Reklāma

“Mercedes” vadītājs: Iekšdedzes dzinēji tiks izmantoti tik ilgi, kamēr pēc tiem būs pieprasījums

Jaunākie raksti

Spānija ierobežos influenseru iespējas reklamēt kriptovalūtas

Viena no jomām, ko influenceri arvien biežāk mēdz popularizēt, ir kriptovalūtas. Šāda prakse daļā pasaules valstu saņēmusi krietnu devu...

RTU izstrādā digitālu risinājumu savlaicīgai plūdu prognozēšanai Ogres upē

Šīs ziemas mainīgo laika apstākļu dēļ Ogres upē neierasti agri paaugstinājās ūdens līmenis un izveidojās ledus sastrēgumi. Upes monitorēšanai...

Apple iPhone 13 modeļiem vairs nav pieejama trokšņu slāpēšana zvanu laikā

Trokšņu slāpēšana zvanu laikā Apple ekosistēmā tika piedāvāta jau 2013. gadā, reizē ar iOS 7 versiju, tomēr saņemta oficiāla...

Jaunā “Fiat Panda” tēmēs uz “pieejamākā elektroauto” statusu

Stellantis koncerna sastāvā ietilpstošā Fiat zīmola vadītājs Olivers Fransuā izteicies, ka jaunās paaudzes "Fiat Panda" ir pavisam netālu un...

Visiem Twitter Spaces vadītājiem tagad pieejama audio ieraksta iespēja

Varbūt vēl atcerieties tādu lietotni Clubhouse, kas tās pirmajās darbības nedēļās 2020. gadā pāršalca interneta vidi ar audio saziņas...

Vācu autoražotāja “Mercedes” vadītājs Ola Kaleniuss paudis viedokli, ka viņa vadītais uzņēmums nākotnē vairs neinvestēs naudu iekšdedzes dzinēju attīstībā, taču “Mercedes” no tiem negrasās atteikties “mākslīgi” – kamēr vien pēc tiem būs pieprasījums, tie tiks tirgoti, tiesa, veicot nepieciešamās izmaiņas.

Lai arī elektroauto atbalstītāji nebūs mierā ar šādiem paziņojumiem, tam ir pilnīgi loģisks, biznesa apsvērumos balstīts izskaidrojums – autoražotāji iztērējuši simtiem miljonus eiro, attīstot dzinējus, reģistrējot un aizsargājot patentus, kā arī slēdzot līgumus par nepieciešamo detaļu piegādi. Lai arī investīcijas veiktas, nosacīti, pagātnē, tām tik un tā sevi vispirms jāatpelna.

Kaleniuss uzskata, ka pārejai uz elektroauto jānotiek dabiski nevis piespiedu kārtā, valdībām nosakot ierobežojumus un savus noteikumus. Paredzams, ka arvien striktāki izmešu noteikumi tik un tā novedīs pie pārejas uz elektromobilitāti. “Mercedes” vadītājs īpaši uzsvēris, ka jauni dzinēji vairs netiks izstrādāti, taču esošie tiks pielāgoti, lai atbilstu jaunajiem Euro 7 standartiem. Kaleniuss arī nenoliedz, ka ar laiku iekšdedzes dzinēju ražošana un lietošana neizbēgami kļūs dārgāka nekā elektroauto ražošana.

Pasaulei pamazām pārejot uz elektroauto, “Mercedes” tam solās būt gatavi – lai arī autoražotājs sākotnēji nesteidzās ar elektroauto piedāvāšanu, “Mercedes” tagad izveidojis savu “EQ” elektroauto apakšzīmolu, aktīvi prezentējot jaunus, pilnībā elektriskus modeļus. Kaleniuss vēlas aizsākt diskusiju par to, vai piespiedu pāreja uz elektroauto palīdzēs un uzlabos personīgo mobilitāti, vai, tieši otrādi, to apdraudēs. Skaidrs, ka ne visi var atļauties pilnīgi jaunu elektroauto, īpaši ne tik bagātās valstīs kā mūsu pašu Latvija. Tāpat ir daudz jautājumu par lietotu elektroauto baterijām un to ilgmūžību, kā arī bateriju maiņas izmaksām, tāpēc Kaleniusa vēlme diskutēt par šiem jautājumiem un meklēt saprātīgāko risinājumu, lai neciestu individuālās mobilitātes iespējas, ir labi saprotama.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
ASh
14.05.2021 20:26

Moš nepopulārs bet godīgs un sakarīgs viedoklis. Bez skaļiem saukļiem par kautkādām mākslīgām ražošanas pārtraukšanām.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: