Reklāma

“Volkswagen” izziņo plašākus plānus, cenšoties kļūt par tehnoloģiju uzņēmumu

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Vācu autokoncerns “Volkswagen” prezentējis jauno “Accelarate” plānu, kas paredz, ka līdz 2030. gadam autoražotājs kļūs par tehnoloģiju uzņēmumu, nodrošinot programmatūrā balstītu elektromobilitātes modeli. Uzņēmuma vadītājs Ralfs Brandsteters paudis, ka elektromobilitāte bijusi tikai sākums, bet jaunā stratēģija izmainīs “VW” vairāk nekā jebkad iepriekš, uzņēmumam dodoties pretī digitālai nākotnei.

Programmatūras integrēšana un digitālā pieredze kļūs par “Volkswagen” biznesa stūrakmeņiem. “Volkswagen” izveidojis “ID.Digital” struktūrvienību, kas, sākot no vasaras, ik pēc 12 nedēļām nodrošinās auto programmatūras atjauninājumus, solot, ka atjauninājumus mašīna saņems visa sava dzīves cikla laikā, ar laiku papildinoties pieejamo funkciju klāstam. Atliek cerēt, ka programmatūras izstrādē “Volkswagen” nākotnē veiksies labāk nekā pēdējo pāris gadu laikā…

“Volkswagen” plāno ieviest sistēmu, ka klientam ir iespējas iegādāties atsevišķas funkcijas pēc nepieciešamības. Tas pēc būtības nozīmē abonēt konkrētu pakalpojumu/funkciju par fiksētu samaksu. Autoražotājam tas, protams, nāks par labu, nodrošinot papildus ienākumus. “Volkswagen” grasās samazināt pieejamo modeļu versiju skaitu. Mašīna jebkurā komplektācijā būs aprīkota ar faktiski visu tai nepieciešamo un pieejamo tehnisko nodrošinājumu, bet klienti jebkurā laikā varēs iegūt vēlāmo funkciju, par to samaksājot. Ražotājs atzīmē, ka tādējādi samazināsies ražošanas sarežģītība, ražojot modeļus dažādās komplektācijās un ar atšķirīgām komponentēm katrā no tām.

“Volkswagen” nopietni atsvaidzinājis savus mērķus elektrifikācijā – autoražotājs plāno, ka 2030. gadā 70 procenti no Eiropā pārdotajām mašīnām būs elektriskas, dubultojot iepriekš nosprausto 35 procentu mērķi elektroauto tirgus daļai. Lai savu ļoti ambiciozo mērķi piepildītu, “VW” ik gadu prezentēs vismaz vienu jaunu elektrisko modeli. Tiek plānots radīt auto no “ID” modeļu saimes, kura sākuma cena varētu būt ap 20 tūkstošiem eiro, bet tirgū tas varētu nonākt 2025. gadā.

Visus “Volkswagen” nākotnes plānus pilnā spožumā varēs ieraudzīt ap 2026. gadu, kad pie klientiem pirmoreiz ieradīsies projekta “Trinity” pirmais modelis. Šis auto vismaz sākotnēji nodrošinās “Level 2+” autonomās braukšanas iespējas, taču nākotnē, saņemot programmatūras atjauninājumus, mašīna spēs nodrošināt arī “Level 4” autonomās braukšanas iespējas. Tas nozīmē, ka mašīna lielākajā daļā gadījumu spēs pārvietoties pati saviem spēkiem. Līdz šim masveida lietošanā neviens ražotājs neko tādu vēl nav piegādājis un, visticamāk, vēl pāris gadus arī nepiedāvās. “VW” gan atzīme, ka tehnoloģija nedrīkst būt tik dārga, lai tā būtu pieejama tikai turīgākajai sabiedrības daļai, tāpēc tiek strādāts pie tā, lai šīs tehnoloģijas būtu finansiāli pieejamas lielākajai sabiedrības daļai.

Lai arī cik apjomīgi būtu “Volkswagen” elektrifikācijas plāni, autoražotājs vēl neatteiksies no vecā labā iekšdedzes dzinēja. Visi šobrīd galvenie “VW” modeļi – “Golf”, “Passat”, “T-Roc” un “Tiguan” saņems nākamo modeļa paaudzi. Ņemot vērā, ka, piemēram, “Golf 8” pie klientiem ieradās 2019. gada nogalē un jaunas paaudzes dzīves cikls parasti bijis apmēram 7 gadi, tad arī nākamās dekādes sākumā, visticamāk, vēl varēsim nopirkt “Golf” ar benzīna dzinēju. Brandsteters norāda, ka iekšdedzes dzinējs autobūvē būs nepieciešams vēl kādu laiku, taču nākamās paaudzes modeļi tiks aprīkoti ar jaunajām hibrīdtehnoloģijām, lai tos padarītu maksimāli efektīvus – mašīnām būs “plug-in” hibrīda sistēma, kas ar vienu uzlādi ļaus nobraukt apmēram 100 kilometrus.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: