Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar kampaņu “Viltotā realitāte – online realitāte” aicina iedzīvotājus neiegādāties viltotas preces internetā

    Jaunākie raksti

    Patentu valde sadarbībā ar Tieslietu ministriju, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas pārvaldi, Valsts policiju un Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) trešdien, 9.jūnijā, atklāja jau ceturto kampaņas “Viltotā realitāte” posmu, kur šoreiz iedzīvotāji tiek aicināti neiegādāties viltotas preces internetā jeb “Viltotā realitāte – online realitāte”.

    “Previltojumu tēma tiek aktualizēta ne tikai Latvijā, bet visā Eiropas Savienībā. Ar Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja atbalstu pretviltošanas kampaņa šajās dienās tiek uzsākta visās dalībvalstīs,” saka Tieslietu ministrijas valsts sekretārs Raivis Kronbergs, “šī problēma īpaši aktuāla kļuva Covid-19 pandēmijas izraisīto ierobežojumu dēļ, kad bijām spiesti izmantot iepirkšanos internetā, kas kļuvusi par dzīves neatņemamu sastāvdaļu un paradumu.”

    Reklāma

    Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja veiktais pētījums “Eiropas pilsoņi un intelektuālais īpašums” pierāda, ka gandrīz katrs desmitais Eiropas iedzīvotājs jeb 9% ir bijuši maldināti, iegādājoties viltojumus, savukārt Latvijā par šāda nozieguma upuri kļuvuši 10% cilvēku. Vislielākais apkrāpto iedzīvotāju skaits ir Bulgārijā, kur ar šo problēmu saskārušies 19%, kam seko Rumānija ar 16% un Ungārija ar 15%. Savukārt Zviedrijā ir viszemākais rādītājs jeb maldināti bijuši vien 2% iedzīvotāju. Tāpat pētījumā noskaidrots, ka lielu skaitu jeb katru trešo Eiropas iedzīvotāju māc šaubas par to, vai viņi tiešsaistē ir iegādājušies orģinālu preci.

    “Viltojumu izplatītāji nereti atdarina vai kopē oriģinālo produktu izplatītāju interneta vai sociālo tīklu veikalu vai reklāmu izskatu, tādēļ patērētājiem jābūt īpaši uzmanīgiem, lai nekļūtu par viltotāju upuriem,” saka Patentu valdes direktora pienākumu izpildītāja Baiba Graube, “viltojumu lietošana nopietni apdraud gan mūsu, gan mūsu tuvinieku veselību un drošību. Tāpat viltotu preču iegāde grauj valsts ekonomiku, palielina bezdarbu, veicina cilvēku tirdzniecību, nodara kaitējumu videi un finansē terorismu.”

    Saskaņā ar Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja pētījumu viltojumi veido 6,8% no Eiropas Savienības importa jeb kopuma 121 miljardu eiro, un tie konstatēti ļoti dažādās nozarēs – kosmētika, rotaļlietas, vīns un dzērieni, elektronika, apģērbs un pat tik specifiska joma kā pesticīdi, kas var radīt nopietnu risku patērētāju veselībai un drošībai, jo īpaši pakļaujot viņus bīstamu ķīmisko vielu iedarbībai.

    “Veicot muitai uzticētos pienākumus intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzības jomā, pagājušajā gadā 258 gadījumos muitas amatpersonas atklāja 23 326 viltoto preču vienības. Savukārt šī gada pirmajos piecos mēnešos 165 gadījumos muitas amatpersonas ir atklājušas jau 122 856 viltoto preču vienības. 94% gadījumu viltotas preces šogad atklātas, veicot pasta sūtījumu kontroli, – tās ir preces, ko iedzīvotāji bija iegādājušies tiešsaistē un cerējuši saņemt savā sūtījumā,” saka VID Muitas pārvaldes direktora vietniece Sandra Kārkliņa-Ādmine.

    Aicinām ikvienu apmeklēt īpaši izveidotu tīmekļa vietni, kur apkopota informācija vienuviet www.viltotarealitate.lv.

    Tiešsaistes preses konferencē piedalījās Tieslietu ministrijas valsts sekretārs Raivis Kronbergs, Patentu valdes direktora pienākumu izpildītāja Baiba Graube, VID Muitas pārvaldes direktora vietniece Sandra Kārkliņa-Ādmine un PTAC Preču un pakalpojumu uzraudzības departamenta direktora vietnieks Ivars Jorniņš. Savukārt atpazīt viltotas preces tiešsaistē palīdzēja patentpilnvarniece, “Medita Law Firm Zaboliene and Partners” asociētā partnere Rūta Olmane.

    Kampaņu cikls “Viltotā realitāte” tika izveidots ar mērķi veicināt sabiedrības izpratni par intelektuālā īpašuma aizsardzības nepieciešamību, informējot sabiedrību par intelektuālā īpašuma tiesību pārkāpumiem un to radīto kaitējumu gan valsts ekonomikai un nodarbinātībai, gan arī veselībai un drošībai. Pirmā kampaņa ar devīzi “Īsts NAV viltots?” notika 2017. gadā, savukārt jau gadu vēlāk iedzīvotāji Ziemassvētkos tika aicināti iegādāties īstas dāvanas, kur sauklis bija “Viltotā realitāte”. Pērn rudenī Patentu valde ar sadarbības partneriem realizēja jau trešo kampaņas ciklu “Viltotā realitāte… joprojām realitāte”, lai aicinātu ikvienu nepirkt viltotus medikamentus, kosmētiku un rotaļlietas.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Hahaha
    10.06.2021 10:36

    A priekš kam pārmaksāt par brendu, ja tā viltotā prece tiešām ir kvalitatīva? Ja šādi turpināsim, tad pēc dažiem gadiem preces drīkstēs ražot un pārdot tikai X ražotāji, un pārējo uzskatīs par viltojumu.

    Ja nopērku kaut kādu štruntu 10x lētāk un mani apmierina kvalitāte, tad es pat apzināti pērku lētāk. Arī dažādām elektronikas daļām OEM ir pārcenoti, brīžiem dārgāki komponenti par jaunas iekārtas vērtību. :D

    LAN
    10.06.2021 11:37
    Reply to  Hahaha

    Pievienojos. Right to repair neesamība, planned obsolescence, detaļu NEpieejamība un atbalsts kaut kā neiet kopā ar zaļo kursu. 🤔

    Kursors.lv
    10.06.2021 11:39
    Reply to  LAN

    Viena lieta ir vienkārši kvalitatīvi alternatīvi produkti, bet kas pavisam cits – esošu produktu brutālas kopijas. Tas pats Adibos piemērs, kas redzams raksta titulbildē.

    Kārlis
    10.06.2021 16:18

    atceros laikus, kad centrāltirgū bija panasonix.
    ja vēl tā kopija/viltojums būtu kautcik kvalitatīvs …
    bet tā pārsvarā tas ir aļika līmenis.

    10.06.2021 17:04

    tieši gribēju uzjautāt vai tā ir ar PR atsūtīta bilde, jo tā neatbilst kampaņas kritērijiem. Adibos ir patstāvīgs un neatkarīgs brends, kurš acīmredzami atšķiras no Adidas. par viltojumu uzskatāmi tikai tādi produkti, kuri kopē arī nosaukumu un/vai logo.

    Kursors.lv
    10.06.2021 17:07
    Reply to  digitalk

    Tu taču āksties?

    10.06.2021 17:33

    nē, tā varbūt ir pircēja maldināšana, bet ne viltojums. šādu preci muita nedrīkst konfiscēt un iznīcināt kā viltojumu, tā ir jāizsniedz pircējam. tu jau arī Kursorā apskatīji (sanāk reklamēji) MateBook X, kurš pēc skata ir tīrs Apple produkts, tikai logo cits.

    ps. smieklīgi, ka savā video kampaņas autori brīdina par nedrošiem interneta veikaliem, ja tiem netiek izmantots https protokols, bet vietne viltotarealitate.lv pati ir bez drošības sertifikāta un ar http — tātad tur uzdarbojas viltvārži, neticiet tai lapai! :D

    10.06.2021 18:35

    laikam sapratu — jēga pazudusi tulkojumā, ir divi legāli atšķirīgi termini “counterfeit” un “knockoff” (viltojums un pakaļdarinājums), bet EU un LV likumdošana nolēmusi tos nešķirot, un palikt zem viena jumtiņa.

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Amino
    11.06.2021 08:38
    Reply to  digitalk

    +100

    no name
    11.06.2021 00:20
    Reply to  Hahaha

    es iedomājos ja tu gribētu nopirkt amortizatorus firmas koni un tev teiktu – ņem šos desmitreiz lētākos jo tie tak ir tie paši
    domāju ar to ka mašīnu amortizatori neizturētu kritiku bet piemēram kedas vai trennūzenes varbūt

    Last edited 2 years ago by no name
    karlis
    03.07.2023 16:25
    Reply to  no name

    pieņemsim, ka runājam par ford (kas būtu tikai kā apstakļu sakritība, un nav nekāda sakara ar cienījamo auto būves ražotāju FORD), tad visi citi amortizatori, ko uzliec savam fordam ārpus dīlera, kā tavā piemērā koni; vai bilstein vai sash (iespējams, ka arī duracell), vai citi tikpat cienījami amortizatoru ražotāji, ir tikai īsto,vienīgo un pareizo ford amortizatoru pakaļdarinātāji un/vai viltotāji. nu atkarīgs no muitas darbinieka garastāvokļa.

    jocīgi, vai nē?

    no name
    11.06.2021 00:13

    aj es rekstītu āk urk ivsi ubrti asaminīit mievtā āk abibas?
    beigās ir abibas

    Last edited 2 years ago by no name
    Gints Gailiss
    11.06.2021 06:24

    Citādi nevar izpildīt izmešu kvotas!

    Reklāma