Web Analytics
More
    Reklāma

    “Mercedes” elektroauto ražošanas apjomus apdraud bateriju nepieejamība

    Jaunākie raksti

    “Mercedes” salīdzinoši īsā laikā plāno prezentēt virkni jaunu elektroauto modeļu – nesen dienasgaismu ieraudzīja “EQA” elektriskais krosovers, bet pavisam drīz prezentāciju piedzīvos “EQS” luksusklases sedans. Dažu gadu laikā autoražotājs cer piedāvāt 10 elektriskus modeļus.

    Tomēr “Mercedes” elektriskajām ambīcijām ilgtermiņā var patraucēt nopietna problēma, proti, bateriju nepieejamība. 2019. gadā “Mercedes” uzsāka sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu “Farasis”, kurš izstrādā un ražo litija jonu baterijas. Tāpat autoražotājs iegādājies ķīniešu uzņēmuma daļas 400 miljonu vērtībā. Tomēr vācu medijs “Auto Motor Und Sport” ziņo, ka sadarbības pirmie augļi bijuši diezgan draņķīgi.

    “Farasis” esot piegādājis pirmos bateriju paraugus “Mercedes”, bet to kvalitāte esot bijusi ļoti slikta. Bateriju kvalitāte esot bijusi tik slikta, ka “Mercedes” koncerni vadītāji to nosaukuši par katastrofālu. Tāpat bija plānots, ka “Farasis” būvēs rūpnīcu Vācijā, lai nodrošinātu nepieciešamos bateriju apjomus, tomēr tai joprojām nav saņemta pat būvatļauja, tāpēc vismaz pagaidām rūpnīcas nebūs.

    Vismaz pagaidām šīs problēmas neietekmēs “Mercedes” tuvākās nākotnes plānus un darbības – gaidāmie elektriskie modeļi izmantos “CATL” baterijas, tāpēc ražošanas līnijas neapstāsies. Ilgtermiņā “Mercedes” jācer uz sava piegādātāja bateriju kvalitātes uzlabošanos vai steidzami jāmeklē jauns piegādātājs. Otrs variants nebūs nemaz tik vienkāršs, jo vienošanās par piegādēm noslēgt cenšas arī citi autoražotāji, līdz ar to pieprasījums šobrīd ir milzīgs, bet piedāvājums tam netiek līdzi.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    16 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Toyota
    15.03.2021 11:05

    Risinājums ir vienkārš, jāražo fuel cell mašīnas. Toyota to jau sen zin, ka vienīgajam kam nav problēmu ar bateriju piegāžu daudzumu ir Tesla.
    Visiem pārējiem autoražotājiem ik pa laikam nākas saskarties ar bateriju nepiegādēm, jo savu bateriju nevienam nav.
    BMW arī saprata to pašu ko Toyota, un kopa ar Toyota gatavo BMW x5 fuel cell.

    AC/DC
    15.03.2021 12:16
    Reply to  Toyota

    Un Tev liekas, ka degvielas šūnu pieejamība ir neierobežota? Par H2 izmantošanu privātā transportā nemaz neizteikšos…
    Starp citu, pat Tesla ir atzinusi, ka galvenais izaugsmes bremzētājs ir bateriju ražošanas kapacitāte. Tāpēc nav palaisti ražošanā Semi un Roadster.

    LAN
    15.03.2021 11:07

    Kurš to varēja paredzēt, ka elektroauto vajadzēs arī akumulatorus?! 😄

    KKTK
    16.03.2021 15:53
    Reply to  LAN

    +10

    1311
    15.03.2021 13:55

    pēc gadiem 5iem, kad ražotāji mocīsies ar bateriju piegāžu termiņiem, bet pircēji – ar to cenām, kāds traks inženieris nonāks pie domas par hibrīdauto…un pasaule tam uzgavilēs, sak, kur tu agrāk biji, beidzot ir risinājums!

    Krotow
    15.03.2021 15:46
    Reply to  1311

    Kur tu ātrāk biji? Būtu kļuvis bagāts, iesakot hibrīdauto ideju auto ražotājiem nu tā ap 2000. gadu.

    Fedja
    15.03.2021 16:48
    Reply to  Krotow

    Ģeniāls risinājums, bateriju vietā mazu iekšdedzes motoru, kas ražo elektrību un mums ir elektro auto, ar iekšdedzes ģeneratoru. Nu vismaz, kamēr saražos baterijas. Kurināt var arī ar dabas gāzi, vai ūdeņradi:)

    Last edited 3 years ago by Fedja
    Astro
    15.03.2021 17:39
    Reply to  Fedja

    Vai ar malku…

    0952
    15.03.2021 19:27
    Reply to  Astro

    kā zināms, ar malku jau ir bijis….

    kad izvēle būs 100%EV ar gaidīšanu ilgā rindā iegādājoties un čakaru lādējot ārpus privātmājas vs hibrīdiem, kas pilsētā minimizē izpirdes daudzumu…laiks rādīs.

    Fedja
    16.03.2021 08:56
    Reply to  Astro

    Malka Rīgā nederēs, jo pat jaunajām mājām neļauj malkas apkuri. Bet E85 būtu nekaitīgs risinājums.

    Krotow
    16.03.2021 11:28
    Reply to  Fedja

    E85 vēl jāpērk. Jātaisa tādu lai var gāzt bākā jebkādu alkoholu. Ieskaitot konfiscēto un pēc tusiņa pāri palikušo.

    To Fedja
    16.03.2021 14:19
    Reply to  Fedja

    Nissan Note e-Power tā arī darbojas no 2016. gada.

    Komentētājs
    16.03.2021 11:16

    Tesla uztaisīs rūpnīcas texasā un Vācijā tad būs interesanti paskatīties ko teiks visi dīzeļa ražotāji. Pagaidām viss ar dakšām ūdeni rakstīts.

    Skābene
    16.03.2021 15:49
    Reply to  Komentētājs

    Kad tesla sasniegs dīzeļa ražotāju apjomus, konveijers apstāsies pusvadītāju trūkuma dēļ! :D

    Bumba
    17.03.2021 12:31
    Reply to  Skābene

    Neste jau savu biznesu aizstāvēs līdz pēdējam, mēģinās iesmērēt atjaunojamo dīzeli, kas dūmo tā pat kā vecais labais baltkrievu kondrabandas saļarņiks

    0952
    17.03.2021 12:47
    Reply to  Komentētājs

    rūpnīcas – tas ir labi.
    ka tik pietiktu izejvielu bateriju ražošanai.

    Reklāma