Japāņu autoražotājs “Toyota” turpina pieturēties pie sava iepriekš uzņemtā kursa, proti, “Toyota” uzskata, ka ar baterijām darbināmie elektroauto nav vienīgais ceļš nākotnē, lai kā to vēlētos elektroauto fanāti. Uzņēmuma vadība uzskata, ka dažāda veida hibrīdi, kā arī mašīnas ar ūdeņraža degvielas šūnām būs konkurētspējīgas vēl vismaz 30 gadus.
Jau daudzus gadus “Toyota” investējusi ūdeņraža tehnoloģiju attīstībā, kā arī strādājusi pie hibrīdiem, vairāk vai mazāk ignorējot klasisko elektroauto segmentu. “Toyota” nostāja pēdējo pāris gadu laikā gan mainījusies un autoražotājs strādā pie mašīnām, kuras uz priekšu kustinās baterijās uzkrātā elektrība, vienlaikus turpinot darbu pie ūdeņraža tehnoloģiju attīstības.
Viens no autoražotāja vadītājiem Šigeki Taraši konferences zvana laikā ar investoriem norādījis, ka hibrīdtehnoloģijas, ūdeņradis un cita veida pārvietošanās tehnoloģijas turpmāko 30 gadu laikā turpinās konkurēt savā starpā, tādējādi autoražotājiem paverot dažādus attīstības ceļus. Tuvāko pāris gadu laikā “Toyota” gan prezentēs vairākus pilnībā elektriskus modeļus, cenšoties neatpalikt no pārējās autobūves.
Šobrīd izskatās, ka labi ja pēc 30 gadiem Toyota Mirai maksās adekvātu cenu, nevis kosmos kā tagad. Arī uzpilde ir pamatīgibdārga un ļoti nepieejama.
Bet elektroauto pēc 30 gadiem jau brauks 1500km, un maksas kā benzīna dzinēji vai pat lētāk.
Tā kā Toyota Mirai šobrīd nevienam nav vajadzīgs dēļ cenas, bet pēc 30 gadiem arī nebūs vajadzīgs, jo elektroauto visu nepieciešamo nodrošinās.
Toyota Mirai bija jāparādās 30 gadus atpakaļ, lai ieņemtu dīzeļu vietu, tad vēl varētu konkurēt ar elektroauto, bet tagad jau ir nereāli konkurēt ar elektroauto.
Toyota Mirai-Kodak.
Autotransporta funkcijas ir dažādas un tam piemērotākās tehnoloģijas arī. Ne visiem gadījumiem elektroauto būs piemērotākais. Uzskatu, ka ūdeņraža tehnoloģijai ir nākotne līdzās elektro un iespējams vēl citām nākotnes tehnoloģijām
H2 būs nišas pielieotjumi – smagais transports, kuģi, iespējams, lidmašīnas. Personīgajā transportā tas ir galīgi garām un nekad neaizies meinstrīmā. Tāpat kā nav vajadzīgi 1500 km range EV…
Varbūt kādam pietiek 100 vai 200 km ar vienu uzlādi. Man nē. Man vajag 1500km.
Kas ir mainstrīms?
No tiem 1500km trešdaļa aizies apkurei vai kondicionierim, pārējais ir tas pat kas ar benzīna dzinēju, reti kurš pilda pilnu bāku, ielej pa 20 eur un tad atkal tāpat.
Psiholoģisks moments turi bākā degvielu 200-300km, bet zini ka jebkura bridi vari piepildīt līdz kakliņam un braukt 1000km vai vairāk.
Vēl jo vairāk! Ja daļa aizies apkurei, cik paliks braukšanai? Un es nevaru atļauties darba laikā lādēt aķķi. Darbs jādara. Un jālādē kkad tad, kad tas man netraucē un pa saakarīgu tarifu. Un jā, bāku gandrīz vienmēr leju pilnu, lai tam mazāk jātērē laiks. Un ne statoilā, kur nav iespējams norēķināties par degvielu, jo tur nemitīgi kko cep, vāra, sazin ko dara, tikai netirgo degvielu…
Kad sāks konkurēt, pamodiniet