Web Analytics
More
    Reklāma

    Neste izmēģina pirmo elektroauto uzlādes pakalpojumu

    Jaunākie raksti

    2021. gada jūnijā Neste uzsāk elektrisko transportlīdzekļu uzlādes pakalpojuma pilotprojektu ar mērķi piedāvāt to loģistikas uzņēmumiem Somijā. Pirmo šādu pakalpojumu ieviesīs Niemi Services savā bāzē Helsinku Konalas rajonā. Ar šo pilotprojektu Neste un Niemi varēs vieglāk sasniegt savu klimata stratēģiju mērķus, kā arī ļaus Niemi, kas ir Somijā vadošais kravas pārvadājumu un loģistikas uzņēmums, samazināt klimatu ietekmējošās emisijas. Neste plāno 2021. gada beigās Somijā palaist komerciālu elektroauto uzlādes pakalpojumu.

    “Mēs vēlamies palīdzēt saviem klientiem samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas un pastāvīgi meklējam jaunas iespējas, kā palīdzēt uzņēmumiem sasniegt oglekļneitralitāti. Ar vienu universālu risinājumu nevar pietiekami samazināt transporta radītās emisijas. Turpmākos gados kravas autotransporta nozarē fosilās dīzeļdegvielas patēriņš samazināsies, bet nākotnē būs pieprasījums arī pēc atjaunojamās dīzeļdegvielas. Vienlaikus jāatzīmē, ka Somijas transporta nozare arvien vairāk izmanto elektroauto, jo īpaši vieglo transportlīdzekļu flotei. Mēs vēlamies veicināt šos procesus. Ar šo pilotprojektu mēs varam paplašināt piedāvāto pakalpojumu klāstu, iekļaujot pakalpojumus elektrisko automašīnu lādēšanai, un izveidot vispusīgu risinājumu savam ilgtermiņa partnerim,” norāda Neste pārdošanas, mārketinga un pakalpojumu vadītājs Tomass Kulola (Tuomas Kulola).

    Šobrīd Niemi Services flotē ietilpst 163 transportlīdzekļi, no kuriem 120 darbojas ar atjaunojamo dīzeļdegvielu, 35 — ar biogāzi, bet 8 — ar elektrību. Ar šo pilotprojektu Niemi varēs savā bāzē katru dienu uzlādēt vairākus autofurgonus, izmantojot 22 kW AC parasto uzlādi un 180 kW DC ātro uzlādi. Uzlādi var uzsākt ar Neste mobilo lietotni un RFID ierīcēm, kas elektroauto šoferiem jau ir pazīstamas. Emisiju samazinājums tiek apstiprināts Neste emisiju ziņošanas pakalpojumā. Neste uzlādes pakalpojuma ietvaros tiek nodrošinātas uzlādes iekārtas un atbilstošā apkalpošana, tāpēc klientam nav jāiegulda papildu līdzekļi lādēšanas iekārtu iegādē. Neste sadarbības partneris elektrības infrastruktūras un uzlādes iekārtu uzstādīšanā ir Plugit Finland Oy.

    Nākotnē arvien vairāk transporta un loģistikas uzņēmumu veidos jauktas flotes

    Somija ir noteikusi ambiciozu mērķi, vēloties līdz 2035. gadam kļūt oglekļneitrāla valsts. Šī mērķa sasniegšanai ir nepieciešami jauni enerģijas avoti transportlīdzekļiem un viegli pieejami risinājumi.

    “Mūsu mērķis ir līdz 2030. gadam daļiņu emisijas samazināt līdz nulles līmenim. Šī mērķa sasniegšanai Somijā būtiski ir jāpaplašina biogāzes uzpildes un elektrisko transportlīdzekļu uzlādes tīkls. Šobrīd elektroautomobiļu uzlādes tīkls ir sadrumstalots un neuzticams, tāpēc iespējas izmantot elektriskos transportlīdzekļus ir ierobežotas. Kravas autotransporta uzņēmumu flotēm kļūstot daudzpusīgākām, ir nepieciešams plašāks elektrouzlādes tīkls. Mēs esam sajūsmā par sadarbību ar Neste šī pilotprojekta ietvaros un nevaram jau sagaidīt atsauksmes no mūsu šoferiem par viņu pieredzi pakalpojuma izmantošanā. Niemi klimata stratēģijas un oglekļneitralitātes mērķu sasniegšanā nozīmīga loma joprojām būs ne tikai elektrifikācijai, bet arī atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanai,” norāda Niemi Services lielo uzņēmumu apkalpošanas direktors Juha Niemi.

    Nākotnē arvien vairāk transporta un loģistikas uzņēmumu savās flotēs iekļaus dīzeļdegvielas, elektriskos un gāzes transportlīdzekļus. Tiek izlaisti konkurētspējīgāki elektroauto, transportlīdzekļu dzīves cikla izmaksas samazinās un mainās tiesību akti, kā rezultātā palielinās elektrisko transportlīdzekļu skaits.

    “Pirmais solis transporta nozares elektrifikācijā ir palīdzēt uzņēmumiem ar elektriskās uzlādes pakalpojumu izveidi to bāzēs. Mēs arī meklējam iespējas apkalpot korporatīvos klientus citur, piemēram, izmantojot publisko uzlādes tīklu. Kravas autotransporta uzņēmumu uzlādes tīkls atšķirsies no patērētāju uzlādes stacijām. Piemēram, tajās būs lielākas autostāvvietas, uzlādes iekārtas būs jaudīgākas, un to būs vairāk. Manuprāt, ar saviem uzlādes risinājumiem mēs klientiem varam radīt patiesu pievienoto vērtību, kopā ar partneriem attīstot mūsu pakalpojumus,” stāsta Kulola.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    10 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mārtiņš
    07.06.2021 09:02

    Virsraksts vedināja uz nu vismaz Baltijas valstīs notiekošo, bet… Lai jau mēģina, rekur cirKulī jau viss notiek Brand new Circle K with 300 kW fast chargers, solar panels and battery storage – YouTube
    Arī gan nav Baltijas valstīs…

    Arca
    07.06.2021 14:22
    Reply to  Mārtiņš

    Pēc virsraksta un bildes likās kad Limbažos ir uzlādēts punkts bet nē.

    Krotow
    07.06.2021 23:56

    Kārtējais pārtulkotais reklāmraksts. Labi jau ka elektroauto uzlāde attīstās. Taču kad aprakstītais nonāks līdz mums, vilks viņu zina. Šovakar nogāju garām jaunajam e-mobi auto lādētājam Nestes tankā kvartālu no manas mājas. It kā ir viss, ko šobrīd pie mums izmanto (CCS Type 2 (AC un DC) + ChaDeMo). Tiesa tikai 50 kW. Pat manai rajona pusei, ja elektro auto parādīsies vairāk, tā kā par īsu. Pašlaik tur divas Tesla-s jau regulāri taisa rindu.

    Kursors.lv
    08.06.2021 07:16
    Reply to  Krotow

    Nē, tā ir oficiāla preses relīze no Neste ar kuru uzņēmums informē, ka arī viņi sāk piedāvāt elektroauto uzlādes iespējas. Iepriekš zināju, ka Skandināvijā šādus lādētājus savās DUS izvieto Circle K, bet par Nesti tas bija jaunums. Tāpēc arī izlēmu publicēt šo relīzi.

    AC/DC
    08.06.2021 07:24
    Reply to  Krotow

    Elektroauto neviens “netankos” kā mūsdienu ICE. Lādēs pa nakti no lēnās uzlādes, vai pa dienu darba vietās vai iepērkoties. Ātrā DC uzlāde vairāk paredzēta uzlādei tālo parbraucienu laikā.

    Spēkrats
    08.06.2021 08:04
    Reply to  AC/DC

    Darba vietās būs tik daudz vietu, kur pieslēgt auto lādēšanai? Daudz kur pat nevar nolikt auto darba tuvumā,liek kur var un tad vēl paiet kājām.
    Iepērkoties lādēs no parastās rozetes, ko TC uzsauks lai cilvēki ilgāk kultos pa bodēm? Vai maksās par lēno uzlādi? Un cik ilgi jālādē ar lēno, lai būtu jēga vispār spraust štekeri – 4st vismaz?

    AC/DC
    08.06.2021 16:50
    Reply to  Spēkrats

    Nesaku, ka visas darba vietas tādas varēs nodrošināt, bet paredzu, ka tā būs norma, ka stāvvietās pie darba vietām būs nodrošināta uzlādes iespējam. Apmaksas kārtība arī tiks nodrošināta. Tāpat arī uz ielas autostāvvietām.
    95% Auto 95% laika pavada stāvot uz vietas. Kāpēc lai tajā laikā lēnām neuzlādētos?
    Ar elektroauto neviens ikdienā speciāli nebrauc “tankoties” kā ar ICE.Tas nav izdevīgi ne finansiāli, ne laika izmantošanas ziņā.

    08.06.2021 18:35
    Reply to  AC/DC

    Drīkst jautāt, ko Jūs pīpējat? :D

    15 minūtes “tankojoties” reizi mēnesī vs. patērētais laiks meklējot brīvo rozeti vai stāvot rindā lai uzlādētos? Vai arī pastāvīga e-uzlādes aplikāciju monitorēšana lai netīšām neiebrauktu aizņemtajā uzlādes stacijā…
    Nu perfekta laika izmantošanas stratēģija :D

    2002
    08.06.2021 19:04
    Reply to  AC/DC

    Pie biroju centriem būs lādētāji, par maksu protams, un pie mazākās iespējas – ātrie, jo laiks ir nauda un ja reiz ierīko lādētājus, tad doma ir apkalpot vairāk klientu. Ja birojam nav savas stāvvietas (vai tehniskas iespējas tajā ierīkot gana daudz lādētāju) – darbinieki turpinās paši domāt par uzlādes iespējām.

    Ar ielu stāvvietām būs interesanti – jau tagad centrā stāvēšana nav diezko lēta, un ja to izmantos lādēšanai, tad pēc ātrās uzlādes beigām vajadzēs skriet pie auto un pārvietot to uz citu stāvvietu bez lādētāja (jo citādi ielas malas lādētāju nekad nepietiks, ja par tiem nebūs jāmaksā tad, kad neizmanto).

    Būs jautri, zinot to, kā cilvēki mēdz risināt jaunas problēmas.

    Krotow
    08.06.2021 22:05
    Reply to  2002

    Kad Tesla ieviesa “Summon” iespēju, parādījās gudrinieki, kuri reizi stundā vai divās “pārvietoja” savu braucamo starp brīvajām stāvvietām ielas malā zem biroja ēkas. Pēc tam kontrolieri kļuva gudrāki un viņiem šo iespēju nogrieza. Ar lādēšanu tik vienkārši laikam nebūs. Ļoti iespējams, ka būs kaut kādas īslaicīgas atlaides ar pieckāršu tarifu stāvēšanai pēc uzlādes beigām bez brīdinājuma.

    Kā būs ar lādēšanu pie biroju ēkām, atkarīgs no apsaimniekotāju izpratnes un iespējām. Nebrīnīšos, ja parastā atbilde būs “man pie kājas jūsu problēmas, lādējieties citur”. Tiesa apjautājoties manas darba vietas ēkas apsaimniekotājam, viņš teica, ka varētu ko darīt, ja darbiniekiem parādīsies elektriskie braucamie. Tā kā kā kurā vietā.

    Reklāma