Web Analytics
More
    Reklāma

    Pētījums: Tikai “Volkswagen” un “Volvo” dara pietiekoši, lai elektrificētu savas mašīnas

    Jaunākie raksti

    Nevalstiskā organizācija “Eiropas federācija transportam un videi” (European Federation for Transport and Environment) paziņojusi, ka tikai “Volkswagen” un “Volvo” šobrīd dara pietiekoši, lai sasniegtu nospraustos mērķus un elektrificētu savu piedāvājumu. Organizācija norāda, ka abiem autoražotājiem ir agresīva un pamatota stratēģija, kā tie plāno atteikties no benzīna un dīzeļa lietošanas.

    Lai gan vairāki citi autoražotāji nosprauduši konkrētu laiku, kad tie pilnībā atteiksies no iekšdedzes dzinējiem, to piedāvātās stratēģijas organizāciju nav pārliecinājušas. Piemēram, “Ford” Eiropā līdz 2030. gadam plānojis atteikties no iekšdedzes dzinējiem, bet ražotājam pietrūkst “robusta plāna, kā to izdarīt”.

    Kritiku izpelnījušies vairāki premium klases autoražotāji, tostarp, “BMW”, “Mercedes”, “Jaguar Land Rover”. Pētījuma veidotāji raksta, ka šiem ražotājiem nav publiski izziņotu mērķu atteikties no iekšdedzes dzinējiem, kā arī nav reālas stratēģijas, kā pāriet uz elektrību, ko gan visu trīs uzņēmumu vadības varētu ievērojami apšaubīt.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    28 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    BTR
    17.06.2021 11:55

    Nu te būtu jābūt citai nokaņai tekstos. Tikai Volvo un VW ir gatavi māti zemi un planētu sagandēt vēl vairāk, tāpēc izvirzījušies līderos pasaules piesārņošanā.

    AC/DC
    17.06.2021 13:55
    Reply to  BTR

    Nebūtu slikti, ja varētu arī objektìvi pamatot savus apgalvojumus…

    Edgars
    17.06.2021 14:09
    Reply to  AC/DC

    Un kā tu domā, kapēc pusvadītājus un baterijas šiem “ekoloģiskajiem” izstrādājumiem neražo attīstītajās valstīs.

    Elektriķis
    17.06.2021 14:22
    Reply to  Edgars

    Ķīna nav attīstīta valsts??? Vispār jau akumulatorus ražo gan ASV, gan būvē milzu rūpnīcas ES.

    BTR
    17.06.2021 14:39
    Reply to  Edgars

    Tieši tā, vietās kur pasaulei iegūst materiāli bateriju ražošanai cilvēki mirst jo darbs ir kaitīgs un tajās un to tuvumā zemes nav lietojamas , jo ir pilnībā saindētas, tur netikai nevar kko audzēt, bet arī tuvumā lietot ūdeni. Tos darbus būtu jāveic aizsargtērpos, bet par melnīšu veselību visiem nospļauties, un to kā tie sagandē veselību arī bērni. Bet tici man, “zaļajiem” par nospļauties :)

    AC/DC
    17.06.2021 22:03
    Reply to  BTR

    Iesaku painteresēties kā iegūst baterijās izmantojamos minerālus un vai gadījumā daļu no tiem neizmanto arī naftas industrija… Lai kā arī Tu to nevēlētos, ar roku darbu tur ne vella nevar panākt. Jā, tāds ir, bet tā ir neliela daļa kopējās masas. Un kāpēc Tu iedomājies, ka natas ieguve, transports un pārstrāde ir tik nevainīga. Kaut kā jau aizmirsušās Exxon Valdez un Meksikas līča avārijas ar naftas noplūdēm?

    BTR
    18.06.2021 18:19
    Reply to  AC/DC

    Esmu minējis, ka ir nekaitīgi vai nevainīgi? Ļoti labi zinu kā iegūst un kādas tas rada sekas. Ou Meksikas līcis cik mīļš arguments no zaļajiem. Piedāvājums Tev es varu pabradāt un izvārtīties tādā meksikas līcī vai esi gatavs 30 sekundes apčamdīt zaļo enerģiju Černobiļas ziloņa kāju? Ja spēsi to izdarīt piekritīsi, ka nafta ir slikta.

    Tev un Tev līdzīgajiem, esmu par zaļu enerģiju, kura tiešām ir zaļa un tikai tad, ja tā reāli kopumā būs mazāk kaitīga dabai, cilvēkiem un zemei. Šobrīd iet lieli centieni sadalot varu, nafiniekus nost zaļos iekšā, tikai mīļie jaukie zaļie, viņiem ir nospļauties par veselību un labumu, bet tiek lobētas savas intereses.

    Vai arī tiešām domā Vācija, Francija utt.tā pat vien iegūda Ukrainā miljardus? Un tāpat vien radioktīvos atkritumus rok ārā no savām sāls raktuvēm, kur jau tie tek lēnām zemē? Droši tāpēc ka tik zaļa enerģija bija ka negrib indēt savu zemi, pareizi?

    Edgars
    17.06.2021 14:13
    Reply to  AC/DC

    Kā arī iesaku reāli painteresēties par iespējām utilizēt ekoloģisko auto “ekoloģiskās” baterijas.

    Last edited 2 years ago by Edgars
    AC/DC
    17.06.2021 22:05
    Reply to  Edgars

    Nu, bateriju pārstrāde ir atrisināms jautājums (un nav tā, ka to nedara), kā arī tas teorētiski ir gandrīz pilnībā noslēdzams cikls. Turpretī sadedzinātos naftas barelus es gan nezinu kā varētu pārstrādāt atpakaļ naftā…

    BTR
    18.06.2021 18:21
    Reply to  AC/DC

    Jautājums nav atrisināts, nemaldini. Ja visus fuel auto nomainītu uz baterijām, tā būtu mega problēma pārstrādei.

    BTR
    17.06.2021 14:26
    Reply to  AC/DC

    Ļoti vienkārši vari pierādīt savas zaļās enerģijas zaļumu, Dodies uz Ukrainu, vieta Černobiļa, un uz 30 sekundēm, pat 15 sekundēm pieskaries slavenajai ziloņa kājai (zaļās enerģijas sastāvdaļai) un savās pēdējās sekundēs Tu sapratīsi savas “zaļās” enerģijas spēku, izbaudi to ;). Ja interesētos, tad zinātu par ko runāju. Tad iesaku paskatīties uz dažu slimību uzplaiksnījumu pēc Černobiļas avārijas un cik lielas sekas ir tagad no tā visa pasaulē un kā piedrazota zeme ar bunkurem kuri varēs pastāvēt 50-100-200 gadus, taču vielas tajās arī pēc 500 gadiem būs nāvīgas.

    AC/DC
    17.06.2021 22:07
    Reply to  BTR

    Atomenerģija ir tikai 10% no kopējās bilances.Un neviens nemēģina pārliecināt, ka visa elektroenerģijas ieguve jāpārliek uz atomu. Ja neesi pamanījis, atjaunīgo energoresursu ieguve ir straujāk augošā enerģētkas nozare ar lielāko cenas kritumu.

    BTR
    18.06.2021 18:24
    Reply to  AC/DC

    Tātad atjaunotā enerģija atrisina problēmas, ka stacijas turpina būvēt, ka zemē rok un rok un ir sarakts vismaz 20 pāaudzēm atkritumu zemē. Interesanti argumenti.

    Laikam palaid garam domu, ka enerģiju lai iegūtu planētu piemēslo vēl vairāk nekā degvielas auto. Nav runa tikai par ātomenerģiju, bet to, kā vispār iegust enerģiju :) un to ka šī elektro auto misija ir kopumā kaitīgāka. Tieši par to iet runa. Ir izdomāti un izgudroti dzinēji gan uz gaisa, gan ūdens utt.entie varianti, kas ir nekaitīgāki.

    AC/DC
    19.06.2021 00:13
    Reply to  BTR

    :Facepalm: Par kādem gaisa un ūdens dzinējiem Tu te runā? Lai kā tas daudziem nepatiktu, bateriju EV ir energoefektīvākais transporta veids, ko iespējams ieviest neliea un vidēja izmēra transportlīdzekļas. H2 un viss pārējais ir daudz daudz neefektīvāks gan ekoloģijas, gan energoefektivitātes ziņā.

    BTR
    19.06.2021 15:18
    Reply to  AC/DC

    Acīmredzot esi vāji zinošs šajās tehnoloģijās. Facepalm ir tikai Tev. Itālijā jau vairākus gadus notiek eksperimenti ar nelieliem auto, kuri darbojās uz gaisa. Zinējā ir divi cilindri tikai. Diezgan uzjautrinoši ka par to neesi lietas kursā.

