Reklāma

“FIA” prezentē jauno elektroauto sacīkšu klasi ar ultra ātru 700kW uzlādi

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Starptautiskā automobiļu federācija jeb “FIA” prezentējusi jaunu elektroauto GT sacīkšu klasi, kuras mērķis ir motivēt autoražotājus izstrādāt jaunas un labākas baterijas, kā arī labākas un ātrākas uzlādes tehnoloģijas, kas pēc tam būtu pielietojams ielas automašīnās.

Paredzēts, ka šīs sacīkšu klases mašīnu maksimālā jauda būs 577 zirgspēki, tām izmantojot 87kWh baterijas, taču galvenais parametrs šeit ir uzlādes ātrums – 700kW, kas ielas mašīnām šobrīd ir šķietami nesasniedzams līmenis. Kā norāda “FIA”, tas mašīnām dažu minūšu ilgā pitstopā ļaus uzlādēt apmēram 60 procentus no baterijas ietilpības.

Plānots, ka snieguma ziņā šīs elektriskās klases mašīnas līdzināsies šā brīža GT3 klases mašīnām, spējot attīstīt virs 300km/h. “FIA” atzīmē, ka elektriskās mašīnas spēs izkonkurēt savus ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos konkurentus uzrāvienā un kvalifikācijas apļa laikos.

Plānots, ka šajā klasē iesaistīsies autoražotāji, tomēr, lai samazinātu izmaksas, daļa detaļu būs standartizētas. Piemēram, autoražotāji varēs veidot paši savu bateriju pakas izkārtojumu, tomēr bateriju šūnas piegādās uzņēmums “Saft”. Tāpat tiks atļauts izmantot jau esošās GT3 klases platformas, kuras varēs pielāgot elektriskajiem jaudas agregātiem.

GT3 klases mašīnas, lielākoties, ir balstītas jau esošos ielas auto, kuri pielāgoti sacīkšu vajadzībām. Runājot pavisam vienkārši, tām pieskrūvēti milzīgi aizmugurējie spoileri un pieliktas citas aerodinamiskās detaļas, lai mašīnas pēc iespējas labāk turētos uz ceļa. Protams, tik vienkārši tas viss nav… Arī šīs jaunās klases elektriskās mašīnas, visticamāk, taps ļoti līdzīgas. Zināms, ka tās varēs aprīkot pat ar četriem elektriskajiem motoriem, bet līdz 100km/h tās varēs paātrināties apmēram 2,4 sekunžu laikā.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Arčiņš

Kā var motivēt izstrādāt jaunas un labākas baterijas , ja tās piedāvās tikai viens uzņēmums?

KKTK

+1

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: