“Volkswagen” koncernu turpina vajāt kārtējās likstas – šoreiz kāds sadarbības partneris Ziemeļamerikā, kuru izmanto “Volkswagen” un “Audi”, kā arī daļa šo zīmolu dīleru, nav nodrošinājis pienācīgu aizsardzību klientu datiem, tāpēc noplūduši apmēram 3,3 miljonu klientu datu. Autoražotāji datus ievākuši pārdošanas un mārketinga aktivitāšu vajadzībām.
Lielākā daļa noplūdušās informācijas ir cilvēku vārdi, telefona numuri, dzīvesvietu vai darbavietu adreses, e-pasti, tomēr par aptuveni 90 tūkstošiem klientu Ziemeļamerikā noplūdusi papildus informācija, piemēram, autovadītāja apliecības numurs, dzimšanas dati, iespējas saņemt līzingu un cita sensitīva informācija. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters, lielākā daļa skarto klientu ir “Audi” pircēji, tomēr nav zināms, kuru modeļu klienti šajā datu noplūdē ir visvairāk skarti.
Oficiāli izplatītajā paziņojumā “Audi” pārstāvji norāda, ka datu aizsardzība tiek uztverta ļoti nopietni, tāpēc autoražotājs sazinājies gan ar tiesībsargājošajām iestādēm, gan regulatoriem. Šobrīd norit darbs ar speciālistiem, lai rastu labāko risinājumu situācijai.
Abi autoražotāji aicinājuši savus klientus pastiprināti pievērst uzmanību ienākošajiem e-pastiem, kuros varētu tikt pieprasīta kāda informācija. Tāpat ražotāji ziņo, ka tiek veikti nepieciešamie darbi, lai novērstu identitātes zādzības mēģinājumus un krāpšanu, lietojot noplūdušos datus.
Lūk kāpēc GDPR tika izgudrots, lai visādi mikumekas nevāktu un neglabātu pilnīgi visu klientu informāciju, pat ja tā viņiem nafig nav vajadzīga.
Bet pašam tautasvāgenam vajadzētu kādu sodiņu, par to ka izvēlējās sadarbības partneri nepārliecinoties par tā drošības spējām.
Ja tās ir tikai ASV fiziskas personas, tad tas nevienu nesatrauc. Tur ir publiska pieeja pat sensitīviem datiem GDPR izpratnē.
par miljoniem klientu
ps kad jūsu bērni ies skolā un brangi mācīsies, jūs arī sāksiet ievērot, ka vairums cilvēku runā un raksta ar sākumskolēna kļūdām.
par miljoniem klientu – tieši tā!