    Elektriķis
    17.06.2021 14:19
    Reply to  BTR

    Tu domā, ka māte Zeme jāattīra no naftas, to pumpējot ārā un dedzinot?

    Last edited 2 years ago by Elektriķis
    1102
    17.06.2021 14:24
    Reply to  Elektriķis

    nu jau tu piedāvā ietaupīt planētas saldūdens krājumus, pārejot uz alu un vīnu.
    bērniem un jauniešiem – bezalkoholisko.

    BTR
    17.06.2021 14:56
    Reply to  1102

    Labi pateikts :D

    BTR
    17.06.2021 14:32
    Reply to  Elektriķis

    Mātei zemei, no tās pumpējot naftu un gāzi, rokot ogles nodaram mazāk sliktu nekā to ko izdara radioktīvie atkritumi, kurus nav iespējams likvidēt, cik to saraktu zemē, nogremdēti ūdens krātuvēs u.t.t.

    Ja nu argumenti šādi neder paņem pieskaries naftas 1000 litru mucai kvai atvērtai, pastāvi minūti, un to pašu izdari ie manis minētās černobiļas “ziloņa” kājas tikai 30s. paprovē pēc tām uzrakstīt komentāru, ja paspēsi..

    Dezinot naftu, ogles, gāzi, nenoliedzami kopumā mēs kaitējam dabai, taču bateriju ražošana, utilizēšana, elektro auto ražosana ir kaitīgāka par iepriekš minēto. Tāpat iesaku paskatīties kur lielāko elektrības ražošanu saražo (gāze, nafta, ogles).
    Tas nozīmē, ja šobrīd ar vienu klikšķi visus degvielas auto nomainītu uz elektro, jaudas ogles, gāzes, naftas, ātomenerģijas ražošanai desmitkāršosies.

    Esmu par to, lai zaļa enerģija tik tiešām ir zaļa, ie paši ūdeņraža auto ir mazāk kaitīgi nekā elektro auto un viss ar tiem saistītais.

    Elektriķis
    17.06.2021 16:19
    Reply to  BTR

    Tieši rīt man sāks uzstādīt 10kW saules paneļus. Pieņemu ka drusciņ pielikšu savu devumu, lai vismaz manis dēļ nebūtu jābūvē Tevis pieminētā AES. Ko Tu labu esi izdarījis mātes Zemes labā?

    1102
    17.06.2021 16:49
    Reply to  Elektriķis

    mans ieguldījums – nenopirku plazmas tv, lādējamo auto)
    lietoju veco monitoru, nepērkot jaunu, kas ēstu mazliet mazāk, bet ražošanas pēda nogalinātu visu ieguvumu.

    atcerējos – jāatkausē saldētava.

    BTR
    17.06.2021 18:32
    Reply to  Elektriķis

    Nu pirmkārt nepērku elektroauto, lai an to varu atļauties. Nepērku visādus elektroskūterus un skrejriteņus. Man no sirds prieks, ka esi tāds varonis un uzstādi saules paneļus. Man lauku īpašumā un privātmājā saules paneļi ir uzstādīti jau astoņus gadus. Tāpat projekta ietvaros esam āfrikā uzbūvējuši tīra ūdens krātuvi un pārstrādi prikš dzeramā ūdens, pārstrādājam arī atkritumus arī plastmasu un cenšamies attīrīt dabu eiropā un arī Latvijā. Bet kā noprotu , Tu, protams esi paveicis krietni vairāk.

    Elektriķis
    17.06.2021 19:42
    Reply to  BTR

    Ko nu, ko nu…Tu esi monstrāls dabas draugs:)
    Ja katrā vietā, pie mājas būtu saules paneļi, tas būtu milzu atspaids elektroapgādei. Un te mēs plūstoši pārejam pie enerģijas uzkrāšanas, kurai labi noder pat lietoti e-auto akumulatori. Arī Tevis pieminētajā Āfrikā tāds risinājums būtu pats labākais.
    Diez vai H2 tehnoloģijas šādam pielietojumam tik drīz būs tautai pieejamas.

    BTR
    18.06.2021 18:29
    Reply to  Elektriķis

    Zin es sevi nesauktu par monstruālu dabas draugu, arī neuzskatu sevi par tādu. Tu jautāji, es atbildēju.

    Āfrikā darbojāmies projekta ietvaros bija iespēja palīdzēt un iesaistīties un izdarījām to, tā nebija tikai mana nauda, bet arī partneru no Austrijas. Un vēlvairāku cilvēku/uzņēmumu iesaiste. Tas nav nekāds lielais varoņdarbs. Saules paneļiem tur nav ne vainas (piekrītu, ka viņiem tā būtu laba alternatīva), taču konkrēti bija uzstādīti nelieli vējaģenerātori, kas nelielā ciematā mājām nodrošināja elektrību. Jo daudzi tur dzīvo tumsa, pavisam nopietni

    H2 tehnoloģijas pagaidām ir padārgas, taču tām ir nākotne, ja vien lielie kungi kuri bīda “zaļo elektro auto” ideju neuzvarēs visā šajā.

    Elektriķis
    18.06.2021 20:31
    Reply to  BTR

    “Lielo kungu” vietā man arī velk uz akumulatoru tehnoloģiju, jo tā pagaidām ir divas reizes efektīvāka. Gan jau ka nevis kādi mistiski kungi, bet tirgus atrisinās šo izvēli.
    Pavisam jocīgi būtu tagadējā situācijā izlemt ka H2 ir vienīgā alternatīva naftas dedzināšanai. Arī tad, ja brauc ar vienīgo H2 auto, visticamāk turpini lietot naftu.

    Valdis
    17.06.2021 23:18

    Mēroties ar krāniem, tik tālu jau neaizdomājāties iemeslu kāpēc politikas zaļais kurss ir ar tādu ievirzi kādu ir. Kāds ir virsmērķis? Kādas ir pieejamās tehnoloģijas to panākt? Kāpēc nafta ar to neiet kopā? Neiaizmirstiet arī to Āfrikas uzparikti nodrošināt ar apkopi, korektu ekspluatāciju apmaksāt, lai nav tik uzcelts un atmests. Aizdomas ka tādi labie projekti izbeidzas tiklīdz neviens nepieskata.

    BTR
    18.06.2021 18:35
    Reply to  Valdis

    Tur jau tā sāls, ka daudzi nepadomā kāpēc tik ļoti bīda tieši ideju par elektroauto, cenšoties visiem citiem paiet garām. Tās ir milzīgas biznesa intereses, ietekmes sadalīšana u.t.t.
    Ja tas bija adresēts uz manīm, tad neviens nemēras krāniem, cilvēks jautāja, es atbildēju. Konkrētajā gadījumā gadus 5us vismaz apkopi tur noteikti nodrošinās, tā kā tur notiek darbība un ir apmācīts personāls.
    Ar labajiem darbiem diemžēl tik tiešām reizēm tā notiek, ir tādi gadījumi piedzīvoti, bet ne tik daudz saistīti ar apkopes nenodrošināšanu, kā ar elementāru vietējo kadru :D uzdarbošanos un demolēšanu vai vandālismu.

    Varētu jau gan es, gan citi labas lietas darīt vairāk, bet nu to līdzekļu cik ir tik ir.

    Valdis
    22.06.2021 00:51
    Reply to  BTR

    Jā, mierā. Es te vienkārši izkaitinājos, ka piesārņo publisko diskusiju sadaļu. It kā argumentē, bet neko lietderīgu nepasaka. Man interesētu, ja man piedāvātu te palasīt kādu empīrisku materiālu, kas dotu pamatu viedokļa veidošanai par elektroauto. Savādāk tāda plika runa. Pats neinteresējos, jo skaidrs ir tas, ka galvenais šobrīd ir mazināt SEG emisijas, un fokuss ir uz to. Faktiski jau tagad gaisā ir tik daudz, ka tas jau apdraud -2 C mērķa izpildi, ņemot vērā visus GWP. Tas pēc tiem modeļiem pec kuriem rēķina. Attiecīgi skaidrs, ka tagad neviens plaši nedomā par ektroauto negatīvo pusi. Turklāt tāda Tesla, ja dzirdēju pareizi, ir bijis super nerentabls uzņēmums, akciju vertība ir pilnīgs FOMO, kas uzpūties no faktiski valdību subsīdijām. Ar visu to Teslas PE tāpat kosmosā. Notiek procesu pārmaiņas, beidzot sāk nospiest naftu, bet nu, ka atkal citas sekas nesākas.

    Reklāma