Reklāma

Ekspertu diskusija: aug pieprasījums pēc pakalpojumiem dažu klikšķu attālumā

Jaunākie raksti

Fintech uzņēmums “Wise” (“TransferWise”) plāno kļūt par publisku kompāniju

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Wise", kas agrāk bija pazīstams kā "TransferWise", nācis klajā ar paziņojumu, ka vēlas kļūt par publisku...

“Facebook” sākot ar 22. jūniju piedāvās publicēt arī podkāstus

Podkāsti jeb aplādes, jeb raidieraksti - kā katram tos labāk patīk saukt, īpaši pandēmijas laikā guvuši popularitāti klausītāju vidū....

“Canon” savos Ķīnas birojos izmanto kameras, kas ļauj ienākt tikai smaidīgiem darbiniekiem

Ir tāds teiciens, ka smaids rada smaidu, un šķiet, ka tehnoloģiju uzņēmums "Canon" tam ir pieķēries pārāk cieši. Kompānija...

“SpaceX” raķešu sistēmas “Starship” pirmais orbitālais lidojums tiks atlikts

Lai arī sākotnēji "SpaceX" savas "Starship" raķešu sistēmas, kurā ietilpst kosmosa kuģis “Starship” (upper stage) un pirmā posma raķete...

“Spotify” piesaka karu “Apple Podcasts” – iegādājas AI uzņēmumu “Podz”

Tieši pirms pāris dienām, 15. jūnijā, "Apple" oficiāli izlaida savu podkāstu abonēšanas platformu, sastādot nopietnu konkurenci "Spotify". "Spotify", jūtot,...

Digitālā transformācija ir process, kas mudina gan uzņēmējus, gan valsti pilnveidot savus digitālos pakalpojumus. Piemēram, uzņēmumiem atvērt kontu attālināti sāk piedāvāt banka Citadele, pircējiem iegādāties svaigākos pārtikas produktus attālināti no ražotāja, ko piedāvā Food Union, vai ikvienam valsts iedzīvotājam saņemt valsts atbalsta instrumentus biznesam vienuviet piedāvās topošajā interneta platformā www.business.gov.lv, diskusijā par uzņēmumu digitālo transformāciju pastāstīja Citadeles, Food Union un LIAA eksperti.

Pandēmijas ietekmē dažu mēnešu laikā tika sasniegts tāds e-komercijas apjoms, kuru līdz tam prognozēja sasniegt tikai ap 2026. gadu. Tas labi ilustrē kopējo nozares darba apjomu un iezīmē pozitīvu vektoru turpmākam progresam. Diskutējot par digitālās ekosistēmas attīstību, iezīmējās trīs galvenie izaicinājumi uzņēmumiem – uzņēmumu un valsts sektora pielāgošanās digitālajai transformācijai, efektivitāte un datos balstīta operatīva lēmumu pieņemšana.

“Salīdzinot ar pagājušā gada sākumu, maksājumu karšu maksājumi internetā pieauga par 51 % un maksājumi ar i-banku vai lietotni – 66 %. Klienti teju visus pakalpojumus vēlas saņemt attālināti, un Citadeles  uzdevums ir stiprināt uzņēmējus un nodrošināt viņus ar digitālajiem rīkiem, lai viņi var domāt tikai par sava biznesa attīstību. Esam radījuši digitālu ekosistēmu, kur mazie un vidēji uzņēmēji var  kļūt par bankas klientu un atvērt kontu attālināti, operatīvi saņemt POS terminālu un nepieciešamos e-komercijas rīkus, kas nozīmē, ka pāris stundu laredikā viņi var uzsākt savu digitālās uzņēmējdarbības ceļu. Iespēju atvērt kontu attālināti  izmantojuši jau vairāk nekā 100 uzņēmumi,” atklāja bankas Citadele valdes loceklis Vladislavs Mironovs.

Latvijas Investīciju Attīstības Aģentūra (LIAA) novērojusi, ka pēdējā gada laikā būtiski pieaudzis uzņēmēju pieprasījums pēc e-pakalpojumiem un digitālajiem rīkiem.

“Pandēmijas laikā LIAA visus pakalpojumus nodrošina attālināti, un šobrīd veidojam vienas pieturas aģentūru biznesa attīstībai Latvijā – business.gov.lv. Platforma testa režīmā būs pieejama no jūlija. Uzņēmumam precīzi aizpildot reģistrācijas anketas, tiks  atlasīta tam individuāli saistoša informācija. Tādā veidā vienuviet vai viena klikšķa attālumā būs pieejami visi valsts atbalsta instrumenti. Latvijā ir labi rādītāji par publisko pakalpojumu digitalizāciju un to savienojamību, taču uzņēmējdarbībā ir vieta progresam. Mums ir dažādi atbalsta rīki uzņēmējiem, kas mērķēti uz starptautiskās konkurētspējas veicināšanu un e-komerciju – sedzam izstāžu, konsultāciju, produktu sertifikācijas un arī mārketinga izdevumus,” atklāja LIAA direktora vietniece eksporta jautājumos Iveta Strupkāja.

“Šobrīd bez e-komercijas biznesā pastāvēt ir ārkārtīgi grūti, pat neiespējami, un ieguvēji būs tie, kuri savlaicīgi izdarīs visus digitālās transformācijas priekšdarbus,” diskusijā atzina Food Union vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs, uzsverot, ka “digitālā transformācija ir interaktīvs process, tas nav statisks – izdari un aizmirsti. Ir nemitīgi jāmācās, jāseko līdzi vides izmaiņām, operatīvi jāizdara secinājumi – vai sortiments ir pietiekams, vai ir ērti un droši iepirkties, vai esam izdarījuši labāko apkalpošanas ziņā.”

“Pienaveikals.lv atspoguļo mūsu ideoloģiju par pārtikas produktu ražotāja digitālo transformāciju. Lai arī par e-veikala izveidi domājām sen, tikai pandēmijas sākumā pieņēmām lēmumu un mēneša laikā izveidojām savu veikalu internetā. E-komercija mums kā ražotājam bija jaunums, tāpēc sākām ar to, ko sapratām – populārāko piena un saldējuma produktu sortimenta izveidi un produktu kvalitātes nodrošināšanu visā piegādes ķēdē, kā arī augsta līmeņa apkalpošanas kvalitāti, kuru nodrošināja mūsu HoReCa speciālisti, kuri operatīvi pārkvalificējās uz e-komerciju. Pienaveikals.lv šobrīd ir Latvijas mērogā ievērojams pārdošanas, mārketinga un komunikācijas kanāls, kurā varam piedāvāt ne tikai savus, bet arī citus iecienītus produktus 10 dažādās produktu kategorijās pa tiešo no ražotāja, lai pircējs vienuviet var iegādāties visus ikdienai nepieciešamos produktus,” par praktiskiem soļiem digitālajā attīstībā stāstīja Normunds Staņēvičs.

Citadele Latvijā Reģistrētiem mazajiem un vidējiem uzņēmumiem ar apgrozījumu līdz 30 tūkstošiem eiro mēnesī tagad piedāvā iespēju kļūt par bankas klientu attālināti, izmantojot kvalificētu Smart-ID identifikācijai un pieteikuma parakstīšanai. Kontu iespējams atvērt 20 minūšu laikā un uzreiz var izmantot internetbanku, savukārt maksājuma karti uzņēmums saņems pa pastu.

Pilnu diskusiju “Uzņēmēju digitālā transformācija: praktiskie risinājumi un pieredzes stāsti” iespējams noskaties portālā delfi.lv un bankas Citadele Facebook un YouTube platformās.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma