Reklāma

Starptautiskais valūtas fonds norāda, ka Norvēģijai būtu jāiekasē nodokļi no elektroauto

Jaunākie raksti

Latviešu 3D fotonikas un optisko risinājumu uzņēmums “Lightspace Technologies” piesaistījis 800 000 eiro

Latviešu uzņēmumi jau daudzkārt pierādījuši, ka, ja ir vēlme, pacietība un labvēlīgi apstākļi, iespējams izlolot patiesi veiksmīgus uzņēmumus, arī...

Apple iPhone 13 apskats – nekas īsti jau nav mainījies, bet tomēr…

Vēl viens gads riņķī, un Apple atkal ir izlaidis atjauninātu un uzlabotu uzņēmuma galveno produktu - iPhone viedtālruni. Apple...

“Tele2” pieslēgumu skaits pārsniedzis 1 miljonu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada deviņos mēnešos palielinājies par 8,7%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu,...

Kopējais Tet grupas apgrozījums šogad audzis par 7%, eksports – par 37%

Šī gada deviņos mēnešos Tet grupas kopējais apgrozījums sasniedzis 174,6 miljonus eiro, augot par 7%, salīdzinot ar attiecīgo periodu...

Luminor uzņēmumiem turpmāk atvērs norēķinu kontus attālināti

Turpinot bankas pakalpojumu digitalizāciju un pielāgošanos ārkārtējās situācijas apstākļiem, sākot ar šī gada oktobri uzņēmēji varēs atvērt Luminor jaunu...

Starptautiskā valūtas fonda ekonomisti norādījuši, ka Norvēģijai būtu jāsāk iekasēt nodokļi vismaz par dārgākajām elektriskajām mašīnām, lai samazinātu slogu valsts ekonomikai, ko rada valsts dāsnā atbalsta sistēma elektroauto iegādei.

Ja norvēģi tiešām izšķirsies par šādu soli, tad nodokļi būs jāmaksā, piemēram, “Porsche” un “Jaguar” elektrisko modeļu īpašniekiem, kā arī dārgāko “Tesla”, “Audi” un “Mercedes” modeļu pircējiem.

Norvēģija cer kļūt par pirmo valsti pasaulē, kur pilnībā tiks aizliegta ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu auto tirdzniecība, līdz tam nonākot 2025. gadā. Lai cilvēkus pamudinātu iegādāties elektroauto, šīs mašīnas atbrīvotas no visiem nodokļiem, kurus maksā ar iekšdedzes dzinējiem aprīkoto auto īpašnieki, turklāt benzīna vai dīzeļa mašīnu pircējiem ar nodokļu politiku tiek ievērojami kāpināta auto cena. Tomēr šādai nodokļu politikai ir sava cena – aplēses liecina, ka valsts tikai pagājušajā gadā vien nodokļu ieņēmumos šādā veidā zaudēja apmēram 2 miljardus eiro.

Norvēģija šobrīd ir tālu priekšā jebkurai citai valstij pārejā uz elektroauto – pērn 54 procenti valstī pārdoto mašīnu bija darbināmas tikai ar elektrību. Viens no valūtas fonda piedāvājumiem ir piedāvāt samaksu par benzīna/dīzeļa mašīnas utilizēšanu, ja auto tiek aizvietots ar elektroauto. Tāpat ieteikts palielināt nodokļus mašīnām, kas izraisa piesārņojumu.

Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Norvēģija samērā mierīgi varēja iztikt arī bez auto nodokļa atcelšanas, būtu pieticis ar līdzfinansējumu iegādājot pirmo EV un atlaidēm lādēšanai, vienlaicīgi palielinot degvielauto uzturēšanas izmaksas. Protams, mēs varam skumt kopā ar 80K+ auto īpašniekiem par nodokli, tas noteikti būs šausmīgs trieciens viņu budžetam.

Ziemas riepām vairs nepietiks.

liecies mierā, tie kas taupa uz riepām, nepērk elektokārus

Ja runa ir par kādu smidzināšanu tad lielākā daļa ir dabas draugi, taču tajā pat laikā “ekoloģiskie” un elpu aizraujošie dīzelīši patīk lielākajai daļai. 🤔

“Sliktie” dīzelīši ir apmēram tikpat kaitīgi un neekoloģiski kā “zaļie” elektroauto.

Varbūt ir jābeidz savi mānīt un pavērot melno ielu gaisā pēc pāris dīzelīšu starta pie kārtējā luksafora?

Vasarā paelpo ekoloģisko dīzelīšu purkšķus Rīgas centrā pie Brīvības un Stabu ielas. Ja izdzīvosi, pastāstīsi, kā bija.

un 10 litrus benzīna ēdoša džipa smaka ir dievīga

Tas pats jau sagaida arī visus pašmāju EV braucējus. Transportlīdzekļu un akcīzes nodokļiem nav nekāda sakara ar zaļumu, tas ir budžeta ieņēmumu jautājums un agri vai vēlu burkānu nomainīs ar pātagu.

nepareiza analoģija, te vietā būtu teikt, ka burkānu nomainīs pret sakām.

Vienkārši noņems burkānu. Pātaga nekur nav pazudusi. Būs arī nodeva elektrībai. Gāzei jau pielika.

Reklāma
Reklāma