Ķīniešu autokoncerns “Geely” prezentējis jaunu elektroauto zīmolu “Zeekr”, kas tiks pozicionēts kā premium klases elektroauto ražotājs. “Geely” tādā veidā cer iekarot tirgus daļu Ķīnā, kas līdz šim piederēja “Tesla” un citiem ārzemju autoražotājiem. Pirmie “Zeekr” auto tirdzniecībā nonākšot jau šā gada 3. ceturksnī.
Šāda zīmola prezentēšana tiek uzskatīta par “Geely” mēģinājumu izkonkurēt “Tesla” pašmāju tirgū Ķīnā. Pērn “Tesla” Ķīnā pārdeva mašīnas aptuveni 6,6 miljardu dolāru vērtībā, Āzijas lielvalstī pārdodot apmēram trešdaļu no visiem saražotajiem auto.
Tomēr “Tesla” nebūt nav vienīgais “Geely” koncerns konkurents savā dzimtenē – arī “Li-Auto” un “NIO” spējīgi ražot premium klases mašīnas. Lai arī “Geely” saglabāja savas līderpozīcijas kā vislabāk pārdotais ķīniešu auto, kompānijas peļņa samazinājusies par 32 procentiem.
“Zeekr” tiks ražoti, izmantojot “Geely” koncerna “Sustainable Experience Architecture” – atvērtā koda elektroauto tehnoloģiju, kas, pēc ražotāja teiktā, nodrošina apmēram 700 kilometrus ar vienu uzlādi. Ķīniešu autoražotāja ambīcijas iekļauj vēlmi šo tehnoloģiju piedāvāt arī citiem autoražotājiem.