Reklāma

Vašingtonas štats ASV gatavojas aizliegt ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu auto pārdošanu jau 2030. gadā

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Vašingtonas štata amatpersonas ASV ziemeļrietumos paziņojušas, ka jau no 2030. gada štatā paredzēts aizliegt tirgot mašīnas, kas aprīkotas ar iekšdedzes dzinējiem. Tādā veidā štats apsteigtu citus ASV reģionus, piemēram, Kaliforniju, kur ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu auto pārdošanu pagaidām plānots aizliegt no 2035. gada.

Tomēr šeit ir neliels āķis – likums stāsies spēkā tikai tad, ja štata vadība spēs vienoties par nodokļiem nobrauktajai distancei, kas segtu transporta infrastruktūras uzturēšanu. Šis ir viens no pirmajiem publiski iztirzātajiem gadījumiem, kad tiek izskatīts jautājums, kā elektroauto var aizstāt ar iekšdedzes dzinējiem aprīkoto auto radītos ieņēmumus štata (valsts) budžetā – mūsu Latvijas gadījumā tas, galvenokārt, ir akcīzes nodoklis degvielai, bet ne tikai.

Šāds lēmums varētu radīt zināmas galvassāpes autoražotājiem, lai gan vairāki autoražotāji, piemēram, “Ford” un “Volvo” paziņojuši, ka no 2030. gada tie tik un tā pāries tikai uz elektroauto ražošanu. Lēmums varētu stimulēt arī citus ASV štatus (un citas pasaules valstis) rīkoties līdzīgi, pasteidzinot pāreju uz elektroauto, tomēr Vašingtonas štata piemērs atgādina, ka elektroauto stutēšana un mākslīgs atbalsts no valsts puses nevar turpināties mūžīgi – agri vai vēlu tiem būs jāspēj segt izmaksas, kuras pagaidām sedz ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu auto īpašnieki – atkal runa, galvenokārt, ir par akcīzes nodokli degvielai, taču ne tikai, jo ceļus taču ir jāuztur.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: