Reklāma

“Shell” izmēģina elektroauto uzlādes stacijas, kurās elektrības uzkrāšanai izmanto akumulatorus

Jaunākie raksti

Xiaomi laiž pārdošanā Mijia 610 L Rock ledusskapi

Xiaomi Ķīnā uzsācis pārdot Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapi. Mijia Refrigerator 610 L Rock ledusskapim ir 20 nodalījumi...

Bentley saviem modeļiem ieviesīs “Azure” versiju īpaši komfortablai braukšanai

Luksusauto ražotājs Bentley paziņojis, ka savos modeļos tas ieviesīs "Azure" versiju - tas nav jauns modelis, bet gan aprīkojuma...

Tesla piesakās papildus zemesgabalam, lai paplašinātu rūpnīcu Berlīnē

Elektroauto ražotājs Tesla pieteicies iegādāties "Gigafactory Berlin" pieguļošo zemesgabalu, autoražotājam jau plānojot rūpnīcas paplašināšanās darbus. Šadas ziņas izplatījuši vācu...

Marks Zakerbergs: “Meta” metaversa projekts tuvākos piecus gadus izmaksās ļoti dārgi

Nav nekāds noslēpums, ka metaversa kā iekļaujošas virtuālās pasaules izveide izmaksās ļoti dārgi. Daudzi uzņēmumi, ieskaitot "Google", "Microsoft", "Meta"...

Vai un kā paaudzes īpatnības ietekmē finanšu paradumus?

Viena no jomām, kur diezgan labi var aplūkot atšķirības dažādās paaudzēs, ir finanses. Šobrīd, kad tehnoloģijas attīstās straujāk nekā...

Tāpat kā daudzi konkurenti, naftas pārstrādes uzņēmums “Shell” pamazām pievēršas dabai draudzīgākām tehnoloģijām, eksperimentējot ar elektroauto uzlādes iekārtām. “Shell” Nīderlandē sācis izmēģinājumus elektroauto uzlādes stacijām, kas aprīkotas ar baterijām elektrības uzkrāšanai. Ja izmēģinājumi pierādīs šāda risinājuma efektivitāti, sistēmu plānots lietot vietās, kur ir apgrūtināta vai dārga piekļuve elektrotīklam.

Stacijai piesaistīta 360 kWh baterija, kura laikā, kad stacija netiek lietota, ļauj uzkrāt enerģiju. Šāda veida uzlādes staciju var lietot divi klienti vienlaicīgi, katrai mašīnai lādējoties ar 175 kW jaudu. Parasti šāda veida stacijas ierīkošana prasītu dārgus uzlabojumus elektrotīklam, bet baterija novērš tādu nepieciešamību.

Sistēma nepieciešamības gadījumā ļaus nodot elektrību kopējā tīklā brīžos, kad ir liels elektrības patēriņš. Šis ir tikai viens no “Shell” pēdējā laikā izziņotajiem ilgtspējas projektiem – kompānija līdz 2025. gadam plāno ierīkot aptuveni pusmiljonu uzlādes punktu visā pasaulē.

AvotsAutocar
Reklāma

11 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
11 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
09.03.2021 11:55

Ja izdosies, izskatās diezgan jēdzīgs risinājums. Interesanti cik ilgi tās baterijas dzīvos?

Arčiņš
09.03.2021 12:24
Reply to  Krotow

Mans jautājums būtu , kā baterijas ietekmē ātrā izlāde ,ja mēs zinām ka ātrā uzlāde skādē baterijām?

Krotow
09.03.2021 13:34
Reply to  Arčiņš

Lielajām stacionārajām baterijām 1-2 auto ātrās uzlādes strāva ir zem 1C. Tas ir vēl pavisam saudzīgs režīms :) Drīzāk jautājums kā šīs baterijas ietekmēs apkārtējā vide. T.i. karstums vasarā un aukstums ziemā. Izskatās ka bateriju skapim vajadzēs arī iebūvētu kondicionieri.

Elektriķis
09.03.2021 13:42
Reply to  Krotow

2m zem zemes, tur būs labs temperatūras režīms :)

0952
09.03.2021 13:34
Reply to  Arčiņš

stacijas ātrā izlāde + auto ātrā uzlāde = zero damage))

be green, save planet

use it, dump it

KKTK
09.03.2021 13:52

Ja gliemežvāks tādām stacijām no auto ražotājiem uzpirks lietotas bateriju pakas un tādejādi tās izmantos atkārtoti, tad lieliski, bet tā jau ir tikai mana utopija…

digitalk
09.03.2021 16:41

“pievēršas dabai draudzīgākām tehnoloģijām”

neesmu redzējis Kursorā salīdzinošus aprēķinus, kas tad vismaz izskatās videi draudzīgāk ciparu izteiksmē — EV pret ICE — ieskaitot infrastruktūru, utilizāciju un citu, ko var kaut cik uzskaitīt.

tad kāpēc savos rakstos jāizmanto iztulkoti reklāmu sūdsaukļi Māri?

KKTK
09.03.2021 21:25
Reply to  digitalk

Tā kā Latvija ir nogrimusi vecu, salauztu dīzeļu purvā, tad EV gadījumā pilnīgi droši “dabai draudzīgāks” vietā var rakstīt “nesmirdošs”. Es domāju daudzi tam piekritīs.

digitalk
09.03.2021 22:01
Reply to  KKTK

tas ir par maz, lai pierādītu “vides draudzīgumu”. tāpat kā “daudzi piekritīs” izmantot kā apstiprinājumu.

Rudolfs
10.03.2021 09:00
Reply to  digitalk

Ir kāds, kurš nepiekritīs, ka elektroauto smird mazāk par dīzeli?

Guntars K
11.03.2021 12:33

Manuprāt vienīgais efektīvais šajā lauciņa būtu, ja visi elektroauto ražotāji vienotos par vienotu baterijas formātu un uzlādes stacijas vietā izmantotu pašas baterijas nomaiņas iekārtu. Nebūtu vairāk problēma ar to, cik kurš auto spējīgs km nobraukt. Atliktu tikai jautājums vai pietiks līdz maiņas boksa vietai.

Reklāma