Web Analytics
More
    Reklāma

    Pirmais pilnībā elektriskais Lexus modelis UX 300e ierodas Latvijā

    Jaunākie raksti

    Šonedēļ Latvijā ierodas pirmais pilnībā elektriskais Lexus UX 300e modelis. Tā nepārspējamās braukšanas īpašības papildina ar īpašu rūpību veidotā apdare un salona klusums. Šis modelis, kurš veidots pamatojoties uz ilgtermiņa elektrifikācijas pieredzi, būs pieejams izmēģinājuma braucieniem jau no nākamās nedēļas.

    UX 300e ir jaunākais kompakto krosoveru saimes UX loceklis, kuru Lexus laida klajā 2019. gada sākumā. Kopš tā laika UX ir ātri kļuvis par visvairāk pirkto Lexus Eiropā. Līdz šim pārdots vairāk nekā 30 000 automobiļu, kas veido rekordlielu Lexus segmenta daļu – 4,3%. Izstrādājot jauno UX 300e, Lexus inženieri saglabāja neskartas UX krosovera pārdomātās uzbūves un ekspluatācijas īpašības un koncentrējās uz iespēju izmantot BEV raksturīgās veiktspējas priekšrocības.

    “UX 300e izmanto tās priekšrocības, ko sniedz Lexus 15 gadu ilgā līderība elektrifikācijas jomā. Ar vairāk nekā 1,8 miljoniem Lexus elektrificēto hibrīdu visā pasaulē, no kuriem 450 000 pārdoti Eiropā, UX 300e inženieru komanda spēja izmantot plašo tehnoloģisko kompetenci akumulatoru dizaina, ražošanas un vadības sistēmu jomā. UX 300e ir tas, pie kā Lexus ir strādājis ļoti pacietīgi, jo katrai detaļai ir jāatbilst augstajai kvalitātei, ko cilvēki gaida no zīmola,” stāsta Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs (Raigo Kaseorg).

    UX 300e galvenās īpašības

    UX 300e pilnīgi jaunajā BEV piedziņā ietilpst 150 kW (204 DIN ZS) jaudīgs elektromotors/ģenerators, kas vada priekšējos riteņus. Tas piešķir automobilim dabisku, tomēr strauju paātrinājumu, nodrošinot maksimālo ātrumu 160 km/h un 0‒100 km 7,5 sekundēs.

    Lai arī EV ir dabiski klusi, UX 300e nodrošina izolāciju, kas sniedzas tālāk par akumulatoru un nomāc ārējos trokšņus, piemēram, vēju vai oļu sitienus, kas citādi būtu pamanāmi dzinēja un transmisijas trūkuma dēļ. Inženieri pievērsās arī skaņas uzlabošanai braukšanas laikā, lai radītu dabisku sajūtu. Aktīvā skaņas kontrole (ASC) pārraida dabiskas apkārtējās skaņas, lai ļautu izprast braukšanas apstākļus.

    Tika maksimāli palielināta motora, invertora, pārnesumu un lielas ietilpības akumulatora efektivitāte. Uzlabojot visas sistēmas veiktspēju, UX 300e nobraucamais attālums ir līdz pat 300 km.

    Tāpat kā pārējā UX saime, arī UX 300e izmanto Lexus jauno Global Architecture platformu  ‒ Compact (GA-C). Šī vieglā un tomēr stingrā konstrukcija apvienojumā ar automobiļa zemo smaguma centru un izsmalcināto piekares regulēšanu uzlabo stūres vadāmību, automobiļa manevrēšanas veiklību un braukšanas komfortu.

    UX 300e piedāvā arī jaunāko automobiļu savienojamības tehnoloģiju. Viedtālrunim savienojoties ar Lexus Link lietotni, autovadītājs var pārbaudīt akumulatora uzlādes stāvokli un nobraucamo attālumu. Automobilim ir pieejama uzlādes vadība, piemēram, taimera funkcija, lai informētu īpašnieku, kad transportlīdzeklis tiks pilnībā uzlādēts, vai plānotu uzlādi atbilstoši tam, kad transportlīdzekli paredzēts izmantot nākamo reizi, vai kad enerģijas cenas būs zemākas. Papildu tam lietotne sniedz iespēju īpašniekam attālināti kontrolēt klimatu automobilī.

    Jaunā modeļa cenā ietilpst desmit gadu garantija vilces akumulatoram (EVB) un bezmaksas apkope līdz 5 gadiem vai līdz 100 000 km. UX 300e pieejams Comfort, Premium un Luxury aprīkojuma līmenī. Tā cena, sākot no 49 900 €.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    LAN
    25.05.2021 22:05

    “Lai arī EV ir dabiski klusi, UX 300e nodrošina izolāciju, kas sniedzas tālāk par akumulatoru un nomāc ārējos trokšņus, piemēram, vēju vai oļu sitienus, kas citādi būtu pamanāmi dzinēja un transmisijas trūkuma dēļ.”
    Jā, patiešām šis auto ir klusāks par Nissan e-NV200, Maxus e-Deliver 3 un Honda e.
    “UX 300e piedāvā arī jaunāko automobiļu savienojamības tehnoloģiju. “
    Jauki, taču varēja vismaz navigāciju un skārienekrānu iekļaut savā multimediju sistēmā un parādīt akumulatora uzlādes % un jaudu/ātrumu arī nesavienojoties ar telefoni, citādi tas baigi atgādina e-up.
    “UX 300e inženieru komanda spēja izmantot plašo tehnoloģisko kompetenci akumulatoru dizaina, ražošanas un vadības sistēmu jomā.”
    Tādēļ laikam maksimālā lādēšanās jauda ir tikai 37KW. Noderētu arī tehnoloģiskā kompetence spraudņu jomā, jo Chademo ir izmirstošs standarts, vismaz Eiropā. Šķidrumdzese arī varētu būt noderīga ja gribās agresīvāk pabraukāt siltā vasaras dienā.

    0853
    26.05.2021 08:49
    Reply to  LAN

    >Šķidrumdzese arī varētu būt noderīga ja gribās agresīvāk pabraukāt siltā vasaras dienā.

    vadītājam? ))

    LAN
    26.05.2021 13:46
    Reply to  0853

    Akumulatoram –> akumulatora veiktspējai (rapidgate)

    Reklāma