“Mercedes” salīdzinoši īsā laikā plāno prezentēt virkni jaunu elektroauto modeļu – nesen dienasgaismu ieraudzīja “EQA” elektriskais krosovers, bet pavisam drīz prezentāciju piedzīvos “EQS” luksusklases sedans. Dažu gadu laikā autoražotājs cer piedāvāt 10 elektriskus modeļus.
Tomēr “Mercedes” elektriskajām ambīcijām ilgtermiņā var patraucēt nopietna problēma, proti, bateriju nepieejamība. 2019. gadā “Mercedes” uzsāka sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu “Farasis”, kurš izstrādā un ražo litija jonu baterijas. Tāpat autoražotājs iegādājies ķīniešu uzņēmuma daļas 400 miljonu vērtībā. Tomēr vācu medijs “Auto Motor Und Sport” ziņo, ka sadarbības pirmie augļi bijuši diezgan draņķīgi.
“Farasis” esot piegādājis pirmos bateriju paraugus “Mercedes”, bet to kvalitāte esot bijusi ļoti slikta. Bateriju kvalitāte esot bijusi tik slikta, ka “Mercedes” koncerni vadītāji to nosaukuši par katastrofālu. Tāpat bija plānots, ka “Farasis” būvēs rūpnīcu Vācijā, lai nodrošinātu nepieciešamos bateriju apjomus, tomēr tai joprojām nav saņemta pat būvatļauja, tāpēc vismaz pagaidām rūpnīcas nebūs.
Vismaz pagaidām šīs problēmas neietekmēs “Mercedes” tuvākās nākotnes plānus un darbības – gaidāmie elektriskie modeļi izmantos “CATL” baterijas, tāpēc ražošanas līnijas neapstāsies. Ilgtermiņā “Mercedes” jācer uz sava piegādātāja bateriju kvalitātes uzlabošanos vai steidzami jāmeklē jauns piegādātājs. Otrs variants nebūs nemaz tik vienkāršs, jo vienošanās par piegādēm noslēgt cenšas arī citi autoražotāji, līdz ar to pieprasījums šobrīd ir milzīgs, bet piedāvājums tam netiek līdzi.
Risinājums ir vienkārš, jāražo fuel cell mašīnas. Toyota to jau sen zin, ka vienīgajam kam nav problēmu ar bateriju piegāžu daudzumu ir Tesla.
Visiem pārējiem autoražotājiem ik pa laikam nākas saskarties ar bateriju nepiegādēm, jo savu bateriju nevienam nav.
BMW arī saprata to pašu ko Toyota, un kopa ar Toyota gatavo BMW x5 fuel cell.
Un Tev liekas, ka degvielas šūnu pieejamība ir neierobežota? Par H2 izmantošanu privātā transportā nemaz neizteikšos…
Starp citu, pat Tesla ir atzinusi, ka galvenais izaugsmes bremzētājs ir bateriju ražošanas kapacitāte. Tāpēc nav palaisti ražošanā Semi un Roadster.
Kurš to varēja paredzēt, ka elektroauto vajadzēs arī akumulatorus?! 😄
+10
pēc gadiem 5iem, kad ražotāji mocīsies ar bateriju piegāžu termiņiem, bet pircēji – ar to cenām, kāds traks inženieris nonāks pie domas par hibrīdauto…un pasaule tam uzgavilēs, sak, kur tu agrāk biji, beidzot ir risinājums!
Kur tu ātrāk biji? Būtu kļuvis bagāts, iesakot hibrīdauto ideju auto ražotājiem nu tā ap 2000. gadu.
Ģeniāls risinājums, bateriju vietā mazu iekšdedzes motoru, kas ražo elektrību un mums ir elektro auto, ar iekšdedzes ģeneratoru. Nu vismaz, kamēr saražos baterijas. Kurināt var arī ar dabas gāzi, vai ūdeņradi:)
Vai ar malku…
kā zināms, ar malku jau ir bijis….
kad izvēle būs 100%EV ar gaidīšanu ilgā rindā iegādājoties un čakaru lādējot ārpus privātmājas vs hibrīdiem, kas pilsētā minimizē izpirdes daudzumu…laiks rādīs.
Malka Rīgā nederēs, jo pat jaunajām mājām neļauj malkas apkuri. Bet E85 būtu nekaitīgs risinājums.
E85 vēl jāpērk. Jātaisa tādu lai var gāzt bākā jebkādu alkoholu. Ieskaitot konfiscēto un pēc tusiņa pāri palikušo.
Nissan Note e-Power tā arī darbojas no 2016. gada.
Tesla uztaisīs rūpnīcas texasā un Vācijā tad būs interesanti paskatīties ko teiks visi dīzeļa ražotāji. Pagaidām viss ar dakšām ūdeni rakstīts.
Kad tesla sasniegs dīzeļa ražotāju apjomus, konveijers apstāsies pusvadītāju trūkuma dēļ! :D
Neste jau savu biznesu aizstāvēs līdz pēdējam, mēģinās iesmērēt atjaunojamo dīzeli, kas dūmo tā pat kā vecais labais baltkrievu kondrabandas saļarņiks
rūpnīcas – tas ir labi.
ka tik pietiktu izejvielu bateriju ražošanai.