Elektroauto ražotājs “Tesla” šobrīd strādā pie tā, lai “Autopilot” un citu sistēmu lietošanas paradumus apvienotu vienā rādītājā, kas ļautu piedāvāt precīzākas auto apdrošināšanas cenas. 2019. gadā autoražotājs sāka piedāvāt pats savu auto apdrošināšanu, to vispirms darot Kalifornijā un solot, ka apdrošināšana būs pat par 30 procentiem lētāka nekā pie konkuretiem.
“Tesla” norāda, ka uzņēmums saviem klientiem varēs piedāvāt daudz labākus apdrošināšanas produktus, ņemot vērā datus, kas pieejami no mašīnām par to ekspluatāciju. Kā noskaidrojis kāds “Reddit” lietotājs pēc “Tesla” mobilās lietotnes izpētes, autoražotājs plāno izmantot vairākus pieejamos parametrus par mašīnas lietošanas paradumiem, lai izveidotu “drošības reitingu”, kuru tad būs iespējams redzēt lietotnē un kurš ietekmēs apdrošināšanas izmaksas.
Tiek norādīts, ka no mašīnas tiks nolasīti tādi dati kā, cik bieži ieslēdzas “ABS” sistēma, cik stundas tiek braukts, cik bieži “Autopilot” atslēdzas, jo vadītājs ignorējis brīdinājumus. Tāpat tiks ņemts vērā, cik bieži auto fiksēs iespējamo sadursmi mašīnas priekšdaļā, cik bieži nav ievērota distance līdz priekšā braucošajam un cik bieži veikta ekstremāla bremzēšana/paātrināšanās, salīdzinot pret visu pieejamo “Tesla” datubāzi.
Visi šie dati tiks ņemti vērā un tie līdz pat 50 procentiem var ietekmēt apdrošināšanas cenu ik mēnesi. Tātad, braukšanas paradumi vistiešākajā veidā ietekmēs apdrošināšanas cenu. Pagaidām gan šādas sistēmas izstrāde vēl esot agrīnā stadijā.
Ko tur daudz mocīties, lai paņem gatavu algoritmu no Fiqsy :)
par to ABS….vai tas netika radīts tāpēc, lai cilvēkam nebūtu ilgi jāmācās bremzēt uz bloķešanās robežas? samaksā par ABS un pēc tam par tās izmantošanu tevi vēl drāž ha ha ha mister Mask, jūs esat fantastisks blēdis. Strauji paātrinoties izvairies no idiota uz ceļa un – tadāā! jūsu apdrošināšana kļuva mazliet dārgāka!
Nu es kaut kā baigi nevaru atcerēties, kad pēdējoreiz bija iedarbojies ABS mašīnai vasarā. ABS norāda par ārkartas bremzēšanu. Bet šāda datu korelācija man nepatīk, tad jau drīz sasaistīs šos datus ar policijas db un pataisno sodus varēs sūtīt īpašniekam, nevajadzēs ne radarus neko.
1.vai algoritms spēs atšķirt slidenu ceļu, kad ABS strādā bieži? Rudenī lapas, vasarā slapjš bruģis.
2.vasarā, bremzējot, kad uz ceļa izskrien stirna, ABS strādā.
Būs jālipina klāt magnēti kā smago auto vadītājiem (šajā gadījumā lai atspējotu ABS, smago gadījumā lai tahogrāfā rādītos 0km/h un atpūtas režīms (“gultiņa”)). :D
Lai paņem no Fiqsy un ielobē globāli visos jaunajos auto. Uzreiz panāks arī autobraucēju skaita samazinājumu :P