Web Analytics
More
    Reklāma

    Itālijas muzeji izmanto kameras, lai novērtētu mākslas darbu pievilcību

    Jaunākie raksti

    Māksla ir ļoti subjektīva joma, tāpēc vienmēr ir interesanti uzzināt otra cilvēka viedokli par konkrēto mākslas darbu. Tikmēr Itālijas pētniecības un attīstības aģentūra izstrādājusi mūsdienīgu risinājumu, kā novērtēt vispārējo cilvēku interesi par mākslas darbiem un pat salīdzināt, kurš no tiem apmeklētājiem simpatizē vairāk. Atsevišķos Itālijas muzejos izvietotas kameras, kuras mēra to, cik ilgi cilvēks vēro konkrēto mākslas darbu un cik tuvu pie tā atrodas.

    Pētnieki norādījuši, ka apkopotā informācija galu galā nosaka mākslas darbu “pievilcības vērtību”. Risinājums, kam dots nosaukums “ShareArt”, tiek uzskatīts par veidu, kā palielināt apmeklējumu muzejos un galerijās. Iegūtie rezultāti varētu palīdzēt veidot izstādes, īpaši izcelt labākos mākslas darbus, kā arī dot norādes, kā labāk izgaismot vai novietot gleznas un skulptūras.

    Reklāma

    No datiem, kas līdz šim iegūti, jau tagad iespējams gūt zināmu priekšstatu par to, kā cilvēki uztver un mijiedarbojas ar mākslu. Atklāts, ka, piemēram, vidējais mākslas darba vērošanas laiks ir četras līdz piecas sekundes, un ļoti maz ir tādu, kurus vēro ilgāk par 15 sekundēm. Pētnieki atklāj, ka, atceļot prasību nēsāt sejas maskas, varētu analizēt arī apmeklētāju sejas izteiksmi, protams, ievērojot, privātuma apsvērumus.

    Lai arī “ShareArt” patiesībā nemaz tik jauns nav, jo sistēma tika izveidota pirms pieciem gadiem, daudzi muzeji to tikai tagad sākuši lietot, lai primāri risinātu apmeklētāju skaita problēmu, kas radusies pandēmijas iespaidā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma