Elektriskais “BMW iX” krosovers plānots kā vācu autoražotāja elektriskais flagmanis, klientiem piedāvājot jaunās paaudzes mašīnas. Tomēr sākumcena Ziemeļamerikas tirgū daudzus nepatīkami pārsteigusi – “BMW” par savu jauno krosoveru vēlas vairāk nekā 80 tūkstošus dolāru, kas ir krietni vairāk nekā iepriekš gaidīts.
Iepriekšējo gadu laikā “BMW” konstanti uzturēja ažiotāžu ap “iNEXT” konceptu, kas kļuva par “iX” modeli. Tāpat autoražotāja pārstāvji iepriekš izteikuši skepsi par “Tesla” spējām piedāvāt “Model 3” par relatīvi saprātīgām cenām, vienlaikus norādot, ka “iX” būs spēcīgs spēlētājs tirgū.
Nevar noliegt, ka jaunais “BMW” krosovers ir gana spējīgs elektroauto, tomēr tā cena nebūt nav tik konkurētspējīga. “BMW” piedāvājis aptuvenus cenas aprēķinus, kas liecina, ka mašīna maksās vairāk nekā 80 tūkstošus dolāru, kas liek bažīgi raudzīties uz šī modeļa cenām Eiropā. Cenas ziņā gan tas ir salīdzinoši tuvu “Model X”, kas ir konkurents gan izmēra, gan funkcionalitātes ziņā.
Tad viņiem vajadzēja nolaist cenu tik zemu lai neviens nepirktu X5? Proporcionāli jaudai un veiktspējai atbilstoša cena.
Jāsaprot tak arī, ka tas ir BMW – premium klases mašīna (nedomājiet par to, ka ar nojātiem BMW pie mums brauc “treniņtērpos ietērpti jaunieši”), atšķirībā no plašpatēriņa Teslām.
i3 noteikti nav premium. Šķiet, ka līdzīgi kā jaunieši trenniņbiksēs, brendam piešķir kautkādu vērtību un īpašības (premium). Kut tā ir tikai tirdzniecības zīme ar kuru tirgo gan premium, gan visādus neveiksmīgus hlamus
Tas nav i3, tas ir lielizmēra SUV, un noteikti būs 10x smalkāk nostrādāts nekā lētā tesla, kurai ir neērti krēsli un šķībi sastiprināti paneļi, bet skaņas izolācijas nav vispār. Bet atšķirības ir detaļās, normāls dzērājs arī kandžu vērtēs augstāk par konjaku.
Mmmm, brēēēndsss