Reklāma

“Volkswagen” līdz 2030. gadam Eiropā plāno uzbūvēt 6 bateriju ražošanas rūpnīcas

Jaunākie raksti

Realme 7 5G apskats

Lai gan pasaulē Realme zīmols zināms jau trīs gadus, pie mums tas atceļoja vien pagājušajā gadā. Ražotājs necenšas sasniegt...

Vidusskolēni tiek aicināti izmantot savas tehnoloģiju prasmes un piedalīties ES Programmēšanas hakatonā

Eiropas Komisija un ES Programmēšanas nedēļas vēstnieki Latvijā sadarbībā ar IT izglītības fondu aicina vidusskolēnus piedalīties unikālā, starptautiskā hakatonā,...

LG uzsāk jauno 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā

LG Electronics (LG) uzsāk 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā. Tie īpaši izceļas ar tīrām un precīzām krāsām, kas...

“LMT IoT hakatonā” uzvaru gūst ideja par automatizētu mājdzīvnieku barotavu

No 14. līdz 16. maijam Baltijas vadošā tehnoloģiju nozares pasākuma TechChill ietvaros jau otro reizi norisinājās “LMT IoT hakatons”, kurā iepriekš...

Dienvidkoreja vēlas investēt 450 miljardus dolāru pusvadītāju ražošanā

Pagājušajā nedēļā Dienvidkoreja paziņojusi par saviem ambiociozajiem plāniem iesaistīties pusvadītāju ražošanā un kļūt par nozīmīgāku spēlētāju šajā jomā ar...

“Volkswagen” koncerns aizvadījis savu pirmo “Power Day” pasākumu, kurā izziņoti jaunumi bateriju tehnoloģiju attīstībā, kā arī attīstības plāni bateriju ražošanai nākotnē. Pasākumā tika izziņoti divi galvenie jaunumi – līdz 2030. gadam Eiropā tiks uzbūvētas sešas bateriju ražošanas rūpnīcas un “Volkswagen” ieviesīs jaunu, vienas šūnas bateriju formātu.

Abi jauninājumi ir daļa no “Volkswagen” centieniem iegūt pārsvaru pār konkurentiem elektrifikācijas procesā. Koncerna vadītājs Herberts Dīzs norādījis, ka elektromobilitāte ir “VW” nākotnes atslēga, tāpēc uzņēmums šobrīd cenšas sevi nostādīt pēc iespējas labākā izejas pozīcijā.

Sākot ar 2023. gadu, plānots ieviest jaunu vienas šūnas bateriju formātu (Unified Cell Concept), bet līdz dekādes beigām to izmantos jau 80 procenti “Volkswagen” grupas saražoto automašīnu. Plānots, ka šī tehnoloģija pirmoreiz dienas gaismu ieraudzīs “Artemis” projekta topošajā auto. Šo projektu pārrauga un vada “Audi”.

Koncerna tehnoloģiju nodaļas vadītājs Tomass Šmals skaidro, ka šāda veida baterijas ievērojami samazinās sarežģītību un elektroauto dārdzību. “Mūsu mērķis ir samazināt ražošanas izmaksas un sarežģītību, vienlaikus uzlabojot bateriju sniegumu un kapacitāti. Šis risinājums beidzot padarīs e-mobilitāti finansiāli pieejamu plašai sabiedrības daļai,” pastāstīja Šmals.

Optimizējot ražošanas metodes, kā arī iegūstot materiālus otrreizējās pārstrādes procesā šo jauno bateriju cena vienkāršākajos modeļos varētu samazināties pat par 50 procentiem, savukārt citos segmentos cenas samazinājums varētu būt ap 30 procentiem. Tas nozīmē, ka bateriju cena nokritīs krietni zem 100 dolāru sliekšņa par kilovatstundu. Autoražotājs gan domā arī par jaunām bateriju tehnoloģijām, lielu uzsvaru liekot uz cietvielu (solid-state) bateriju attīstību.

Autoražotājiem cenšoties palielināt elektroauto ražošanas apjomus, bateriju piegādātāji tam nespēj tikt līdzi. “Volkswagen” centīsies parūpēties, lai viņiem šādu problēmu nebūtu, būvējot paši savas bateriju ražošanas rūpnīcas. Tiek plānots, ka līdz 2030. gadam “Volkswagen” Eiropā uzbūvēs sešas šādas rūpnīcas. Katra no tām spēs saražot baterijas 40GWh apjomā. Plānots, ka pirmās divas rūpnīcas tiks uzbūvētas Zviedrijā un Vācijā.

“Volkswagen” ambīcijas ar to nebeidzas – autoražotājs plāno nopietnus ieguldījumus uzlādes infrastruktūra, cenšoties izveidot pasaulē lielāko ātrās uzlādes punktu tīklu. Kopā ar sadarbības partneriem līdz 2025. gadam iecerēts izveidot 18 tūkstošus jaunu uzlādes punktu visā Eiropā. Jau līdz šā gada beigām ASV tiks uzstādīti 3500 ātrās uzlādes punkti, savukārt Ķīnā līdz 2025. gadam jātop 17 tūkstošiem uzlādes punktu.

AvotsAutocar
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: