Web Analytics
More
    Reklāma

    “Mercedes” vadītājs: Iekšdedzes dzinēji tiks izmantoti tik ilgi, kamēr pēc tiem būs pieprasījums

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotāja “Mercedes” vadītājs Ola Kaleniuss paudis viedokli, ka viņa vadītais uzņēmums nākotnē vairs neinvestēs naudu iekšdedzes dzinēju attīstībā, taču “Mercedes” no tiem negrasās atteikties “mākslīgi” – kamēr vien pēc tiem būs pieprasījums, tie tiks tirgoti, tiesa, veicot nepieciešamās izmaiņas.

    Lai arī elektroauto atbalstītāji nebūs mierā ar šādiem paziņojumiem, tam ir pilnīgi loģisks, biznesa apsvērumos balstīts izskaidrojums – autoražotāji iztērējuši simtiem miljonus eiro, attīstot dzinējus, reģistrējot un aizsargājot patentus, kā arī slēdzot līgumus par nepieciešamo detaļu piegādi. Lai arī investīcijas veiktas, nosacīti, pagātnē, tām tik un tā sevi vispirms jāatpelna.

    Kaleniuss uzskata, ka pārejai uz elektroauto jānotiek dabiski nevis piespiedu kārtā, valdībām nosakot ierobežojumus un savus noteikumus. Paredzams, ka arvien striktāki izmešu noteikumi tik un tā novedīs pie pārejas uz elektromobilitāti. “Mercedes” vadītājs īpaši uzsvēris, ka jauni dzinēji vairs netiks izstrādāti, taču esošie tiks pielāgoti, lai atbilstu jaunajiem Euro 7 standartiem. Kaleniuss arī nenoliedz, ka ar laiku iekšdedzes dzinēju ražošana un lietošana neizbēgami kļūs dārgāka nekā elektroauto ražošana.

    Pasaulei pamazām pārejot uz elektroauto, “Mercedes” tam solās būt gatavi – lai arī autoražotājs sākotnēji nesteidzās ar elektroauto piedāvāšanu, “Mercedes” tagad izveidojis savu “EQ” elektroauto apakšzīmolu, aktīvi prezentējot jaunus, pilnībā elektriskus modeļus. Kaleniuss vēlas aizsākt diskusiju par to, vai piespiedu pāreja uz elektroauto palīdzēs un uzlabos personīgo mobilitāti, vai, tieši otrādi, to apdraudēs. Skaidrs, ka ne visi var atļauties pilnīgi jaunu elektroauto, īpaši ne tik bagātās valstīs kā mūsu pašu Latvija. Tāpat ir daudz jautājumu par lietotu elektroauto baterijām un to ilgmūžību, kā arī bateriju maiņas izmaksām, tāpēc Kaleniusa vēlme diskutēt par šiem jautājumiem un meklēt saprātīgāko risinājumu, lai neciestu individuālās mobilitātes iespējas, ir labi saprotama.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    ASh
    14.05.2021 20:26

    Moš nepopulārs bet godīgs un sakarīgs viedoklis. Bez skaļiem saukļiem par kautkādām mākslīgām ražošanas pārtraukšanām.

    Reklāma