Reklāma

“Mercedes” vadītājs: Iekšdedzes dzinēji tiks izmantoti tik ilgi, kamēr pēc tiem būs pieprasījums

Jaunākie raksti

Microsoft izziņo, ka klasiskā Office 2021 versija būs pieejama sākot no 5. oktobra

Jau februāra sākumā Microsoft informēja, ka jaunākā Microsoft Office 2021 versija būs pieejama vēlāk šī gada laika, un pēc...

Apple iPhone 13 Pro modeļa grafiskā apstrādes jauda būs par 55% labāka nekā iPhone 12 Pro

Šajā nedēļā Apple beidzot izziņoja atjaunotus četrus iPhone 13 modeļus. Kaut arī tie vēl nav oficiāli nonākuši pie gala...

Xiaomi Eiropai izziņo Pad 5 planšetdatoru par €349

Xiaomi Pad 5 planšetdators būs pieejams pircējiem Eiropā, tā cena būs no 349 eiro. Xiaomi Pad 5 būs 11...

AGON PRO e-sporta monitoru klāstu papildina divi jauni modeļi

AGON by AOC nesen laidis klajā jaunu produktu kategoriju visprasīgākajiem un konkurētspējīgākajiem spēlētājiem un esportistiem: AGON PRO. Tagad klāstu papildina divi...

“General Motors” rekomendē “Chevy Bolt” elektroauto novietot 15 metru attālumā no citām mašīnām

"General Motors" koncerna paspārnē esošā "Chevrolet" zīmola elektroauto "Bolt" mediju virsrakstos pēdējā laikā nonācis ne to labāko iemeslu dēļ...

Vācu autoražotāja “Mercedes” vadītājs Ola Kaleniuss paudis viedokli, ka viņa vadītais uzņēmums nākotnē vairs neinvestēs naudu iekšdedzes dzinēju attīstībā, taču “Mercedes” no tiem negrasās atteikties “mākslīgi” – kamēr vien pēc tiem būs pieprasījums, tie tiks tirgoti, tiesa, veicot nepieciešamās izmaiņas.

Lai arī elektroauto atbalstītāji nebūs mierā ar šādiem paziņojumiem, tam ir pilnīgi loģisks, biznesa apsvērumos balstīts izskaidrojums – autoražotāji iztērējuši simtiem miljonus eiro, attīstot dzinējus, reģistrējot un aizsargājot patentus, kā arī slēdzot līgumus par nepieciešamo detaļu piegādi. Lai arī investīcijas veiktas, nosacīti, pagātnē, tām tik un tā sevi vispirms jāatpelna.

Kaleniuss uzskata, ka pārejai uz elektroauto jānotiek dabiski nevis piespiedu kārtā, valdībām nosakot ierobežojumus un savus noteikumus. Paredzams, ka arvien striktāki izmešu noteikumi tik un tā novedīs pie pārejas uz elektromobilitāti. “Mercedes” vadītājs īpaši uzsvēris, ka jauni dzinēji vairs netiks izstrādāti, taču esošie tiks pielāgoti, lai atbilstu jaunajiem Euro 7 standartiem. Kaleniuss arī nenoliedz, ka ar laiku iekšdedzes dzinēju ražošana un lietošana neizbēgami kļūs dārgāka nekā elektroauto ražošana.

Pasaulei pamazām pārejot uz elektroauto, “Mercedes” tam solās būt gatavi – lai arī autoražotājs sākotnēji nesteidzās ar elektroauto piedāvāšanu, “Mercedes” tagad izveidojis savu “EQ” elektroauto apakšzīmolu, aktīvi prezentējot jaunus, pilnībā elektriskus modeļus. Kaleniuss vēlas aizsākt diskusiju par to, vai piespiedu pāreja uz elektroauto palīdzēs un uzlabos personīgo mobilitāti, vai, tieši otrādi, to apdraudēs. Skaidrs, ka ne visi var atļauties pilnīgi jaunu elektroauto, īpaši ne tik bagātās valstīs kā mūsu pašu Latvija. Tāpat ir daudz jautājumu par lietotu elektroauto baterijām un to ilgmūžību, kā arī bateriju maiņas izmaksām, tāpēc Kaleniusa vēlme diskutēt par šiem jautājumiem un meklēt saprātīgāko risinājumu, lai neciestu individuālās mobilitātes iespējas, ir labi saprotama.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 Comment
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Moš nepopulārs bet godīgs un sakarīgs viedoklis. Bez skaļiem saukļiem par kautkādām mākslīgām ražošanas pārtraukšanām.

Reklāma
Reklāma
Reklāma