Reklāma

“FIA” prezentē jauno elektroauto sacīkšu klasi ar ultra ātru 700kW uzlādi

Jaunākie raksti

Dizaina nozīme e-veikala izveidē un biežāk pieļautās kļūdas

Kopā ar mājaslapu izstrādes platformu “Mozello” esam jau labi pastrādājuši, iepazīstinot ar veiksmīgas e-komercijas pamatiem, kā arī mēģinājuši saprast,...

Apple Pay bezkontakta norēķini no šodienas pieejami arī Luminor klientiem

Luminor banka no šodienas saviem klientiem piedāvā norēķinus ar Apple Pay – drošu norēķinu veidu ar iPhone un Apple Watch,...

Tesla plāno arī Norvēģijā “Supercharger” uzlādi piedāvāt konkurentu elektroauto

Elektroauto ražotājs Tesla plāno paplašināt šogad aizsākto pilotprogrammu, kas paredz piedāvāt uzlādi "Supercharger" punktos jebkura ražotāja elektriskajai mašīnai. Kā...

Donalda Trampa sociālo mediju kompānija paziņo, ka piesaistījusi 1 miljardu dolāru

Oktobra otrajā pusē rakstījām par to, ka Donalds Tramps pēc neveiksmes ar savu blogu radījis jaunu sociālo mediju "TRUTH...

Rīgas pašvaldība atbalstīs “SimpleCharge” elektroauto uzlādes staciju testēšanu Ķīpsalā

Noslēdzoties projektu konkursam, Rīgas valstspilsētas pašvaldības programmas “Atbalsts tehnoloģiju uzstādīšanai Viedpilsētas tehnoloģiju pilotteritorijās” līdzfinansējumu inovatīvu tehnoloģiju uzstādīšanai un izmēģināšanai...

Starptautiskā automobiļu federācija jeb “FIA” prezentējusi jaunu elektroauto GT sacīkšu klasi, kuras mērķis ir motivēt autoražotājus izstrādāt jaunas un labākas baterijas, kā arī labākas un ātrākas uzlādes tehnoloģijas, kas pēc tam būtu pielietojams ielas automašīnās.

Paredzēts, ka šīs sacīkšu klases mašīnu maksimālā jauda būs 577 zirgspēki, tām izmantojot 87kWh baterijas, taču galvenais parametrs šeit ir uzlādes ātrums – 700kW, kas ielas mašīnām šobrīd ir šķietami nesasniedzams līmenis. Kā norāda “FIA”, tas mašīnām dažu minūšu ilgā pitstopā ļaus uzlādēt apmēram 60 procentus no baterijas ietilpības.

Plānots, ka snieguma ziņā šīs elektriskās klases mašīnas līdzināsies šā brīža GT3 klases mašīnām, spējot attīstīt virs 300km/h. “FIA” atzīmē, ka elektriskās mašīnas spēs izkonkurēt savus ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos konkurentus uzrāvienā un kvalifikācijas apļa laikos.

Plānots, ka šajā klasē iesaistīsies autoražotāji, tomēr, lai samazinātu izmaksas, daļa detaļu būs standartizētas. Piemēram, autoražotāji varēs veidot paši savu bateriju pakas izkārtojumu, tomēr bateriju šūnas piegādās uzņēmums “Saft”. Tāpat tiks atļauts izmantot jau esošās GT3 klases platformas, kuras varēs pielāgot elektriskajiem jaudas agregātiem.

GT3 klases mašīnas, lielākoties, ir balstītas jau esošos ielas auto, kuri pielāgoti sacīkšu vajadzībām. Runājot pavisam vienkārši, tām pieskrūvēti milzīgi aizmugurējie spoileri un pieliktas citas aerodinamiskās detaļas, lai mašīnas pēc iespējas labāk turētos uz ceļa. Protams, tik vienkārši tas viss nav… Arī šīs jaunās klases elektriskās mašīnas, visticamāk, taps ļoti līdzīgas. Zināms, ka tās varēs aprīkot pat ar četriem elektriskajiem motoriem, bet līdz 100km/h tās varēs paātrināties apmēram 2,4 sekunžu laikā.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Arčiņš
22.04.2021 16:18

Kā var motivēt izstrādāt jaunas un labākas baterijas , ja tās piedāvās tikai viens uzņēmums?

KKTK
23.04.2021 09:43
Reply to  Arčiņš

+1

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: