Reklāma

“BMW” izziņo sava elektriskā flagmaņa “iX” specifikāciju

Jaunākie raksti

Sony SRN-NS7 kakla skaļruņu apskats

Ikgadējā Kursora lasītāju aptaujā daļa norādīja, ka papildu tādām klasiskām ierīcēm, kā viedtālruņi un datori, lasītāji gribētu redzēt arī...

YouTube pārtrauks savu YouTube Originals programmu

Video straumēšanas platforma paziņojusi par plāniem mainīt savu stratēģiju ar speciāla satura veidošanu, kas nozīmē, ka tiks pārtraukta YouTube...

Iespējams, drīzā nākotnē ar sejas maskām varēsim izmērīt savu sirdsdarbību

Nu jau divi gadi būs pagājuši, kopš mūsu ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir sejas maskas. Pa šo laiku pētniekiem jau...

Volkswagen un Bosch plāno sadarbību elektroauto bateriju ražošanā

Divi no Vācijas lielākajiem ražojošajiem uzņēmumiem Volkswagen un Bosch parakstījuši sadarbības memorandu, lai izveidotu kopuzņēmumu un ievērojami palielinātu elektroauto...

Apple 2021. gada nogalē atkal bija lielākais viedtālruņu piegādātājs

Pēc salīdzinoši pieticīga viedtālruņu pārdošanas gada, Apple atguvis savas ierastās līderpozīcijas pagājušā gada pēdējā ceturksnī. Analītikas uzņēmums Canalys dalījies ar...

Vācu autoražotājs “BMW” oficiāli izziņojis specifikāciju savam gaidāmajam elektriskajam flagmanim “iX” krosoveram, kurš pie klientiem sāks ierasties šā gada otrajā daļā. Piedāvājumā sākotnēji būs divas versijas, bet vēlāk tiks piedāvāta arī sportiskākā “iX” versija, pie kuras uzlabošanas piestrādājuši “M” divīzijas inženieri.

Piedāvājums sāksies ar “iX xDrive 40”, kas izmantos divus elektromotorus, nodrošinot pilnpiedziņu. Mašīna attīstīs pieklājīgus 296 zirgspēkus, līdz 100km/h spējot ieskrieties apmēram 6 sekundēs, savukārt ar vienu uzlādi šajā versijā vajadzētu pietikt apmēram 400 kilometriem. Mašīnas bateriju būs iespējams lādēt ar 150kW jaudu, savukārt cena veidota, lai tā būtu apmēram tāda pati kā līdzvērtīgam “X5” ar iekšdedzes dzinēju, proti, apmēram 65-70 tūkstoši eiro.

“iX xDrive 50” izmantos tos pašus divus elektromotorus un pilnpiedziņu, ko lētākais modelis, taču šajā izpildījumā mašīna jau attīstīs 516 zirgspēkus un līdz 100km/h ieskriesies 4,6 sekundēs. “BMW” šajā versijā piedāvā tikai vienu baterijas izvēli, proti, bateriju ar 106kWh ietilpību, tādējādi ar vienu uzlādi ļaujot nobraukt apmēram 580 kilometrus, savukārt auto iespējams lādēt ar 200kW jaudu. Šajā izpildījumā cena jau būs ap 90 tūkstošiem.

Ražotājs sola, ka bateriju ietilpību izdevies panākt, uzlabojot pašu bateriju enerģijas ietilpību nevis vienkārši ievietojot vairāk bateriju šūnu. Ražotājs sola, ka abus modeļus no 10 līdz 80 procentiem iespējams uzlādēt mazāk nekā 40 minūtēs, bet pat lētākajā versijā, lādējot ar maksimāli iespējamo jaudu, 10 minūšu laikā varēs uzladēt gana daudz enerģijas, lai mašīna varētu nobraukt apmēram 100 kilometrus, savukārt patēriņš tiek solīts zem 21kWh/100km, kas izklausās ļoti optimistiski.

Lai kļūtu pavisam interesanti, tiek gaidīta arī “iX M60”, kas kļūs par pirmo elektrisko “M” divīzijas krosoveru, attīstot vairāk nekā 600 zirgspēkus, taču pagaidām nav informācijas, kad šī mašīna varētu nonākt tirdzniecībā.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kartupelis3
03.06.2021 12:10

Kopā ar valsts atbalstu varētu būt labs ķēriens

neh
03.06.2021 20:00

dzivojot arpus postpadomijas, esmu sapratis, ka maksat par masinu vairak kā paris tukstosus ir marasms.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: