“Honda” prezentējusi Japānas tirgum paredzētu sedanu “Legend”, taču šis modelis ievērojams ar to, ka tas kļuvis par pasaulē pirmo auto, kurš aprīkots un sertificēts “Level 3” autonomajai braukšanai. Vismaz pagaidām būs nopērkami tikai 100 eksemplāri Japānā un to cena būs nedaudz virs 100 tūkstošiem dolāru.
Autoražotāja inženieris Joiči Sugimoto norādījis, ka šis ir liels solis pretī tam, lai novērstu negadījumus, kurus izraisījušas cilvēka neuzmanības kļūdas. Auto aprikots ar “Traffic Jam Pilot” sistēmu, kas spēj kontrolēt paātrinājumu, bremzēšanu un stūrēšanu noteiktos apstākļos. Kad sistēma ieslēgta, vadītājs var mierīgi skatīties filmās vai darīt citas lietas. “Honda” norāda, ka tas novērš nogurumu un stresu, kas rodas, braucot sastrēgumos.
Sistēma brīdina vadītāju par nepieciešamību pārņemt vadību, piemēram, ar vibrējošu drošības jostu. Ja vadītājs iesnaudies un nereaģē, mašīna pati veiks ārkārtas apstāšanos, ieslēdzot avārijas signālu un citas mašīnas brīdinot ar skaņas signālu. Japānas valdība šo sistēmu sertificēja lietošanai pagājušā gada novembrī.
Taisnības labad jāsaka, ka vismaz teorētiski “Level 3” autonomās braukšanas prasībām atbilst arī, piemēram, “Audi A8”, tomēr atšķirīgie noteikumi dažādās valstīs līdz šim nav ļāvuši šīs iespējas masveidīgi pielietot dzīvē.
teicami, šādas sistēmas saglabās pārvietošanās brīvību cilvēkiem ar diagnozēm, kas izslēdz auto vadīšanu.
a krutā tesla nekur nav sertificēta? :D