Tāpat kā daudzi konkurenti, naftas pārstrādes uzņēmums “Shell” pamazām pievēršas dabai draudzīgākām tehnoloģijām, eksperimentējot ar elektroauto uzlādes iekārtām. “Shell” Nīderlandē sācis izmēģinājumus elektroauto uzlādes stacijām, kas aprīkotas ar baterijām elektrības uzkrāšanai. Ja izmēģinājumi pierādīs šāda risinājuma efektivitāti, sistēmu plānots lietot vietās, kur ir apgrūtināta vai dārga piekļuve elektrotīklam.
Stacijai piesaistīta 360 kWh baterija, kura laikā, kad stacija netiek lietota, ļauj uzkrāt enerģiju. Šāda veida uzlādes staciju var lietot divi klienti vienlaicīgi, katrai mašīnai lādējoties ar 175 kW jaudu. Parasti šāda veida stacijas ierīkošana prasītu dārgus uzlabojumus elektrotīklam, bet baterija novērš tādu nepieciešamību.
Sistēma nepieciešamības gadījumā ļaus nodot elektrību kopējā tīklā brīžos, kad ir liels elektrības patēriņš. Šis ir tikai viens no “Shell” pēdējā laikā izziņotajiem ilgtspējas projektiem – kompānija līdz 2025. gadam plāno ierīkot aptuveni pusmiljonu uzlādes punktu visā pasaulē.
Ja izdosies, izskatās diezgan jēdzīgs risinājums. Interesanti cik ilgi tās baterijas dzīvos?
Mans jautājums būtu , kā baterijas ietekmē ātrā izlāde ,ja mēs zinām ka ātrā uzlāde skādē baterijām?
Lielajām stacionārajām baterijām 1-2 auto ātrās uzlādes strāva ir zem 1C. Tas ir vēl pavisam saudzīgs režīms :) Drīzāk jautājums kā šīs baterijas ietekmēs apkārtējā vide. T.i. karstums vasarā un aukstums ziemā. Izskatās ka bateriju skapim vajadzēs arī iebūvētu kondicionieri.
2m zem zemes, tur būs labs temperatūras režīms :)
stacijas ātrā izlāde + auto ātrā uzlāde = zero damage))
be green, save planet
use it, dump it
Ja gliemežvāks tādām stacijām no auto ražotājiem uzpirks lietotas bateriju pakas un tādejādi tās izmantos atkārtoti, tad lieliski, bet tā jau ir tikai mana utopija…
“pievēršas dabai draudzīgākām tehnoloģijām”
neesmu redzējis Kursorā salīdzinošus aprēķinus, kas tad vismaz izskatās videi draudzīgāk ciparu izteiksmē — EV pret ICE — ieskaitot infrastruktūru, utilizāciju un citu, ko var kaut cik uzskaitīt.
tad kāpēc savos rakstos jāizmanto iztulkoti reklāmu sūdsaukļi Māri?
Tā kā Latvija ir nogrimusi vecu, salauztu dīzeļu purvā, tad EV gadījumā pilnīgi droši “dabai draudzīgāks” vietā var rakstīt “nesmirdošs”. Es domāju daudzi tam piekritīs.
tas ir par maz, lai pierādītu “vides draudzīgumu”. tāpat kā “daudzi piekritīs” izmantot kā apstiprinājumu.
Ir kāds, kurš nepiekritīs, ka elektroauto smird mazāk par dīzeli?
Manuprāt vienīgais efektīvais šajā lauciņa būtu, ja visi elektroauto ražotāji vienotos par vienotu baterijas formātu un uzlādes stacijas vietā izmantotu pašas baterijas nomaiņas iekārtu. Nebūtu vairāk problēma ar to, cik kurš auto spējīgs km nobraukt. Atliktu tikai jautājums vai pietiks līdz maiņas boksa vietai.