Reklāma

Norvēģija stingri ierobežos rediģētu fotogrāfiju publicēšanu sociālajos tīklos

Jaunākie raksti

Izveidota bezmaksas tālmācības programma sabiedrības digitālo prasmju pilnveidei

Digitālā transformācija, e-pakalpojumi, jauno tehnoloģiju iespējas – mūsdienu realitāte ir aizraujoša, bet prasa arī atbilstošas prasmes. Vides aizsardzības un...

Latvijā sāks darbību pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma

Apvienojoties jauniem uzņēmējiem, Latvijā izveidota pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE, kas savu darbību uzsāks šī gada 1....

Samsung piedāvā patērētājiem personalizēt sadzīves tehnikas ierīču dizainu un pielāgot funkcijas

Uzņēmums Samsung Electronics Co., Ltd. ir paplašinājis Bespoke sadzīves tehnikas ierīču  konceptu, ļaujot patērētājiem pielāgot un personalizēt vēl plašāku...

Eleport uzstāda pirmo elektroauto uzlādes staciju Jūrmalā

Elektroauto uzlādes tīkls Eleport uzstāda savu pirmo uzlādes staciju Jūrmalā. Jaunā uzlādes stacija nodrošina uzlādi diviem elektroauto vienlaicīgi un...

Hyundai un Kia birojos Vācijā veiktas kratīšanas aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem

Vācijas varasiestādes veikušas kratīšanas vairākos Hyundai un Kia birojos. Korejiešu autoražotāji tiek turēti aizdomās par krāpšanos ar dīzeļauto izmešiem...

Varētu teikt, ka mūsdienu spožums un posts sociālajos tīklos ir foto un video rediģēšana ar mērķi padarīt tos acij tīkamākus, piesaistīt jaunus sekotājus vai radīt labāku mārketinga kampaņu. Tā ir šī brīža sociālo tīklu realitāte, kurai Norvēģija vēlas stāties pretī. Valstī stājas spēkā Mārketinga likuma grozījumi, kuri paredz, ka influenceriem, viedokļa ietekmētājiem ir aizliegts dalīties ar pārveidotām sava ķermeņa fotogrāfijām, nenorādot, ka tās ir rediģētas.

Saskaņā ar Norvēģijas Bērnu un ģimenes lietu ministrijas veiktajiem grozījumiem reklāmieraksti, kuros ir izmainīts ķermeņa lielums, forma, āda utml., būs jāmarķē ar standartizētu etiķeti. Šīs izmaiņas īpaši ietekmēs slavenības un influencerus. Jaunie noteikumi varētu attiekties uz attēliem, kuros izmainītas ne tikai ķermeņa formas, bet arī uzlikti filtri. Tie, kuri šīs izmaiņas neievēros, maksās naudas sodu vai īpašos gadījumos pat dabūs sēdēt aiz restēm.

Lai arī nodomi ir visai skaidri, tos izpildīt varētu būt sarežģītāk. Pirmkārt, ne vienmēr ir tik viegli pateikt, kurš attēls ir rediģēts un kurš nav. Otrkārt, nav skaidrs, vai apgaismojuma un piesātinājuma pielāgošana fotogrāfijās tiks uzskatīta par pārkāpumu. Šie abi paņēmieni ir izplatīti attēlu uzlabošanā, taču dažkārt mārketinga ierakstos tā var būt nepieciešamība, nevis tikai kaprīze.

Tā kā šie noteikumi attiecas tikai uz Norvēģijā esošajiem, norvēģu lietotāji sociālajos tīklos joprojām varēs redzēt ārzemju inflenceru un slavenību rediģētos ierakstus.

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Lietotajs
04.07.2021 14:02

Pasaule arvien vairāk iet sviestā, citu komentāru man nav..

Andis
04.07.2021 15:02

Nekas neiet sviestā, tieši otrādi atgriežas realitātē. Fotogrāfija ir tā pārveidota, ka uz ielas pat neatpazīs, un visi domā, ka tas “skaistums”un uzlabojumi ir pateicoties veselīgam dzīvesveidam, kosmētikai, kas tiek reklamēta u.c.

Edgars
04.07.2021 17:12

kapec nevar ielikt like un dislike??
cenzūra?

Kursors.lv
04.07.2021 17:15
Reply to  Edgars

Kur ielikt?

Skābene
05.07.2021 09:28

Būtu labāk noteikuši, ka burgerim ēstuvē ir jābūt tik pat smukam, kā uz reklāmas plakāta! :)
Maķītī burgers nav pat attāli līdzīgs tam, ko reklamē.

Krotow
05.07.2021 12:37
Reply to  Skābene

Tu jau arī dzīvē neizskaties kā Facebook profila foto :)

Eggy Mega
05.07.2021 13:08
Reply to  Skābene

Šādu epizodi atminos no filmas The Heat ar Maiklu Duglasu, ja nemaldos. 😉

shopPoto
05.07.2021 14:24

Adobe jau kkad rakstīja par šādu rīku kurš spēj atpazīt foto manipulacijas. Arī Kursors.lv manšķiet bija raksts par šo:
https://blog.adobe.com/en/2019/06/14/adobe-research-and-uc-berkeley-detecting-facial-manipulations-in-adobe-photoshop.html#gs.5191vk

Reklāma