Reklāma

“Honda Legend” kļuvusi par pasaulē pirmo mašīnu ar sertificētām “Level 3” autonomās braukšanas spējām

Jaunākie raksti

HP OMEN 15 spēlēm paredzētā klēpjdatora apskats

Man saņemt palietošanai HP OMEN datoru bija vismaz pāris gadu sens sapnis. Kādā pasākumā dzirdēju, ka vietējie Latvijas strīmerzēni...

“Telegram” ļaus ieplānot balss čatus

Izskatās, ka pēdējā pusgada laikā saziņas lietotne "Telegram" ļoti cenšas uzfrišināt savu audio komunikācijas piedāvājumu. Pērnā gada decembra beigās...

Masks savulaik centies nolīgt tagadējo “Volkswagen” vadītāju Dīzu

Herberts Dīzs ir cilvēks, kura vadībā "Volkswagen" koncerns platiem soļiem dodas elektroauto virzienā. Tagad parādījusies informācija, ka vēl 2015....

“DJI” gatavojas iesaistīties autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādē

"DJI" pazīstam kā uzņēmumu, kas ražo dronus, taču uzņēmums, acīmredzot, plāno paplašināt savu darbības sfēru - "DJI" gatavojas piegādāt...

Pirmais uz MEB platformas bāzētais “Ford” būs izmēros mazs krosovers

"Ford" elektrifikācijas plāns Eiropā ietver vēlmi izmantot "Volkswagen" izstrādāto MEB platformu elektriskajām mašīnām. Plānots, ka pirmais "Ford" uz šīs...

“Honda” prezentējusi Japānas tirgum paredzētu sedanu “Legend”, taču šis modelis ievērojams ar to, ka tas kļuvis par pasaulē pirmo auto, kurš aprīkots un sertificēts “Level 3” autonomajai braukšanai. Vismaz pagaidām būs nopērkami tikai 100 eksemplāri Japānā un to cena būs nedaudz virs 100 tūkstošiem dolāru.

Autoražotāja inženieris Joiči Sugimoto norādījis, ka šis ir liels solis pretī tam, lai novērstu negadījumus, kurus izraisījušas cilvēka neuzmanības kļūdas. Auto aprikots ar “Traffic Jam Pilot” sistēmu, kas spēj kontrolēt paātrinājumu, bremzēšanu un stūrēšanu noteiktos apstākļos. Kad sistēma ieslēgta, vadītājs var mierīgi skatīties filmās vai darīt citas lietas. “Honda” norāda, ka tas novērš nogurumu un stresu, kas rodas, braucot sastrēgumos.

Sistēma brīdina vadītāju par nepieciešamību pārņemt vadību, piemēram, ar vibrējošu drošības jostu. Ja vadītājs iesnaudies un nereaģē, mašīna pati veiks ārkārtas apstāšanos, ieslēdzot avārijas signālu un citas mašīnas brīdinot ar skaņas signālu. Japānas valdība šo sistēmu sertificēja lietošanai pagājušā gada novembrī.

Taisnības labad jāsaka, ka vismaz teorētiski “Level 3” autonomās braukšanas prasībām atbilst arī, piemēram, “Audi A8”, tomēr atšķirīgie noteikumi dažādās valstīs līdz šim nav ļāvuši šīs iespējas masveidīgi pielietot dzīvē.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
0952

teicami, šādas sistēmas saglabās pārvietošanās brīvību cilvēkiem ar diagnozēm, kas izslēdz auto vadīšanu.

ddfdf

a krutā tesla nekur nav sertificēta? :D

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: