Reklāma

“BMW” izziņo sava elektriskā flagmaņa “iX” specifikāciju

Jaunākie raksti

Samsung jau atkal lielas problēmas ar akumulatoriem (video)

Nu ko - jau atkal teju neskaitāmais dublis ar Samsung un akumulatoru problēmām. Viss aizsākās it kā ar Samsung...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #480 (29.09.2022)

29. septembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šodien ciemos Mikus no Bites. Kā klausīties Star FM...

Latvijā darbību uzsāks automašīnu abonēšanas platforma MyBee

Automašīnu abonēšanas platforma MyBee plāno paplašināt savu pakalpojumu sniegšanu un sākt darbību Latvijā. MyBee pārvalda starptautiskā uzņēmumu grupa Modus...

Tata Indijā prezentē elektroauto par 10 tūkstošiem dolāru

Eiropā elektroauto cenas saglabājas augstākas nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem, līdz ar to jauna elektroauto iegāde daļai sabiedrības nav...

“Sadales tīkls” augustā saņēmis rekordlielu elektrostacijas pieslēgšanas pieteikumu skaitu

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS "Sadales tīkls" augustā no klientiem saņēmusi 214 pieteikumus elektrostacijas pieslēgšanai, kas ir rekordliels apjoms....

Vācu autoražotājs “BMW” oficiāli izziņojis specifikāciju savam gaidāmajam elektriskajam flagmanim “iX” krosoveram, kurš pie klientiem sāks ierasties šā gada otrajā daļā. Piedāvājumā sākotnēji būs divas versijas, bet vēlāk tiks piedāvāta arī sportiskākā “iX” versija, pie kuras uzlabošanas piestrādājuši “M” divīzijas inženieri.

Piedāvājums sāksies ar “iX xDrive 40”, kas izmantos divus elektromotorus, nodrošinot pilnpiedziņu. Mašīna attīstīs pieklājīgus 296 zirgspēkus, līdz 100km/h spējot ieskrieties apmēram 6 sekundēs, savukārt ar vienu uzlādi šajā versijā vajadzētu pietikt apmēram 400 kilometriem. Mašīnas bateriju būs iespējams lādēt ar 150kW jaudu, savukārt cena veidota, lai tā būtu apmēram tāda pati kā līdzvērtīgam “X5” ar iekšdedzes dzinēju, proti, apmēram 65-70 tūkstoši eiro.

“iX xDrive 50” izmantos tos pašus divus elektromotorus un pilnpiedziņu, ko lētākais modelis, taču šajā izpildījumā mašīna jau attīstīs 516 zirgspēkus un līdz 100km/h ieskriesies 4,6 sekundēs. “BMW” šajā versijā piedāvā tikai vienu baterijas izvēli, proti, bateriju ar 106kWh ietilpību, tādējādi ar vienu uzlādi ļaujot nobraukt apmēram 580 kilometrus, savukārt auto iespējams lādēt ar 200kW jaudu. Šajā izpildījumā cena jau būs ap 90 tūkstošiem.

Ražotājs sola, ka bateriju ietilpību izdevies panākt, uzlabojot pašu bateriju enerģijas ietilpību nevis vienkārši ievietojot vairāk bateriju šūnu. Ražotājs sola, ka abus modeļus no 10 līdz 80 procentiem iespējams uzlādēt mazāk nekā 40 minūtēs, bet pat lētākajā versijā, lādējot ar maksimāli iespējamo jaudu, 10 minūšu laikā varēs uzladēt gana daudz enerģijas, lai mašīna varētu nobraukt apmēram 100 kilometrus, savukārt patēriņš tiek solīts zem 21kWh/100km, kas izklausās ļoti optimistiski.

Lai kļūtu pavisam interesanti, tiek gaidīta arī “iX M60”, kas kļūs par pirmo elektrisko “M” divīzijas krosoveru, attīstot vairāk nekā 600 zirgspēkus, taču pagaidām nav informācijas, kad šī mašīna varētu nonākt tirdzniecībā.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kartupelis3
03.06.2021 12:10

Kopā ar valsts atbalstu varētu būt labs ķēriens

neh
03.06.2021 20:00

dzivojot arpus postpadomijas, esmu sapratis, ka maksat par masinu vairak kā paris tukstosus ir marasms.

Reklāma