Web Analytics
More
    Reklāma

    Visi klientu darījumi vienuviet – Citadeles biznesa portāla pārskats

    Raksts tapis sadarbībā ar Citadeles banku.

    Jaunākie raksti

    Iestājās pandēmija un lielai daļai uzņēmumu bija jārod iespēja pārdot savus produktus internetā. Līdz ar to papildus karšu maksājumiem un skaidrai naudai, uzņēmējam klāt nāca interneta maksājumi. Turklāt, skatoties pēc uzņēmuma piedāvātā apmaksas veida, iespējams klāt nāca vēl rēķinu izrakstīšana un citi darījumu veidi. Katrs klienta veiktais maksājums ir datu iedaļa un kopā šie dati veido milzīgu apjomu. Pēc Citadeles datiem, kopš pagājušā gada sākuma datu apjoms, kas jāapstrādā uzņēmējiem ir dubultojies.

    Apzinoties to, ar cik daudz un dažādām klientu darījumu plūsmām saskaras uzņēmumi – gan tie, kam ir tirdzniecības vietas, gan tie, kas pārdod tiešsaistē, viens no šī laikmeta lielākajiem izaicinājumiem ir spēja efektīvi pārvaldīt biznesa datus, ērti pārraudzīt darījumus jebkurā vietā, laikā un jebkādā ierīcē, kā arī spēt tos ātri apkopot un analizēt reāllaikā. Ar šo izaicinājumu lielākoties saskaras tieši mazie un vidējie uzņēmumi, jo attīstīt, uzturēt pielāgotas biznesa procesu vadības sistēmas un veikt integrācijas ar dažādiem datu piegādes kanāliem prasa lielas laika un finanšu investīcijas. Citadele, meklējot risinājumu, ir attīstījusi savu biznesa portālu tik tālu, ka tas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem sniedz bezmaksas grāmatvedības un datu analītikas platformu.

    Reklāma

    Citadeles karšu pieņemšanas un bankomātu pakalpojumu servisu vadītāja Jana Golubeva stāsta, ka ideja par esošā biznesa portāla uzlabošanu radusies jau pirms pandēmijas un šobrīd portāls ir nonācis pie klientiem pēc testēšanas fāzes, kurā piedalījās ap 150 dažādiem nozaru uzņēmumiem no visām Baltijas valstīm. Tādējādi bankas speciālisti spēja pārbaudīt uzlaboto portālu reālos darba apstākļos un uzklausīja uzņēmēju ieteikumus servisa uzlabošanai.

    Citadeles karšu pieņemšanas un bankomātu pakalpojumu servisu vadītāja Jana Golubeva

    Risinājums ļauj ietaupīt daudz laika, jo liela daļa procesu ir automatizēti un daudzas darbības var paveikt vien ar pāris klikšķu palīdzību. Tas īpaši būtiski ir mazajiem uzņēmējiem, kuriem gluži kā multimāksliniekiem vienlaicīgi jāpārvalda visas savas darbības jomas. Visi dati glabājas mākonī uz droša servera, kuriem uzņēmējs var tikt klāt jebkurā laikā un no jebkādas ierīces bez papildus maksas. Tas ir tieši tik ērti kā nesteidzīgi malkot kafiju un mobilajā tālrunī sekot līdzi klientu pirkumiem. “Jau šobrīd, mēs kā banka varam iedot POS termināli, pieslēgt e-komerciju, atvērt kontu un palīdzēt radīt e-veikalu, bet iztrūka risinājums, kas pēc tam palīdz ar šiem visiem pakalpojumiem tikt galā. Tāpēc izstrādājām tādu kā savu brīnumlīdzekli, kas atrisina vairākas problēmas”.

    Biznesa portāls pamatā sniedz iespējas trīs dažādus segmentus pārstāvošiem uzņēmumiem:

    • Pakalpojumu sniedzējiem, kuri pircējiem izraksta rēķinus;
    • E-komercijas tirgotājiem;
    • Tirgotājiem ar vienu vai vairākām tirdzniecības vietām.

    Paradīze grāmatvežiem – iespēja ērti un vienkārši veikt darbības ar rēķiniem

    Biznesa portālā iespējams caurskatīt vairākas sadaļas. Viena no tām ir “konts”, kur var redzēt savas bilances atlikumu, ienākušos, izejošos maksājumus, tiešsaistes un POS pirkumus, kā arī izsniegtos rēķinus. Tāpat var iepazīties ar visu rēķinu apmaksas statusiem un redzēt, kurš uzņēmums ir veicis apmaksu, kurš kavējas ar to u.tml.

    “Doma ir tāda – tu kā mazais uzņēmējs kontrolē procesu un situāciju, zini, kas notiek” – saka J. Golubeva. Šādas rēķinu pārvaldības iespējas atvieglo uzņēmēja dzīvi, jo vairs nav nemitīgi internetbankā jāpārbauda, vai rēķins ir apmaksāts. Sadaļā “Pārskats” darījumus var apskatīt detalizētāk – līdzīgi kā internetbankā  ienākošos, izejošos maksājumus. Šajā sadaļā ir  iespējams arī veidot dažādus izrakstus. Kā izveidot pārskatu var atrast Citadeles izveidotajā apmācību video.

    Ja uzņēmums līdz šim rēķinus taisījis Excel, tad biznesa portāls šajā ziņā būs kā cita pasaule, padarot šo procesu krietni ērtāku un pārskatāmāku. Sadaļā “Rēķini”, uzklikšķinot uz “jauna sagatave”, iespējams ātri un vienkārši uztaisīt rēķinu kādā no piecām piedāvātajām valodām –  latviešu, igauņu, lietuviešu, angļu un krievu.

     

    Vairāk informācijas par rēķinu izrakstīšanas iespēju ir iespējams atrast izveidotajā video.

    Ja attiecīgajam klientam rēķini tiek izrakstīti regulāri, tad portāls piedāvā šo procesu pilnībā automatizēt. Savukārt, ja rēķins tiek izrakstīts pēc vajadzības, process notiek pusautomatizēti, norādot nepieciešamo informāciju. Laba lieta ir rēķina sagataves, ko var iegūt, pirmreizēji izrakstot rēķinu konkrētajam klientam. Nākamreiz sagatavojot rēķinu šim pašam klientam, jāmaina būs tikai daži dati.

    Sagatavojot rēķinu, iespējams ērti aizpildīt informāciju par klienta iegādātajiem produktiem – nosaukumu, cenu, daudzumu u.tml. Sistēma arī automātiski aprēķina gala summu, ņemot vērā atlaidi, ja tāda ir, un pievienotās vērtības nodokli. Rēķinam var pievienot arī papildus preces, atzīmēt parādus, veikt piezīmes. Svarīgi neaizmirst norādīt apmaksas termiņu. Lai nosūtītu rēķinu, obligāti jānorāda klienta e-pasta adrese, taču pēc izvēles var pievienot arī citus datus. Kad dokuments sagatavots, atliek nospiest “izveidot” un pēc tam “apstiprināt”. Informāciju par nosūtīto rēķinu uzņēmums var apskatīties sadaļā “Pārskats”.

    Biznesa portālā var arī ērti izsekot līdzi rēķina statusa maiņai. Piemēram, brīdī, kad klients saņēmis rēķinu un to apskatījies, sistēmā rēķina statuss nomainās uz “apskatīts”. Savukārt, ja apmaksas termiņš ir nokavēts, statuss uzrādās kā “nokavēts”. Tāpat platformā iespējams atlasīt rēķinus ar noteiktu statusu un vienuviet apskatīties sarakstu ar tiem klientiem, kuri, piemēram, kavējas ar apmaksu, lai attiecīgi varētu sazināties ar tiem. Brīdī, kad pircējs būs veicis apmaksu, sistēmā automātiski rēķina statuss nomainīsies uz “apmaksāts”.

    Būtiski, ja uzņēmums vēlas saņemt naudu uzreiz pēc rēķina nosūtīšanas, nevis vēlāk, kad klientam būs laiks vai kad viņš atcerēsies samaksāt, biznesa portālā iespējams pieslēgt e-komercijas maksas (1% no darījuma summas) pakalpojumu. Tā ietvaros uz klienta e-pastu var nosūtīt rēķinu, ko ar dažiem klikšķiem iespējams apmaksāt no jebkuras ierīces. Šāda metode dod iespēju ātrāk un ērtāk apmaksāt rēķinu, savukārt uzņēmējam tā sniedz drošības sajūtu, ka klients nepārdomās un iegādāsies konkrēto produktu.

    Iespēja pacelt sava e-veikala veiktspēju jaunā līmenī

    Kas attiecas uz tiem MVU, kuriem ir savs e-veikals, Citadele sniedz vienkāršas integrācijas iespējas starp klienta izmantoto e-komercijas risinājumu un biznesa portālu. Uzņēmums savā mājaslapā var integrēt kādu no Citadeles piedāvātajiem e-komercijas risinājumiem, piemēram, Magento, Shopify, Mozello, un biznesa portālā automātiski nonāk visi dati par pirkumiem e-veikalā.

    E-komercija nevar pastāvēt bez pirkumu atgriešanas iespējas, tāpēc jādomā, kā automatizēti sniegt naudas atmaksas iespēju. Arī šis process biznesa portālā ir paveicams diezgan vienkārši. Sadaļā “pārskati” jāatrod klients, kuram jāatgriež nauda pilnā vai daļējā apmērā. Šis process ir maksimāli automatizēts, lai klients naudu saņemtu pēc iespējas ātrāk. Uzņēmumam nekas vairāk par iespēju nodrošināt preces atgriešanu un pāris klikšķiem nav jādara. “Šie instrumenti, ko mēs iedodam, beigu beigās ietekmē uzņēmuma konkurētspēju, uzlabo klientu servisu un veicina atkārtotu pirkumu izdarīšanu” – tā par Citadeles biznesa portāla nozīmi uzņēmuma izaugsmē stāsta J. Golubeva.

    Uzņēmumiem, kuri savu produkciju piedāvā ne tikai Latvijas, bet arī ārzemju klientiem, portāls piedāvā iespēju apskatīties klientu sadalījumu pa valstīm. Šādi iespējams noskaidrot, piemēram, no kuras valsts iepērkas visvairāk klientu un kura valsts ienes lielākos ienākumus. Datus var salīdzināt arī pa dažādiem laika periodiem, palīdzot uzņēmējam izveidot piemērotāko pārdošanas stratēģiju.

    Novērtēs arī tie, kuri darbojas vairākās tirdzniecības vietās

    Biznesa portāls piedāvā arī atsevišķas iespējas tiem uzņēmumiem, kuriem ir viena vai vairākas  tirdzniecības vietas un savi POS termināļi – tos kā atsevišķu pakalpojumu var pieteikt Citadelē. Brīdī, kad uzņēmums ar bankas starpniecību ticis pie saviem POS termināļiem, biznesa portālā automātiski parādās dati par pirkumiem, kuri veikti ar šīm iekārtām.

    Platformā iespējams iepazīties arī ar informāciju par POS termināļu noslodzi uzņēmuma tirdzniecības vietās, salīdzināt šo datus gan pēc veikto pirkumu skaita, gan apgrozījuma, uzzināt, kur pircēji iepērkas biežāk, kurai tirdzniecības vietai veicas labāk u.tml. Tāpat var apskatīt, kuras ir ienesīgākās stundas tirdzniecības vietās. Šie dati ļauj uzņēmumam attiecīgi pielāgoties un plānot darbaspēka noslodzi, mainīt tirdzniecības vietas darba laiku u.tml. Šo pašu iespēju var izmantot arī e-komercijas uzņēmumi, lai, piemēram, novērtētu, kā mārketinga kampaņa ietekmē pārdošanu un kā mainās ieņēmumu apjoms stundā, dienā, nedēļā utt.

    Kā kļūt par Citadeles biznesa portāla lietotāju?

    Lai pieteiktos par biznesa portāla lietotāju, Citadeles klientam praktiski nekas nav jādara un platformu var izmantot praktiski uzreiz, atverot mājaslapu: www.citadele.lv/lv/business/portal/. Taču, ja platformu vēlas izmantot uzņēmums, kas kontu atvēris citā bankā, nepieciešams reģistrēties un kļūt par Citadeles klientu, dodoties uz vietni: https://www.citadele.lv/lv/business/customer/. Šis process neaizņems daudz laika – apmēram 20 minūtes, jo viss notiek attālināti un pats process ir maksimāli automatizēts.

    Ja, sperot pirmos soļus darbā ar biznesa portālu, kaut kas nav skaidrs un vajag palīdzību, Citadeles speciālisti sniegs tehnisko atbalstu un ierādīs, kā veikt naudas atmaksu, izveidot pārskatus, nosūtīt rēķinu utt. Citadeles veidotie apmācību video pieejami gan Youtube, gan Citadeles mājas lapā.

    Biznesa portāls – palīgs efektīvai uzņēmuma darbībai un datu analīzei

    Galvenie ieguvumi uzņēmējiem, izmantojot biznesa portālu:

    • Ātri iegūt datus par klientu darījumiem, gan pārskatu formā, gan atsevišķus darījumus;
    • Viegla iespēja salīdzināt darbības rezultātus gan pa tirdzniecības vietām, gan pa dažādiem laika periodiem, salīdzinot izmaiņas;
    • Balstoties uz klientu segmentu, var veikt padziļinātāku analīzi par labāko biznesa dienu vai stundu, analizējot klientu plūsmu tirdzniecības vietās;
    • Veikt interneta pirkuma atgriešanu pircējam ar vienu klikšķi;
    • Izrakstīt rēķinus un automātiski izsūtīt klientam ar iespēju to apmaksāt uzreiz ar karti vai populārāko banku internetbankām;

    Risinājums, kas pilnīgi noteikti ir izmēģināšanas vērts

    J. Golubeva norāda, ka Citadeles biznesa portāls noteikti tiks pilnveidots un jau tuvākajā pusgadā gaidāmas jaunas iespējas. Citadeles speciāliste arī aicina uzņēmējus nebaidīties izmēģināt jaunus risinājumu un konkrēti uz biznesa portālu paraudzīties kā iespēju, ar ko ietaupīt gan laiku, izmaksas, gan citus resursus. “Manuprāt, tas ir vismaz jāpamēģina, jo, pirmajā reizē pamēģinot iespējams iztērēsi tās piecas minūtes, bet nākam mēness, kad lietosi jau ikdienā, vari ietaupīt jau piecas stundas” – uzsver J. Golubeva.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ansis
    16.07.2021 08:45

    Es, protams, saprotu modernās dizaina tendences, kur ievadlaukiem ir jābūt pietiekami lieliem lai ar pirkstu telefonā būtu kur ietrāpīt, bet vienalga uz liela monitora mazo burtiņu un tukšo laukumu attiecība izskatās drausmīgi.

    19.07.2021 10:30
    Reply to  Ansis

    Sveiks Ansi, paldies par viedokli. Portālā datus un dinamiskos grafikus katrs lietotājs var individuāli pievienojot un izkārtojot desmitiem dažādus datu griezumus un minētā “tukšo” laukumu attiecībā samazināsies. Ilustrācijās attēlota neliela daļa no datiem. T.sk. pārraugot ikdienā klientu darījumu plūsmas no mob.ierīcēm, datu analītika ērti pārskatāma. Piekrītu, paplašinot funkcionalitāti, par dizainu un datu pārskatāmību ir jādomā.

    Reklāma