Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika liecina, ka pagājušajā gadā apdrošinātājiem pieteikti 488 ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), kuros bijis iesaistīts mototransporta līdzeklis. Salīdzinājumam 2019.gadā apdrošinātājiem tika pieteikti 506 CSNg, bet vēl gadu iepriekš – 580 negadījumi ar mototransporta līdzekļa iesaisti.
“CSNg skaits, kuros iesaistīti mototransporta līdzekļi, vistiešākajā mērā korelē ar laikapstākļiem – jo īsāks ir gada siltais periods, jo mazāks ir negadījumu skaits. Tāpat CSNg skaita, kuros iesaistīts mototransporta līdzeklis, kritums pērn noteikti saistāms ar valstī noteiktajiem COVID-19 ierobežojumiem, kas ievērojami samazināja pulcēšanas iespējas, tajā skaitā – dažādus masu pasākumus, kuros parasti piedalās motobraucēji,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Pēdējo piecu gadu statistika liecina, ka motobraucēji biežāk ir CSNg cietušie, nevis izraisītāji. No pērn apdrošinātājiem pieteiktajiem negadījumiem, kuros bijis iesaistīts motorizēts divriteņu spēkrats, 229 gadījumos mototransportlīdzekļa vadītājs bijis CSNg izraisītājs, bet 259 gadījumos – cietušais. Salīdzinājumā 2019.gadā motobraucēji izraisīja 211 CSNg, bet bija cietušie 295 gadījumos.
Vidējā atlīdzība par motobraucēju nodarītajiem zaudējumiem CSNg rezultātā pērn bija 937 EUR, bet par negadījumiem, kuros motobraucēji bija kā cietušie – 1203 EUR. Kopējā vidējā atlīdzība par CSNg, kuros iesaistīti mototransportlīdzekļi pērn bija 1078 EUR, kas ir nedaudz lielāka nekā 2019.gadā – 1068 EUR.
Lai arī oficiālā motosezonas atklāšana šogad ieplānota vien 24.aprīlī, salīdzinoši siltie laikapstākļi sekmējuši to, ka jau marta beigās uz Latvijas ceļiem parādījušies pirmie motobraucēji. LTAB aicina motobraucējus savlaicīgi iegādāties OCTA, lai pasargātu sevi un citus satiksmes dalībniekus no nevajadzīgām likstām un tēriņiem, kas var rasties CSNg rezultātā. Tāpat, ņemot vērā valstī izsludinātos ierobežojumus saistībā ar COVID-19 izplatības ierobežošanu, LTAB aicina motobraucējus atbildīgi izturēties pret savu un līdzcilvēku veselību.
Bezjēdzīgs pārvietošanās līdzeklis. Ātrums tāds pats vai pat lielāks kā mašīnai, bet pasīvā aizsardzība pilnīga nulle. Mašīnai toties drošības spilveni, drošības jostas, virsbūve, četras platas riepas, lai bremzētu utt
Bezjēdzīgs komentārs… Ne jau ar moci pārvietojas, jo tas ir drošākais TL, bet gan tāpēc, ka tas ir sasodīti aizraujoši. Kad pēdējoreiz devies tāpat pabraukāties ar mašīnu? Ar moci, cilvēki regulāri to dara, aizmirstot ikdienas problēmas.
mašīna sver ap 1.5 tonnu un laukums uz brauktuves ~8kv.m, saķere ar ceļu – tikai daži desmiti kv.cm.
katru dienu avārijās cieš cilvēki, daļā gadījumu ar letāliem iznākumiem.
kas dzimis rāpot, tam lidot nespīd.
Rāpo vien tālāk, garā vājais !
rādi ceļu, profiņ!
Var jau arī braukt pa moto trasi. Smiltiņās nokraujies, piecelies un brauc tālāk.
Tur jau tā lieta, ka mocis ir tikai izklaide. Un vasarā šitie kaifotāji pilnas ielas bezjēgā braukā. Viena kļūda, viens pieskāriens un šitas kaifotājs nokrīt un lauž visus kaulus. Kam tas vajadzīgs? Močiem vajadzētu kaut kādu izklaides nodokli uzlikt.
no tava rakstītā rodas iespaids, ka tu katru otro dienu kādam bamperim “pieskaries”. tev gadījumā OCTA jau nemaksā tūkstošos?
Motocikli ir forši. Pat prasts motocikls radīs vairāk prieka nekā 20x dārgāks sporta auto. Drošības, protams, krietni mazāk.