Varētu teikt, ka mūsdienu spožums un posts sociālajos tīklos ir foto un video rediģēšana ar mērķi padarīt tos acij tīkamākus, piesaistīt jaunus sekotājus vai radīt labāku mārketinga kampaņu. Tā ir šī brīža sociālo tīklu realitāte, kurai Norvēģija vēlas stāties pretī. Valstī stājas spēkā Mārketinga likuma grozījumi, kuri paredz, ka influenceriem, viedokļa ietekmētājiem ir aizliegts dalīties ar pārveidotām sava ķermeņa fotogrāfijām, nenorādot, ka tās ir rediģētas.
Saskaņā ar Norvēģijas Bērnu un ģimenes lietu ministrijas veiktajiem grozījumiem reklāmieraksti, kuros ir izmainīts ķermeņa lielums, forma, āda utml., būs jāmarķē ar standartizētu etiķeti. Šīs izmaiņas īpaši ietekmēs slavenības un influencerus. Jaunie noteikumi varētu attiekties uz attēliem, kuros izmainītas ne tikai ķermeņa formas, bet arī uzlikti filtri. Tie, kuri šīs izmaiņas neievēros, maksās naudas sodu vai īpašos gadījumos pat dabūs sēdēt aiz restēm.
Lai arī nodomi ir visai skaidri, tos izpildīt varētu būt sarežģītāk. Pirmkārt, ne vienmēr ir tik viegli pateikt, kurš attēls ir rediģēts un kurš nav. Otrkārt, nav skaidrs, vai apgaismojuma un piesātinājuma pielāgošana fotogrāfijās tiks uzskatīta par pārkāpumu. Šie abi paņēmieni ir izplatīti attēlu uzlabošanā, taču dažkārt mārketinga ierakstos tā var būt nepieciešamība, nevis tikai kaprīze.
Tā kā šie noteikumi attiecas tikai uz Norvēģijā esošajiem, norvēģu lietotāji sociālajos tīklos joprojām varēs redzēt ārzemju inflenceru un slavenību rediģētos ierakstus.
Pasaule arvien vairāk iet sviestā, citu komentāru man nav..
Nekas neiet sviestā, tieši otrādi atgriežas realitātē. Fotogrāfija ir tā pārveidota, ka uz ielas pat neatpazīs, un visi domā, ka tas “skaistums”un uzlabojumi ir pateicoties veselīgam dzīvesveidam, kosmētikai, kas tiek reklamēta u.c.
kapec nevar ielikt like un dislike??
cenzūra?
Kur ielikt?
Būtu labāk noteikuši, ka burgerim ēstuvē ir jābūt tik pat smukam, kā uz reklāmas plakāta! :)
Maķītī burgers nav pat attāli līdzīgs tam, ko reklamē.
Tu jau arī dzīvē neizskaties kā Facebook profila foto :)
Šādu epizodi atminos no filmas The Heat ar Maiklu Duglasu, ja nemaldos. 😉
Adobe jau kkad rakstīja par šādu rīku kurš spēj atpazīt foto manipulacijas. Arī Kursors.lv manšķiet bija raksts par šo:
https://blog.adobe.com/en/2019/06/14/adobe-research-and-uc-berkeley-detecting-facial-manipulations-in-adobe-photoshop.html#gs.5191vk