Kalifornijā, kas ir viens no lielākajiem elektroauto tirgiem pasaulē, veiktais pētījums parādījis, ka nemaz tik skaisti viss nav šai elektroauto izmantotāju un Saules gaismas pielietajā štatā. Lielākā problēma elektroauto īpašniekiem ir auto uzlāde mājās, kas arī daudziem liek atteikties no elektroauto par labu iekšdedzes dzinēja darbinātiem spēkratiem.
Kalifornijas universitātes veiktajā pētījumā atzīts, ka laika posmā no 2015. līdz 2019. gadam aptuveni 18% elektroauto pircēju tomēr atgriezušies pie parastiem, gaisu piecūkojošiem auto. Tā dēvēto plug-in hibrīdu tirgū iet vēl trakāk – ap 20% lietotāju pārdod savu auto, lai atgrieztos pie iekšdedzes dzinējiem.
Tiek atzīmēts, ka Kalifornija nevarētu sūdzēties par publisko uzlādes staciju neesamību, bet mājās lādēt ir būtiski lētāk, kā arī publiskās uzlādes stacijas mēdz bieži nedarboties. Diemžēl ne visiem pieejamas iespējas mājās veikt ātru Level 2 uzlādi, kas arī liek daudziem pārdomāt elektroauto iegādi un turpmāku izmantošanu. Pētījumā arī atklāts, ka pircējiem pietiek vienu reizi pārbaudīt elektroauto infrastruktūras problēmas mājās un pa ceļam, lai pēcāk vairāk nekā puse elektroauto izmantotāju nedomātu par nākamā elektroauto iegādi.
Protams, jāņem vērā, ka šobrīd elektroauto ir daudz pārāki pār tiem, kas bija pieejami pirms sešiem gadiem. Tāpat uz priekšu gājušas elektroauto publiskās un mājās pieejamās uzlādes iespējas.
Man šķiet, ka šeit nav nekā pārsteidzoša! Es esmu par zaļo enerģiju un esmu pārliecināts, ka iekšdedzes dzinēju slavas laiki ir jau garām, bet man ir arī skaidrs, ka vismaz vēl gadus desmit elektroauto nebūs izdevīgi vismaz no praktiskuma viedokļa. Gan uzlādes problēmu dēļ, gan bateriju ražošanas un lietošanas principi pašlaik liek apsvērt elektroauto tikai specifiskos gadījumos un tad, ja tas tiek subsidēts vai pabalstīts ar citiem labumiem. Es nedomāju arī, ka kāds auto eksperts apgalvo, ka elektro auto ir ērtāks, praktiskāks un ekonomiskāks (visas izmaksas kopā ņemot) par līdzīgu auto ar iekšdedzes dzinēju. Tas vēljoprojām vairāk ir pārliecības par eko dzīvesveida veicināšanu, nekā praktiski apsvērumi.
atnākam atpakaļ pēc demit gadiem un izlasīsim vēlreiz šo …
Pēc 10 g varbūt, bet šobrīd ir tā kā ir šobrīd. Kaut arī daudzdzīvokļu namu pagalmos uzlādes nebūs ne pēc 10, ne pēc 20 gadiem.
Nenoslinkojiet, ielieciet pilnu analīzi :)
Kas man iekrita acĒs.
Es arī atbilstu 2., 3., & 4. parametriem :)
Un esmu tajos 92 %, kas pat nedomā atgriezties pie iekšdedzes. Priekš manis tas posms ir beidzies.
Ok, man vēl joprojām ir foršs mocītis, bet gana jauns un gana maz braucu, lai nemainītu uz elektropiedziņu.
Citēšu cita portāla komentāru par šo pašu pētījumu, kuru Kursors pasniedz tieši tāpat, ka tur:
“Dīvains info pasniegšanas veids, varēja arī šādi: 4 no 5 elektroauto īpašniekiem arī nākamo izvēlēsies elektroauto!”
Tur virsraksts bija līdzīgs, kā šeit “Katrs piektais jauna auto pircējs ASV vairs negrib elektroautomobili“
Elektroauto lietošana, ražošana piedrazo planētu reizes 10 vairāk nekā iekšdedzes dzinēji. Te kāds rakstīja, slavas laiki garām. Izskatās cilvēks šajos jautājumos saprot mazs, ja reiz būtu par zaļo enerģiju, tad būtu pret visu, kas saistīts ar elektroauto. Iesaku eko faniem painteresēties kā iegust elektroenerģiju un 70% to iegūst sadedzinot kurināmo, ogles, naftas produktus, ja daudzi no tiem vēl apm.40 gadus būs un visvairāk ir ogļu krājumi tad labi, taču dotajā brīdī lietojot/ražojot elektroauto, dabu piesārņo vairāk nekā visi iekšdedzes dzinēji no mašīnām gada laikā. Nemaz nerēķinot problēmas un dabas piesārņojumu šīs baterijas pārstrādājot. Vai zaļie fani zin no kā sastāv tās pašas tesla un citas baterijas un kā tām vajadzīgos serumus iegūst? Lai iegūtu serumus priekš baterijām ir saindēti lērums zemes, ciemati, pilsētas āfrikā un citās pasaules malās, ko iegust bēri un pieaugusie ar plikām rokām un atindē sevi (mirst kaudzēm) un zemi, kas lietosanai vairs nav derīga kā černobiļa. Tāpēc visiem zaļajiem faniem, lūdzu vārdus uzvārdus, ģimenes datus un uz šīm ieguves vietām sūtam, pastrādājat mēnesi tur un pēc tam pajautāšu cik zaļa un svēta ir Jūsu zaļā domāšana (protams, ja dzīvi paliksiet). Tās ir lietas, ko nevēlas celt gaisā, jo nav izdevīgi un zaļā domāšana ir tikai aizkars… Read more »
pirms kaudzēm rakstīt atspēkojumus:
a) sagatavo faktoloģisko materiālu, nevis raksti histēriju;
b) iepazīsties ar vārda ‘serums‘ nozīmi, pirms to lietot.
https://www.polestar.com/uk/sustainability/transparency/
Mhm, taču tur nav iekšā CO2, kas rodas degvielas ražošanas un piegādes procesā.
man slinkums pāršķirstīt, bet vai tur iekšā ir CO2, kas rodas elektrības iegūšanas ražošanas un piegādes procesā?
Prasti sakot, salīdzinātas tikai pašas mašīnas un elektrības ražošana ļoti vienkāršotā veidā.
Pirms mani zaļais mācīt, pieaudz, otrkārt, ja skolā neesi iemācījies, kas ir histērija, tad lūgums pasēdi, paklusē, padomā, un izdari to tik reizes cik nepieciešams, lai iegūtu zināšanas.
Otrkārt, ja nezināji, šeit sakarā ar baterijām nepieciešamajiem materiāliem un izejvielām drīkst pielietot vārdu serums. Esi gatavs šajās raktuvēs pastrādāt?
Treškārt, ja vēlos rakstu, gari, īsi un ne Tev mazais Dōnij mani mācīt! Tu tak šeit ar G burtu, tak lūdzu google Tev talkā, vai kā mūsdienu skolēniem Tev viss ar karotīti jāielej galviņā? Vai varbūt Tev pēkšņi nav interneta un pirkstiņu, lai elementāras lietas un pētījumus atrastu googlē?
Nākamreiz varbūt izdari visu, ko Jums tur kādā ceturtajā klasē onlain mācībās māca un tad parunāsim.
Kā sevi diskreditēt dažos teikumos :D
Ej, lūdzu atpakaļ uz Delfiem, ja nevari savas emocijas savaldīt
Bez zaļajiem zombijiem, kuri nezin, kur rodas viņu “zaļā enerģija” un kā tiek ražotas viņu “zaļo” auto komponentes, nebūs iespējams ieviest tādus interesantus projektus kā OIK, utt..
OIK ar zaļumu ir maz sakara. To uztaisīja mūsu oligarhu un viņu “partijas biedru” pabarošanai.
tiešs sakars, tāpat kā Dānijā. tikai pie mums vairāk zaļuma nonāca partiju silēs.
Vari padalíties ar serumu lekcijām no feisbuka, kuras tevi tā iespaidoja?
Minēšu ka kāds citplanētietis viņu bērnībā būs ar serumu apbižojis.
Oi, kāds asprātis, rentv saskatījies jeb persona, kurai nepatīk taisnība?
Šķiet ka nu zinu kurš ir kādreizējais Kursora štata mīnusotājs.
Lūdzu uz priekšu, pierādi,ka man nav taisnība! Bet kopumā pats varu vasarā Tevi un Tavus tuvos aizvest uz raktuvēk, kurās iegūst materiālus bateriju ražošanai. Esi gatvas?
Kāds sakars fb vispār? Es saprotu, ka tur pavadi visu dienu un nakti, bet par to te nav jāzīmējās.
Pastāsti, kaut ko raksta sakarā! Vai tas viens no pieciem saprata ka piedrazo planētu un pārsēdās atpakaļ uz ICE auto?
Ja cilvēkam patīk braukt ar e-auto, tad viņš brauc, zaļums lai paliek otrā plānā, kaut arī teorētiska iespēja ar saules paneļiem to lādēt ir alternatīva naftas pumpēšanai.
Tik pat labi varētu stāstīt ka marihuāna ir kaitīga veselībai un tā jāaizliedz, bet tomēr aizvien vairāk ir to valstu, kurās tās lietošana ir legāla.
Valstis nelieto marihuānu. Lieto valstu iedzīvotāji, kuriem gribas uzvilkties netradicionālā veidā ;)
Vai rakstīju ka valstis lieto?
Uzvilkties netradiconālā veidā – tas ir kā?
Tāpat, kā datorspēles geimeri?
Čipošana ,5G , Bils Geits ,Masoni ,H2 , zaļā domāšana tie ir bubuļi kas neļauj dažiem gulēt.
Tā viņš ir , piemēram litiju īpaši daudz iegūst Āfrikā, izmantojot praktiski bezmaksas un nepilngadīgo darbaspēku, par jaudīgo bateriju utilizēšanas metodēm pat nerunāsim…
Beidziet murgot. :)
Man viens paziņa bija pārsteigts, kad es viņam skaidroju, ka Tesla bačās urāna nav LOL.
Te, it kā tehnAloģiju portālā ir vēl trakāki tumsoņas. Nepilngadīgie nēģeru vergi un kas tik vēl neražo tās bačas :) Vienradžu asaru serums ir galvenā noslēpumainā komponente, kas nodrošina Teslas pilota potences pieaugumu
Litijs ir plaši pieejams materiāls un to iegūst Austrālijā, Čīlē, Ķīnā. Mazliet arī Portugālē. Lielākoties – atvērtos karjeros
Nepilngadīgie āfrikāņi ar vergu darbu nevis ražo baterijas,bet raktuvēs par vēdertiesu iegūst litiju (un ne tikai) . Tas ir fakts,kuru zaļie debiloīdi negrib atzīt !
Tesla sākumā nebija ilgu laiku bezmaksas uzlāde gadījumā? Varbūt tas arī iemesls 🙄🤷♂️
Arī tas bija burkāns. Un kopumā visiem elektrobraucējiem būs ņemt vērā, ka atvieglojumi (nodokļu atlaides, sabiedriskā transporta joslas, maksas stāvvietas par brīvu utt.) drīz vien pazudīs. Nekā personīga, pazūdot degvielas auto, valstij tāpat vajadzēs naudu ceļu uzturēšanai.
Tādēļ nepērciet lūdzu e-auto, lai varam vēl kādu laiciņu papriecāties :)
Speciāli tev par prieku nopirkšu pie pirmās iespējas :P
Es uz šo skatos ar mixētām jūtām No vienas puses cilvēki savā būtībā ir egoisti. Ne1 nav gatavs upurēt kaut kripatiņu sava komforta, pasēdēt 5 min ilgāk pie lādētāja nekā pie sūkņa – nē, paldies.. Pat ja tas nozīmēs, ka pēc 200 gadiem planēta kļūs [daļēji] neapdzīvojama. Nemaz nerunājot par leduslāčiem. uz tiem visiem pajāt (man arī :)) Teju neviens nav gatavs upurēt savas šodienas ērtības kaut kādai mistiskai rītdienai, pat ja tas tiešā veidā atsauksies uz pašu veselību pēc 15 – 20 gadiem. Vienīgais, kas cilvēku spēj motivēt – brutāls stimuls. Mums ar pskp lēmumiem, tiešā veidā neko uzspiest vairs nevar / nedrīkst, tad nu vadoņi ņem finanšu rungu un “dzen” tautu uz EV. Bet savā būtībā ir jocīgi, ka jādzen, jo pāreja uz EV būtu pašas sabiedrības un katra indivīda ILGTERMIŅA interesēs. Tu un es esam samainijuši puses. Mums, kā “early adaptor” no vienas puses it kā būtu izdevīgāk, lai plašas tautas masas paliek “tumšajā pusē” :) , jo tā mēs ilgāk varētu baudīt early bird benefitus. Bet es tomēr saku, ka esmu gatavs nolikt visus EX mašīnu benefitus, ja plašas tautas masas pārietu uz e-mašīnām, pēc iespējas ātrāk. Jo pat ja man tas neko diži dzīvē nemainīs… Read more »
Es gan esmu pret tavu tuvredzīgo domāšanu. Kad tu brauc ar vecu, kūpošu dīzeli, ir vismaz kaut kāda cerība, ka tev kaut kad ierunāsies sirdsapziņa. Pārsēžoties uz elektroauto tu piesārņojuma problēmu aizbīdi tālu prom no sevis un pilnā mierā, naivā pārliecībā gandē dzīvi kādam kaut kur citur. Tas ilgtermiņā ne tikai nav labāk, bet ir arī negodīgi.
Bet mašīnas ne pie kā nav vainīgas, problēma ir pārapdzīvotībā, un pie mums tāda nepastāv, turklāt, Latvija ir viena no zaļākajām valstīm pasaulē, Igaunija, piemēram, ir 100-reiz netīrāka, tāpēc mums kā valstij ir jābūt egoistiem, mēs nevaram ietekmēt trešās pasaules valstu kāri multiplicēties, tāpēc mums naudu jāiegulda nabadzīgo iedzīvotāju labklājības veicināšanā, nevis jāšķērdē zaļajā ekoplānprātībā.
Tev tāds vienkāršs viedoklis par jaunatīstības valstu stutēšanu. Vai neesi pamanījis ka jau sen tās stutējam, pērkot no tām lētas mantas? Ķīna vēl joprojām ir “jaunattīstības” valsts. Tagad, kad beidzot arī šīs valstis ar savu daļu var ielekt autoindustrijā, atņemot vāciešiem darbu, Tu saki: nē. Tas, kā Āfrikā rok kobaltu, lielā mērā ir atkarīgs no vietējās varas un sabiedrības. Citi, pumpējot naftu, ir pavisam labi attītījušies.
Ir vecais stāsts par zivtiņu un makšķeri.
es neko neminēju par citu valstu stutēšanu, es teicu, ka mums gar viņiem maz daļas, bet atbalstīt vajag mūsu pašu nabadzīgos iedzīvotājus.
Es gan esmu pret tavu tuvredzīgo domāšanu. Kad tu brauc ar vecu, kūpošu dīzeli, ir vismaz kaut kāda cerība, ka tev kaut kad ierunāsies sirdsapziņa. Pārsēžoties uz elektroauto tu piesārņojuma problēmu aizbīdi tālu prom no sevis un pilnā mierā, naivā pārliecībā gandē dzīvi kādam kaut kur citur. Tas ilgtermiņā ne tikai nav labāk, bet ir arī negodīgi. Braucu ar smirdekli, ierunājās sirdsapziņa. Nu un tālāk kas ? …. Kas īsti būtu “dzīvot pēc sirdsapziņas” ? Bez ironijas, vnk interesanti saprast tavu domu gājienu Tā kā es ICE saražotās MP un CO2 nepūšu savā pagalmā, saviem bērniem degunā, bet 50 % no nepieciešamās enerģijas man sagriezās HESos un otra puse – mežā, Stopiņu TECā – kas tieši tur ir “negodīgs” ? Bet mašīnas ne pie kā nav vainīgas, problēma ir pārapdzīvotībā, un pie mums tāda nepastāv, turklāt, Latvija ir viena no zaļākajām valstīm pasaulē, Igaunija, piemēram, ir 100-reiz netīrāka, šaubos gan tāpēc mums kā valstij ir jābūt egoistiem, es arī esmu egoists, domājot par SAVIEM bērniem braucu ar e-mašīnu mēs nevaram ietekmēt trešās pasaules valstu kāri multiplicēties, tāpēc mums naudu jāiegulda nabadzīgo iedzīvotāju labklājības veicināšanā, Protams, šis nu bija loģikas hyperloop. Viņi par daudz vairojas tāpēc mums viņi vēl vairāk jāstutē.… Read more »
nu redzi, tava sirdsapziņa nenostrādāja, tevi interesē tikai tavs bērns, un, ja sava dīzeļa izpūtēju varētu iebāzt kilometra attālumā dzīvojošā kaimiņa pagalmā, tad bez problēmām ar to turpinātu braukt – tieši to tu izdari ar savu tik pat dabai kaitīgo elektroauto. Pateikšu priekšā – ne tikai ražojot elektrību tavam auto, tiek piesārņota daba. Dabas piesārņojuma problēmai atrisinājums neslēpjas Teslā ar 1 tonnu smagu akumulatoru.
Draudziņ, attīstoties ražošanas metodēm, EV ražošana paliek neitrāla. VW un Tesla uz to ļoti strauji iet, ja vēl nav sasnieguši
Jaunākie pētījumi parāda, ka atkarībā no valsts kopējās elektrības ražošanas “zaļuma” EV un ICE mašīnas saražošanā radītais co nospiedums izlīdzinās pēc nobrauktiem 30k km (kā Norvēģijā) līdz ~ 100k km (piem. Polijā, kur joprojām daudz ogļu TEC)
Latvijā ir diezgan “zaļa” elektrība un es ar saviem norullētiem 40.ooo km esmu jau ~ izlīdzinājis to, ko Tesla ir piecūkojusi vairāk nekā, piemēram Mersedess, saražojot vienu C class. Tālāk jau būs tīrā svētība mums visiem, tev tai skaitā.
Sekojot tavai loģikai, vienīgā iespēja būt saskaņā ar sirdsapziņu ir – pakārties. Nespēju saprast, ko gribi pateikt apgalvojot, ka braukt ar vecu dīzeli ir sirdsapziņa, bet ar Teslu – neir godīgi :)
+1
Var būt vienkārši iestādi kartupeļus un rudenī novāc…
Nu un kurš tad var atļauties jaunu EV no salona? Nav runa par kaut kādiem nesmukiem maziem kroplīšiem. To pašu teslu reti kurš var pacelt finansiāli.
Ir tādi. Un ja tāds BMW X5 vietā izvēlas Teslu, tad par to citiem būtu jāpriecājās.
Cita starpā vispirktākais e-auto ir lietots BMW i3. Varbūt Tu to sauc par kroplīti, bet pisētā nav ne vainas.
Tāpēc jau arī ir lēts,ka sākumā jāatver priekšējās durvis,lai kāds varētu iekāpt pa aizmugurējām durvīm. Un jumta bagāžnieka nav principā,ja neskaita kaut kādas figņas uz piesūcekņiem. Kur lai uzlieku savu laivu vai velosipēdu,vai slēpju kasti? Nu nav EV jauns nopērkams par Golf cenu. Un tad vēl tās i3 specifiskās riepas,kas speciāli jāsūta un nemaz nav tik viegli dabūjamas. Par lietota i3 cenu sanāk lietots X3, kas ir daudz praktiskāks, ietilpīgāks un ērtāk lietojams.
i3 nav lēts, tas ir vispirktākais. Lēts ir ZOE ar saviem nesaprotajiem īres akumulatoriem. Bet ja Tev uz jumta jāliek laiva, tad arī īsais X3 nebūs īstais, jāpaņem kas garāks, piemēram Volvo V70, ja negribi gaidīt, kad varēs nopirkt Taycan Cross Turismo :D
Vai tad īres akumulatori Zojām nav iepriekšējās paaudzes štelle? Tagad taču jauno Zoju pie mums var nopirkt visu uzreiz un bez nekādām īrēm.
Ja iepriekšējai paaudzei jau bija izvēle pērkot: īres akumulators, vai kopā ar akumulatoru (tādu pircēju bija maz), tad pirmajai paaudzei bija tikai īres akumulatori. Tad ej nu saproti, kas notiek ar akumulatoru, ja pērc lietotu. It kā varot nopirkt akumulatoru atsevišķi…
Tagadējai, šķiet, vispār nav iespējas īrēt akumulatoru. Bet mēs te par lietotajām, lētajām.
Jā, es sapratu tagad, ka runa par lietotajām. Kad mobile.de skaties, tad ar tām vecajām Zojām ir daudz jautājumu un pie tāda čakara BMW i3 kļūst reāli saistošs auto.
LV tā īsti nemaz nepiedāvā akumulatoru īri.
Protams. Tāpat kā Zojas pie mums piedāvā tikai ar šo pēdējo paaudzi, kurai bateriju īre vairs nav aktuāla.
Zoe cena pie LV dīleriem bez akcijām un atlaidēm sākas no 30K. Tur jau sanāk uzlādējams Ford kuga hibrīds.
Es par lietotajām.
Lietotās ir vilinoši lētas, tik jāizpīpē cik izmaksās jauns akumulators pie LV dīlera!
Kādēļ jauns? Pieņemu ka te ir vieta biznesam: kombinēt Zojas ar akumulatoriem. Bet laikam ne pie mums, jo mums BMW zīmols rullē labāk.
Vai Plug-in Capture
Paskaties no otras puses.
Ja mēs sev uzstādām par mērķi iegādāties sub 5 sec AWD mašīnu, tad Tesla būs lētākā. Gan iegādē, gan expluatācijā (nemaz nerunājot par nodokļiem)
Visi tās klases dampji (es runāju par modeļiem, ar motoru, kas 100 kmh dabū zem 5 sec) – a4, 3-er, c-class būs dārgāki par Tesla Mod3.
Un tos tā pat pērk uz vella paraušanu
Protams, Tesla nav universāla atbilde uz visiem jautājumiem, bet jau tagad vismaz 50 % no tiem, kas nopirka +/- performances ICE, mierīgi varēja pārsēsties uz EV
īpaši tajās zemēs, kur valsts viņiem šīs dārgās izpriecas subsidē – nepārprotiet, es neesmu pret dārgām izpriecām, bet nemāniet sevi un citus, ka ar to kāds saudzē dabu.
kāpēc vispār izejam no pieņēmuma, ka vidējam cilvēkam vajag awd sub 5sec (vēlams, ietilpīgu vagonu)? ātrie auto vajadzīgi sportā un onkām pie 60+ pašsajūtas masāžai. vairums jau auto izmanto, lai nespiestos autobusā ar saiņiem un bērniem.
Aizmirsi par rajona ziedu, kuriem nosipts pagājušā gadsimta beigu 5. sērijas BMW pie podjezda, ar ko piektdienas vakarā svilināt riepas Maxima stāvlaukumā, masē un pagarina vēl vairāk kā 60-gadīgiem. Minēšu ka viņi un viņu gara radinieki ir tie, kuri dažādos komentāros visvairāk uzstājas par “3 sekundēs līdz simtam” kā normu uz publiskajiem ceļiem. Citādi privātais auto tiešām galvenokārt kalpo kā pārvietošanās līdzeklis gadījumiem, kad sabiedriskais transports neder. Un kā līdzeklis lai izvairītos no nevajadzīgām infekcijām gada aukstajā laikā.
Šeit cilvēki apspriež elektro auto nevis tavas personīgās “sāpes”!
No nevajadzīgām infekcijām tu izvairīsies arī tad, ja dosies laukā piektdienas vakarā svilināt riepas, nevis sāksi nedēļas nogali geimojot…
Tev nav taisnība, ātrie auto vajadzīgi priekam. Ja tev ātrums nesagādā prieku, tad tev to nevajag, lielai daļai autobraucēju braukšana vispār riebjas.
Oriģinālajā pētījumā bija pārliecinājušies par jau sen zināmo. Atteicās tie, kuriem bija problēmas ar auto lādēšanu viņu dzīves vietā vai tās tuvumā. Vai arī regulāri braucamās distances bija par garu lai varētu tās nobraukt bez uzlādes pa vidu ar elektrisko auto ko minētie indivīdi var atļauties. Sausais atlikums – kamēr uzlādes iespējas klibo ar abām kājām un elektriskie auto maksās 2x vairāk par līdzvērtīgiem degvielas auto, elektriskais progress knapi vilksies.
Tāpat nevadzētu aizmirst cik atkritumu ir pēczaļās enerģijas ražošanas (Atomelektrostacija), pārpalikumus jau tagad nav, kur likt. Protams, tagad uz Ukrainu dzīs lērumus, taču fakts paliek nemainīgs, tik cik sarakts zemē, pazemes bunkuros un glabātavās mūsu mūža nepietiks, lai tie paliktu nekaitīgi. Taču, ja kādam ir argumenti, ka atomenerģija ir tik zaļa droša un nekaitīga, lūgums uz priekšu izstāstiet.
Bet lūdzu viedoklis par AES. Tadi 3-4 gadus veci, derētu svaigāki, bet kopējai idejai noder arī šis video: https://www.youtube.com/watch?v=ciStnd9Y2ak
Visticamāk pie vainas ir tieši ASV standarta strāvas voltāža. Eiropā izmanto 220-240V, bet ASV izmanto 100-127V. Šim raksturlielumam ir tieša ietekme uz lādēšanu mājas apstākļos. Tas ko Eiropā spēj uzlādēt 6h, to ASV nāksies lādēt 12h un tā tomēr ir būtiska atšķirība. Lielākā daļa pasaules izmanto 220-240V, tāpēc auto specifikācijās lielākoties norāda uzlādi atbilstoši 220-240V.
ASV privātmājām jau pienāk 240V 2 fāzēs, ko pa tiešo izmanto lieljaudas patērētājiem. Gaisa kondicionieriem, veļas žāvētājiem u.tml. Arī auto lādēšanai. Iekštelpu rozetēm to sadala pa 2 x 120V. Ja interesē, kā tas izskatās, lai lasa par Split-phase Power System. Un problēmas lādēšanai privātmājā pirmkārt sākas ar nepietiekamu pieslēguma jaudu. Vai nu dedzini gaismu un darbini veļas mašīnu vai lādē auto. Kas bieži arī uz mūsu privātmājniekiem attiecas.
nav taisnība, ASV ir divi standarti — 120 sadzīves sīkumiem un gaismai, un 240 pievads jaudīgajām lietām, kā veļmašīna ar žāvētāju, virtuves ‘salamandra’, utt.
Vēl ir 208V:
https://www.thermalcorporation.com/208-volts-is-a-weird-voltage-where-did-it-come-from/
Austsprieguma tīklos gan jau tur tie paši 100 un 300 kilovolti. Problēma ir piemājas tranformatoros un to iespējām nodrošināt nepieciešamo jaudu.
Nepazīstu nevienu cilvēku kurš ir gatavs labprātīgi pāriet atpakaļ no elektroauto uz fosilā kurināmā auto ,visi ietilpst tajās četrās piektdaļās. Pazīstu dažus kuri vēlas iegādāties elauto ,bet viņus attur lēnās uzlādes neesamība pie viņu daudzdzīvokļu mājas. Ātrā uzlāde ir tikai distances pagarinātāja un ikdienā ir pārāk apgrūtinoša .
Es, savukārt, domāju, ka EV slavas gājiens būs tik pat īss, cik elektroinstrumentiem uz baterijām, mājas/dārza tehnikai uz baterijām, divriteņu transprtlīdzekļiem uz baterijām utt… … tāda laicīga modes lietiņa… …tie, vienkārši, neatbilst vajadzībām un prasībām, kad tiem jādarbojās reālajā vidē, normālā slodzē, ilgāk par 5 minūtēm, bet maksā, kā minimums, par trešdaļu dārgāk. Nezinu kā citi, bet es šādu piedāvājumu uztveru kā krāpniecisku.
Zaļš: Es domāju, ka nav trāpīgākas īpašības, kā apzīmēt Latviju vienā vārdā. Tad kā EV šo īpašības vārdu padara par apstākļa vārdu Latvijā?
Hmmm…vai tad akumulatoru rokas instrumenti jau labu laiku nav ierasta lieta?
Kāda tur alternatīva?
Ja ir runa par dārza/meža instrumentiem, tad jau vairākus gadus lietoju gan akumulatora ķēdes zāģi, gan zāles pļaujamo trimmeri. Jā, lai strādātu 8h nepārtraukti, tas nav īstais veids, bet katram sava vieta. Ir tik patīkami strādājot nerīt dūmus un nebāzt ciet ausis.
EV slavas gājiens tikai sāksies,kad varēs nopirkt jaunu EV par Kompaktklases benzīnnieka cenu. Pagaidām EV ir bagātu ļaužu izklaides.
Visur celtniecībā pāriet uz baterijām darbināmiem instrumentiem. Katru gadu ir jauns instruments, kas aizvieto kādu uz vada darbināmo. Kas ir jāpīpē, lai iedomātos, ka pēkšņi kāds gribēs atkal vadu staipīt apkārt?
Tev laikam ir bijusi slikta pieredze. Vai ari apzināti pirkti lētie ķīniešu darbarīki.
Šobrīd tieši ražotāji pāriet uz universālām baterijām, kad nav jāpērk komplekts, bet tikai darbarīks bez baterijas, kas ir krietni lētāks, bet izmanto to pašu bateriju no cita instrumenta. būtiski samazina izmaksas un pagarina bateriju darbības laiku mājas apstākļos.
Sāku meklēt vada telefonu, ja nu tev taisnība izrādās :D
Tas gan darbojas viena ražotāja instrumentiem. Pamēģini Bosch urbja 14V bateriju ielikt Makita 14V urbī :)
Protams, tagad tā ir. Bet tiem krāniņiem Bošā un Makitā vajadzēja pirkstus salauzt par šo gājienu
Es gan kaut kur esmu dzirdējis, ka veidojas kkāda “battery alliance”, un mēģinās iet uz vienotu standartu
Izskatās, ka ir vairākas “bateriju alianses”. European Battery Alliance kā virsuzraugs dažādām nozarēm un tad visādi knariņi apakšā. Vācieši uztaisījuši Cordless Aliance System, kuras ietvaros vienādas baterijas izmanto pro instrumentiem, kuri vairumtirdzniecībā neparādās. Par parasto darba rīku bateriju unificēšanu publisku ziņu vēl nav. Vienots standarts tur tiešām ir vajadzīgs – varētu nopirkt 2-3 baterijas un tad lietot visam atbilstošās voltāžas instrumentu ganāmpulkam. Savulaik telefonu lādētājus jau unificēja un laikam nav jāstāsta kāds no tā bija labums.
Pamēģini intel procesoru ielikt amd soketā…
Kāds dažādu ražotāju procesoriem ar atšķirīgiem izvadiem un elektriskajiem signāliem vispār sakars ar baterijām, kur ir tikai 4 Li-Ion mucas 14V baterijai vai 5 Li-Ion mucas 18V baterijai? Bateriju pieslēgšana ierīcei reāli neatšķiras. Visām ir “+”, “-“, starpelementu savienojumu izvadi balansēšanai un varbūt vēl izvads temperatūras mērīšanai. Viss. Kur ir problēma tās uztaisīt vienādas? Ja esi bijušais štata mīnusotājs un grauž sarkanās rociņas trūkums zem komentāra, aizej pavelc svītriņas smilšu kastē.
Es nezinu kas tie par mīnusiem un kur tos atrast, taču tevi laikam tas nopietni uztrauc, vai kā pats saki “grauž” 😃
Es vairāk par to, ka tu te drukā komentārus kuri ļoti bieži balstīti tikai uz tavām interesēm. Proti tas kas nepatīk tev, nav vajadzīgs, vai ir nelietderīgs!
Par cik zinu, ka tu esi geimeris, tad saku to pašu, kam tā geimošana vispār vajadzīga? Lieks enerģījas patēriņs un dabas resursu tērēšana…
tikai tad, ja var pāris aķus izmantot vairākām (vēlams visām) savām ierīcēm, pretējā gadījumā būs kā man ar kabataslukturi – tik ilgi stāvēja mašīnā, ka aķis nosprāga. Un tieši tāpēc urbjmašīnu nopirku ar vadu, jo lietoju to pārāk reti.
Ja tikai jāurbj caurumi dībeļiem betonā, urbjmašīna ar vadu der. Ja turpat arī jāskrūvē skapji u.tml., uzreiz gribēsi kaut ko parocīgāku un ar iespēju pie noteiktas slodzes apstāties.
Kapēc uzreiz tik radikāli jāsagrūž tā tēma otrā grāvī – jālikvidē instrumenti uz baterijām, jākāpj stabā un jāmēģina mobilais pie līnijas pieslēgt..? :D Es tikai saku, ka KOPSUMMĀ, nu vismaz pagaidām, auto ar fosīlo dzinēju ir noderīgāks un elektroinstruments pieslēgts pie strāvas ir jaudīgāks palīgs un sajūsma par auto uz baterijām liekās nedaudz pārspīlēta, tā pat kā sākumā par elektroinstrumentiem uz baterijām. Kam tie der, protams, lūdzu – visam savs laiks un vieta – EV lietošana pilsētā ir ļoti labs variants, instruments uz baterijām ir ideāls vietās kur nav pastāvīgas pieejas elektrībai vai ja ir vajadzīga maksimāla mobilitāte īslaicīgiem darbiem.
Par instrumentiem atkal neprecīzi! Tie ir nepieciešami ne tikai vietās kur nav pieejams El pieslēgums, vai īslaicīgiem darbiem, bet gan liela/vidēji liela mēroga “stroikās”!
No drošības viedokļa, visās “stroikās”!
Kā elektro auto īpašnieks es varētu piederēt tai 1/5, kas atgriežas pie ICE (gan jau droši vien atgrieztos pie vismaz hibrīda vai plugin hibrīda).
Man elektro auto ir kā otrs auto ģimenē pilsētas braucieniem un ar mazo range (~100-200km) var sadzīvot, tomēr garākiem braucieniem un kā vienīgais auto tas galīgi neder.
Otra lieta – uzlādes iesējas mājās – man ir iespējams lādēt tikai 1F 16A jeb 3.6kW. Mans auto pa nakti uzlādējas, bet kāda Tesla gan jau diennakti būtu jālādē … :) Vēl tas, ka īrēju vecu māju, garāža te šausmīgi maza un eUP knapi ielien (Polo izmēra auto vairs neielien), līdz ar to ikdienā auto atstāju ārā un dzenu iekšā tikai tad, ja jālādē.
Trešā lieta – cena. Tomēr tā šiem auto ir krietni lielāka nekā ICE. Var teikt par apkopēm un vēl kaut ko, gudri rēķināju, varbūt, ka atmaksāsies 10 gadu laikā, ja lietošu katru darba dienu Rīgas satiksmes stāvvietas :D
Lietoto auto tirgū vispār neko neatrast normāli lietojamu, vismaz neesmu gatavs atdot tādu naudu un ICE arī lietots ir krietni lētāks.
Gan jau pēc gadi 5 vai 10 tas viss izlīdzināsies un tad būs ok, ja vien LV vidējais spētu ņemt to auto jaunu pa 30-40k.
Rakstu to no savas prakses ar Nissan e-NV200 un Peugeot Partner 1,6HDi personīgo ekspluatāciju.Ministru kabineta attieksme radot šādus ātrās uzlādes tarifus (0,15 euro/minūtē)neveicina elektroauto iegādi ar maziem akumulatoriem,kas drošības apsvērumu dēļ,pec 70% ir jāladē ilgāk.Taču nepielādējot to līdz galam var neaizbraukt līdz galamērķim,bet pielādējot to līdz galam uzlādes izmaksas ir gandrīz 2X lielākas par tādas pašas klases dīzeļauto degvielas izmaksām.Viss tas samazina pielietošanas attālumu.
Šeit drīzāk varētu būt problēma ar nobraucamo attālumu pirmās paaudzes elektro komerctransportam. Visticamāk jaunie modeļi ar garāku nobraucamo attālumu varētu palīdzēt. Ideja noteikti tarifam ir, lai pārsvarā uzlāde tiktu veikta pa nakti. Ātrā uzlāde būtu tikai risinājums garākiem ceļojumiem.