Reklāma

“Mercedes” vadītājs: Iekšdedzes dzinēji tiks izmantoti tik ilgi, kamēr pēc tiem būs pieprasījums

Jaunākie raksti

Fintech uzņēmums “Wise” (“TransferWise”) plāno kļūt par publisku kompāniju

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Wise", kas agrāk bija pazīstams kā "TransferWise", nācis klajā ar paziņojumu, ka vēlas kļūt par publisku...

“Facebook” sākot ar 22. jūniju piedāvās publicēt arī podkāstus

Podkāsti jeb aplādes, jeb raidieraksti - kā katram tos labāk patīk saukt, īpaši pandēmijas laikā guvuši popularitāti klausītāju vidū....

“Canon” savos Ķīnas birojos izmanto kameras, kas ļauj ienākt tikai smaidīgiem darbiniekiem

Ir tāds teiciens, ka smaids rada smaidu, un šķiet, ka tehnoloģiju uzņēmums "Canon" tam ir pieķēries pārāk cieši. Kompānija...

“SpaceX” raķešu sistēmas “Starship” pirmais orbitālais lidojums tiks atlikts

Lai arī sākotnēji "SpaceX" savas "Starship" raķešu sistēmas, kurā ietilpst kosmosa kuģis “Starship” (upper stage) un pirmā posma raķete...

“Spotify” piesaka karu “Apple Podcasts” – iegādājas AI uzņēmumu “Podz”

Tieši pirms pāris dienām, 15. jūnijā, "Apple" oficiāli izlaida savu podkāstu abonēšanas platformu, sastādot nopietnu konkurenci "Spotify". "Spotify", jūtot,...

Vācu autoražotāja “Mercedes” vadītājs Ola Kaleniuss paudis viedokli, ka viņa vadītais uzņēmums nākotnē vairs neinvestēs naudu iekšdedzes dzinēju attīstībā, taču “Mercedes” no tiem negrasās atteikties “mākslīgi” – kamēr vien pēc tiem būs pieprasījums, tie tiks tirgoti, tiesa, veicot nepieciešamās izmaiņas.

Lai arī elektroauto atbalstītāji nebūs mierā ar šādiem paziņojumiem, tam ir pilnīgi loģisks, biznesa apsvērumos balstīts izskaidrojums – autoražotāji iztērējuši simtiem miljonus eiro, attīstot dzinējus, reģistrējot un aizsargājot patentus, kā arī slēdzot līgumus par nepieciešamo detaļu piegādi. Lai arī investīcijas veiktas, nosacīti, pagātnē, tām tik un tā sevi vispirms jāatpelna.

Kaleniuss uzskata, ka pārejai uz elektroauto jānotiek dabiski nevis piespiedu kārtā, valdībām nosakot ierobežojumus un savus noteikumus. Paredzams, ka arvien striktāki izmešu noteikumi tik un tā novedīs pie pārejas uz elektromobilitāti. “Mercedes” vadītājs īpaši uzsvēris, ka jauni dzinēji vairs netiks izstrādāti, taču esošie tiks pielāgoti, lai atbilstu jaunajiem Euro 7 standartiem. Kaleniuss arī nenoliedz, ka ar laiku iekšdedzes dzinēju ražošana un lietošana neizbēgami kļūs dārgāka nekā elektroauto ražošana.

Pasaulei pamazām pārejot uz elektroauto, “Mercedes” tam solās būt gatavi – lai arī autoražotājs sākotnēji nesteidzās ar elektroauto piedāvāšanu, “Mercedes” tagad izveidojis savu “EQ” elektroauto apakšzīmolu, aktīvi prezentējot jaunus, pilnībā elektriskus modeļus. Kaleniuss vēlas aizsākt diskusiju par to, vai piespiedu pāreja uz elektroauto palīdzēs un uzlabos personīgo mobilitāti, vai, tieši otrādi, to apdraudēs. Skaidrs, ka ne visi var atļauties pilnīgi jaunu elektroauto, īpaši ne tik bagātās valstīs kā mūsu pašu Latvija. Tāpat ir daudz jautājumu par lietotu elektroauto baterijām un to ilgmūžību, kā arī bateriju maiņas izmaksām, tāpēc Kaleniusa vēlme diskutēt par šiem jautājumiem un meklēt saprātīgāko risinājumu, lai neciestu individuālās mobilitātes iespējas, ir labi saprotama.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Moš nepopulārs bet godīgs un sakarīgs viedoklis. Bez skaļiem saukļiem par kautkādām mākslīgām ražošanas pārtraukšanām.

Reklāma
Reklāma
Reklāma