“Tesla” pēdējo mēnešu laikā aktīvi izmēģina autonomās braukšanas sistēmu ar nosaukumu “Full Self-Driving”, testēšanā iesaistot arvien vairāk autovadītāju. Nosaukums, protams, izklausās ļoti daudzsološi, taču “Tesla” pārstāvji atzinuši, ka sistēma patiesībā atbilst “Level 2” autonomās braukšanas prasībām, proti, sistēma spēj kontrolēt paātrinājumu, bremzēšan un stūrēšanu, taču vadītājam jāsaglabā uzmanība, vērojot priekšā notiekošo un esot gatavam iejaukties jebkurā brīdī.
To e-pastā Kalifornijas Transporta departamentam skaidrojis “Tesla” pārstāvis Ēriks Viljamss, kurš atbildīgs par saziņu ar regulatoriem. “Tesla” atklātā un skaidrā tekstā nav teikusi, ka “Full Self-Driving” sistēma mašīnu padara pilnībā autonomu, tomēr tas kārtējo reizi pielej eļļu ugunij diskusijās par sistēmas nosaukumu, kas var tikt uzskatīts par maldinošu. Iepriekš “Tesla” bijušas problēmas Vācijā “Autopilot” sistēmas nosaukuma dēļ, ko tiesa atzina par maldinošu.
“Tesla” par šo sistēmu pieprasa 10 tūkstošus dolāru, bet tas nenozīmē, ka pie stūres var nosnausties, rakstīt e-pastus, lasīt ziņas vai darīt jebko citu, jo vadītājam tik un tā jāskatās uz ceļu. Sistēmai ir gana daudz labu funkciju, kas atvieglo braukšanu, piemēram, “stop” zīmju noteikšanas sistēma, joslu maiņas sistēma un vairākas citas, taču “Full Self-Driving” vēl ļoti tāls ceļš ejams, lai attaisnotu savu nosaukumu.
par tā 10 štukām ietaupītajām es labāk braukāju ar taksi