Web Analytics
More
    Reklāma

    “Smart-ID” lietotāju skaits Latvijā ir sasniedzis vienu miljonu

    Jaunākie raksti

    Jau 1 miljons Latvijas iedzīvotāju, izmantojot “Smart-ID”, ikdienā saņem dažādus e-pakalpojumus un parakstās ar drošu elektronisko parakstu. Ik dienas Baltijas valstīs tiek veikti vairāk kā 2,5 miljoni darījumu, kur identitātes apliecināšanai tiek izmantots tieši “Smart-ID”.

    “Priecājamies par lielo interesi un lietotāju skaita pieaugumu gan no patērētājiem, gan arī no biznesa vadītājiem, kuriem pakalpojumu nodrošināšanai ir nepieciešams izmantot autentifikāciju. Smart-ID aizvien biežāk tiek integrēts dažādos e-pakalpojumos un jau sen ir pieejams ne tikai bankās. Ik dienu kļūst arvien lielāks to attālināto darījumu apjoms, kas veikti, izmantojot Smart-ID. Mēs strādājam, lai veidotu aizvien jaunas funkcionalitātes un vienmēr būtu drošākais un vienkāršākais risinājums, ko izmantot,” saka SK ID Solutions Latvijas filiālēs un Globālās biznesa attīstības vadītāja Sanita Meijere.

    Reklāma

    Neskatoties uz to, ka SK ID Solutions filiāle Latvijā strādā tikai 2 gadus, uzņēmumam ir liela pieredze, un tas šogad svin 20 gadu jubileju. Latvijā tas nodrošina tikai ar “Smart-ID” produktu saistītus pakalpojumus, taču Igaunijā un Lietuvā uzņēmums pārvalda arī elektroniskās identitātes attiecīgi “Mobile ID” and “Mobilusis parašas” pakalpojumus.

    “Smart-ID” ir populārākais un visstraujāk augošais autentifikācijas rīks gan Latvijā, gan arī pārējās Baltijas valstīs. Sākotnēji tas tika izmantots ērtākais risinājums droši banku pakalpojumu izmantošanai tiešsaistē. Vēlāk arī citi pakalpojumu sniedzēji izvēlējās integrēt “Smart-ID”, lai klienti ērti varētu izmantot viņu pakalpojumus. Šobrīd Latvijā Smart-ID savos pakalpojumos integrējuši jau 85 dažādu tiešsaistes pakalpojumu nodrošinātāji.

    “Smart-ID” kopš 2018. gada novembra ir atzīts arī par kvalificētu elektroniskā paraksta izveides ierīci. Ar “Smart-ID” kvalificēto elektronisko parakstu parakstītajiem dokumentiem ir identisks juridisks spēks kā ar roku parakstītājiem dokumentiem.

    Lai izmantotu elektronisko parakstu, vispirms ir jāpārliecinās, ka lietotājam pieejamais “Smart-ID” konts ir kvalificēta līmeņa konts. Atverot “Smart-ID” lietotni savā mobilajā ierīcē, tās fons būs vai nu zaļā vai baltā krāsā. Ja fons ir baltā krāsā, tas nozīmē, ka tas ir kvalificētais Smart-ID konts, un elektroniskā paraksta funkcija tajā ir aktivizēta. Ja lietotnes fons ir zaļš, tad jāveic konta pārveidošana uz kvalificēto Smart-ID kontu, ko tagad var izdarīt pašā lietotnē, izmantojot biometrisko identitātes pārbaudi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    05.05.2021 10:36

    Ja vēl eparaksts.lv ieviestu iespēju parakstīt dokumentus ar Smart-ID, kā tas ir dokobit.lv, lietotāju skaits ātri vien dubultotos, jo tas ir daudz ērtāk par visiem esošajiem e-parakstīšanas veidiem un darbojas visās 3 baltijas valstīs kā prieks, kamēr e-parakstītājā ar LT un EST id kartēm nevar neko parakstīt.

    Oskars
    05.05.2021 18:31

    Informacija ir loti nepatiesa. Cilvekiem tiek uzspiests lietot SmartID. Taapeec arii aug. Diemzhel alternatiiva nav shim. Un beidziet melot.

    Krotow
    05.05.2021 18:37
    Reply to  Oskars

    Iedzer tableti un nomierinies. Kodu kalkulatorus taču vēl nav atcēluši.

    Skābene
    06.05.2021 09:23
    Reply to  Krotow

    Podziņtelofona īpašniekiem tā ir traģēdija! :)

    erix
    06.05.2021 09:59
    Reply to  Oskars

    Piekrītu Oskara viedoklim! Lietojot smart ID, vairākas reizes esmu ieberzies, proti pārskaitījums nav noticis, kaut gan kodi tika ievadīti un viss notiek kā parasti. Esmu risinājis šo jautājumu ar banku (3x), un atbilde bija tāda, ka jā viņi ir novērojuši, ka tieši iphone (lietoju 6+) lietotājiem rodas problēma (neizklāstīšu detaļās par pašu problēmu, ja kādam interesēs varu padalīties). Un tas ir viss, nekāda risināšana utt. Prasīju, lai apskatās log failos, un noskaidro kur tieši ir vaina. Protams viss labākāis padoms ir nopērciet pašu jaunāko iphone un uztaisiet pēdējos update un viss būs ok.Tas tāds īsais koments, jā ir ērta lietotne kaut kādā veidā, bet ja esi izmantojis citus produktus, ir ar ko salīdzināt un samart id nav tas pilnīgākais.

    Ivars Dzerve
    06.05.2021 10:07
    Reply to  erix

    Ar Iphone X ir redzētas problēmas, bet manā gadījumā sadarbībā ar Swedbank aplikāciju, ne pašu Smart-ID.

    Skābene
    06.05.2021 10:39
    Reply to  erix

    Ar 2014.gada telefonu brīnums ka vispār tur vēl kaut kas strādā! :)
    Kaut gan mājs lapā rakstīts, ka :

    • Minimum operating system: iOS 11
    • Device requirements:
    • iPhone 5S or newer

    Gan jau esi no tiem, kas neatjaunina iOS, lai telefons nebremzē!;)

    Last edited 2 years ago by Skābene
    erix
    06.05.2021 16:37
    Reply to  Skābene

    Man jau liekas, ka tieši app izstrādātājam ir atbildība nodrošināt, lai app strādātu visos iepriekšējos ios, kā arī savienojamība ar banku app. Ja jau pati banka atzīst, ka tieši ar iphone ir problēmas, kamon, es bankai vaicāju, ka nelietoju jau ķīniešu nezināmu telefonu, bet vienu no LV tirgū populāru telefonu un tam nevar sataisīt!

    Un neesmu gan no tiem kas neatjaunina, ir ios 14.4 (un pa lielo ios nav iespējams tik ilgi netaisīt update, jo stratēģija ir agresīva, spiežot un atgādinot veikt update), bankas app arī pēdējais. Tā ka rezumē, nav viss tā kā izskatās, tipa viss tip top.

    Ivars Dzerve
    06.05.2021 10:00
    Reply to  Oskars

    Neviens neuzspiež. Nelieto internetbanku un nevajadzēs lietot Smart-ID. Kāpēc gan būtu vajadzīga alternatīva kaut kam, kas strādā perfekti? Drīzāk nevaru saprast kāpēc vēl ir tik maz vietu, kur var ar to autorizēties. Zviedrijā analogs ir Bank-ID un ar to var autorizēties pilnīgi visur, gan valsts iestādēs, gan privātajos uzņemumos, medicīnas iestādēs, utt.

    digitalk
    06.05.2021 11:31
    Reply to  Ivars Dzerve

    vai zviedru Bank-ID izstrādā un uztur norvēģi? tomēr paši zviedri?.. tad kāpēc tevi izbrīna, ka igauņu uzturētu ID sistēmu neizmanto LV valsts iestādes?

    Skābene
    06.05.2021 13:52
    Reply to  digitalk

    Tāpēc, ka LV valsts iestādes piespiedu kārtā bīda eparakstu, tā pat kā stūma uz priekšu pussprāgušu e-veselību un piespiedu kārtā lika to lietot, pat ja zināja, ka tā ir kliba kā vienkājains zirgs.

    Krotow
    06.05.2021 16:21
    Reply to  Skābene

    Drīzāk jautājums kāpēc ar ID karti joprojām nevar pieteikties internetbankās un daudzas citās vietnēs, kur prasa “īsto” personas autentikāciju.

    Ka tikai ar e-veselību nebija tā ka projekta sagatavotāji atkal nezināja ko rezultātā grib saņemt. Un tad viņiem arī uztaisīja sazin ko.

    Last edited 2 years ago by Krotow
    digitalk
    06.05.2021 18:58
    Reply to  Krotow

    precizē, kurās internetbankās, jo Swedā var pieteikties ar eID.

    Last edited 2 years ago by digitalk
    digitalk
    06.05.2021 18:46
    Reply to  Skābene

    personas identifikāciju valsts līmenī nedrīkst uzticēt privātam kantorim no malas.
    zviedri to saprot, pat LV to saprot, tu – nē.

    Last edited 2 years ago by digitalk
    ĀrstaBirojsIzveidotājs
    06.05.2021 19:06
    Reply to  digitalk

    Taisnība!
    Plus liela daļa cilvēku vispār nesaprot, kā tas viss strādā.
    Konkrēti updeitus likt neviens nevēlas, bet tajā pašā laikā vēlas drošību, jaunas fīčas utt. Mūsdienās pat ar win7 ir problēmas, jo to flinstonu neviens neatbalsta, vai vajag?

    digitalk
    07.05.2021 04:36

    būdams «zārciņu pucētājs», nepiekritīšu, ka win7 jau ir beidzis eksistenci. ir dzīve pēc m$ korporatīvās liekulības. simplix.info

    Last edited 2 years ago by digitalk
    Reklāma