Web Analytics
More
    Reklāma

    Videi draudzīgāku auto iegādei Latvijā plāno piešķirt 4500 eiro atbalstu

    Jaunākie raksti

    Kā informē informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM), elektrisko transportlīdzekļu iegādei tiek plānots piedāvāt valsts atbalstu 4500 eiro apmērā. VARAM ar partneriem atbildīgo nozaru ministrijās strādā pie vairāku instrumentu izstrādes, tai skaitā atbalsta mehānisma elektrotransportlīdzekļu iegādei.

    Artūrs Toms Plešs: “Latvijas apņemšanās 2050. gadā kļūt par klimatneitrālu valsti paredz, ka ekonomiskajai izaugsmei nākotnē jābūt atsaistītai no siltumnīcefekta gāzu emisiju radīšanas. Vienlaikus jāatceras, transporta sektora “zaļināšana” jārisina kompleksā veidā, izmantojot gan digitalizācijas un teritoriālplānošanas, gan nodokļu politikas mehānismus un finanšu instrumentus. Uzlabojumi transporta sektora radīto emisiju samazināšanā nav sasniedzami ar vienu brīnumlīdzekli, tādēļ, atbildīgajām nozares ministrijām sadarbojoties, jāstrādā pie risinājumiem, lai veicinātu oglekļa mazietilpīgu attīstību Latvijā.”

    VARAM Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta (EKII) ietvaros plānots sniegt atbalstu mazemisiju jeb hibrīdu un bezemsiju jeb elektrisko automobiļu iegādei ar mērķi veicināt siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu transporta sektorā.

    Jaunu elektromobiļu iegādei paredzēts piešķirt atbalstu 4500 eiro apmērā, lietotiem elektromobiļiem un “plug-in” hibrīdiem – 2250 eiro. Granta tiešais saņēmējs jaunu elektromobiļu un hibrīdu gadījumā būs dīleris jeb elektromobiļa pārdevējs, kas ir oficiāli pilnvarots elektromobiļa izgatavotāja pārstāvis. Savukārt lietotu elektromobiļu segmentā tie būs komersanti, kas ir iekļauti CSDD reģistrētās transportlīdzekļu tirdzniecības vietas reģistrā. Plānots, ka galvenokārt atbalstu saņems privātpersonas un tam paredzētais finansējums ir 10 miljoni eiro.

    Valsts atbalsts elektroauto vai hibrīda iegādei būs pieejams no nākamā gada līdz 2023. gada 31. decembrim, vai līdz brīdim, kamēr vēl būs pieejams tam paredzētais finansējums.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    21 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    27.05.2021 15:12

    Vai tad nabagajiem žēl samesties bagāto rotaļļietām?

    hmmm :)
    27.05.2021 19:34
    Reply to  Kavacky

    Precīzi!

    Haralds
    27.05.2021 21:20
    Reply to  Kavacky

    Es ieteiktu rūpīgāk izlasīt rakstu.

    Manuprāt tur skaidri ir norādīts, ka nauda nāk no EKII (https://www.varam.gov.lv/lv/par-ekii) tā ir nauda ko Valsts saņem no ietaupīto izmešu (CO2) kvotu pārdošanas (bet kvotas par velti piešķir ES).

    Tur neviens nevienam neko nesamet….

    hmmm :)
    28.05.2021 09:57
    Reply to  Haralds

    Katrs protams lietas saprot savādāk un īpaši nevajag par to parmest citiem cilvēkiem, tas ir pilnīgi normāli ka citi cilvēki domā savādāk… Par to bagāto rotaļlietām, es sapratu tā… Kādam 4500 Eiro ir automašīnas kopējā cena. Citam vispār nav automašīnas. Bet kādam mēs piemetam šo summu, lai viņš varētu nopirkt jaunu automašīnu, kura būs ievērojami dārgāka par 4500 Eiro. Tātad var nosacīti teikt ka viņš ir bagātāks. Šī projekta kopējā summa ir visu iedzīvotāju nauda. Bet iztērējām tikai priekš tiem kuri ir bagātāki. Pilnīgi iespējams ka tā Kavacky to domāja, vismaz es tā to sapratu :) Lai samazinātu CO2 izmešus nopērkot dažas jaunas automašīnas, tas būtiski neko neatrisinās. CO2 ir grūti samazināt ar jaunu pateriņa veicināšanu. Labāk būtu veicināt kādu paradumu maiņu. Tur kur ieguvēji var būt visa sabiedrība nevis tikai daži indivīdi. Tērēt naudu sabiedriskā transporta veicināšana, dažādu veloceliņu un citas infrastruktŗas būvniecība, pat stimulējot automašinas īres tirgu iespejams būtu labāks pasākums, jo vienu automašinu dienā izmanto vairāki cilvēki. Manā skatījumā šis ir “KATASTROFĀLI IZDEVĪGS ” pasākums Latvijas sabiedrībai kopumā. Ir ļoti sarūgtinoši noskatīties uz VARAM, tātad VIDES ministriju, kura piesedzoties ar klimata un CO2 samazināšanu šādus pasākums veicina. Latvijā nebūvē elektromobiļus tātad arī šo patēriņu stimulēt nav nepieciešams.… Read more »

    Tievais
    27.05.2021 15:25

    Mjā, nu nekas jau tas nav. Ja cilvēks dzīvo ārpus Rīgas un nesaņem algu virs 1k mēnesī (vairumā ārpusrīgas standarts), tad ar visu atbalstu lētākais e-auto iznāks vismaz 25k eiro. Tad ja ņem līzi uz 5 gadiem mēnesī iznāk vismaz 500,-, tad kurš varēs to nopirk? Protams ne jau Latvietis Vulgaris.

    Itanium
    27.05.2021 15:50
    Reply to  Tievais

    e-up! ar atbalstu vajadzētu varēt dabūt no 19k EUR.

    Velomens
    27.05.2021 17:46
    Reply to  Itanium

    Šeit tiek apspriestas automašīnas, nevis invalīdvāģi !

    LAN
    27.05.2021 18:10
    Reply to  Itanium

    Dacia Spring BEZ ATBALSTA 16 900€.

    Kaspars Bīlands
    27.05.2021 15:29

    Vācijā tie ir 9570eur. Kādēļ EU nav vienādas atlaides? Un kādēļ gaidīt nākamo gadu, varētu taču tagad un uzreiz! Retorika…

    2002
    27.05.2021 15:35

    rēķina pēc vidējās algas?

    27.05.2021 15:36

    Vācija stutē daļēji savu auto ražošanu ar šo naudu, mēs stutējam tikai importu un vecu lamatu iegādi.

    hmmm :)
    27.05.2021 19:37
    Reply to  Artis Ābols

    Mēs jau neko nestutējām. Tikai “klimatu” auto “importētājus”

    Edgars K
    27.05.2021 15:58

    Imho Vācijā automašīnas ir arī būtiski dārgākas nekā pie mums.

    Rūdolfs Rancāns
    27.05.2021 16:55
    Reply to  Edgars K

    Divreiz dārgākas?

    Martins
    28.05.2021 11:32
    Reply to  Edgars K

    Emm, dārgākas? nuuu, paskaties lūdzu Edgar dīleru piedāvājumus Vācijā un arī to pašu mazlietoto auto tirgu.. Ko mēs šeit pērkam “lētāk”, Vācijā met laukā.. ;)

    Bats
    27.05.2021 17:22

    Latvijas iedzīvotāji: Lietuvā valsts atbalsta gan jaunu, gan lietotu elektromobīļu iegādi, lietotiem piešķir pāri 2000eur.
    Valsts: Mēs arī dosim 2250 lietotiem un 4500 jauniem.
    Iedzīvotāji: Tikai?! Bet elektromobīlis maksā vairāk nekā 2250!

    Man gan īsti nepatīk fakts, ka atvalsts pieejams pērkot tikai no plača vai dīlera. Atkal jau dažu shēmotāju, kas mēģinātu izkrāpt no valsts 2K “pārdodot” mašīnu sievas brālim dēļ, atbalsta shēma tiek ierobežota tikai juridiskām personām.

    Haralds
    28.05.2021 07:28
    Reply to  Bats

    Piekrītu iegāde tikai no plača vai dīlera ir ierobežojoši, ja obligāti vajag izmantot starpnieku un nevar atbalstu iegūt ja legāli darījums notiek pa tiešo.
    Latvijas auto tirgus ir ierobežots, daudzi var auto nopirkt kaimiņzemēs un braukt pats mājās. Bet ja vajag iesaistīt placi, tad tas noteikti nevajadzīgi paaugstinās auto iegādes izmaksas.
    Daudzos gadījumos auto pircējs var atrasts auto bez starpniekiem.
    Ja atbalstu paredz tad to vajag piešķirt tad, kad auto tiek reģistrēts CSDD.
    Droši vien tāpat diez vai ļaus vienai personai saņemt šo atbalstu n-tās reizes gadā.

    no name
    27.05.2021 18:35

    2050. gadā praktiski vairs nebūs no kā iegūt kafiju, vīnu, šokolādes pupas un pat banāniem vairs nebūs kur augt sakarā ar aktīvu vispiedirstību, mošejas būs pa visu veco kontinentu BET būs cilvēki ar no koka iztēstu bioloģisku auto kur pie stūres būs kāds indivīds kas saka – “Esmu videi draudziņš”

    Last edited 2 years ago by no name
    janka
    28.05.2021 17:28

    Vācijā bez subsīdijām auto ir lētāks kā Latvijā.

    Es pats
    28.05.2021 23:09
    Reply to  janka

    Muļķības, Latvija vācu auto ražotājiem vienmēr ir bijis subsidēts tirgus, pie mums tie ir lētāki un bieži pat tiek reeksportēti

    xxx
    30.05.2021 22:46

    Vareja elektrovelo ari subsidet

    Reklāma