēgs sev piederošā profesionālā sociālā tīkla...

Māksla ir ļoti subjektīva joma, tāpēc vienmēr ir interesanti uzzināt otra cilvēka viedokli par konkrēto mākslas darbu. Tikmēr Itālijas pētniecības un attīstības aģentūra izstrādājusi mūsdienīgu risinājumu, kā novērtēt vispārējo cilvēku interesi par mākslas darbiem un pat salīdzināt, kurš no tiem apmeklētājiem simpatizē vairāk. Atsevišķos Itālijas muzejos izvietotas kameras, kuras mēra to, cik ilgi cilvēks vēro konkrēto mākslas darbu un cik tuvu pie tā atrodas.

Pētnieki norādījuši, ka apkopotā informācija galu galā nosaka mākslas darbu “pievilcības vērtību”. Risinājums, kam dots nosaukums “ShareArt”, tiek uzskatīts par veidu, kā palielināt apmeklējumu muzejos un galerijās. Iegūtie rezultāti varētu palīdzēt veidot izstādes, īpaši izcelt labākos mākslas darbus, kā arī dot norādes, kā labāk izgaismot vai novietot gleznas un skulptūras.

No datiem, kas līdz šim iegūti, jau tagad iespējams gūt zināmu priekšstatu par to, kā cilvēki uztver un mijiedarbojas ar mākslu. Atklāts, ka, piemēram, vidējais mākslas darba vērošanas laiks ir četras līdz piecas sekundes, un ļoti maz ir tādu, kurus vēro ilgāk par 15 sekundēm. Pētnieki atklāj, ka, atceļot prasību nēsāt sejas maskas, varētu analizēt arī apmeklētāju sejas izteiksmi, protams, ievērojot, privātuma apsvērumus.

Lai arī “ShareArt” patiesībā nemaz tik jauns nav, jo sistēma tika izveidota pirms pieciem gadiem, daudzi muzeji to tikai tagad sākuši lietot, lai primāri risinātu apmeklētāju skaita problēmu, kas radusies pandēmijas iespaidā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma